ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Строим рекордно дълъг тунел за 125 милиона евро
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:31 / 20.12.2015Коментари (24)7212
© bTV
Тунел - рекордьор по дължина за България, ще се строи по трасето на магистрала "Струма".

Обществената поръчка е за 125 милиона евро. Така рекордно дългият тунел ще бъде и рекордно скъп. Всеки метър от него ще струва близо 68 000 евро.

Съоръжението е част от проекта за строителството на отсечката от Благоевград до Крупник, преди Кресненското дефиле.

Новият тунел ще е два пъти по-дълъг от тунела при Витиня, който е малко над километър. Скъп е, защото е сложен, обясняват от Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти", която възлага поръчката. Освен това бил и единствената алтернатива - заради спецификата на района - ронливите скали.

Подобно съоръжение в Норвегия, но многократно по-дълго - 24-километровият тунел "Лердал", е струвал 120 милиона евро.

Новата отсечка е разделена на два етапа, като за първия вече има избран изпълнител. Остава да бъде избран и строителят на тунела и на пътя в близост. Участъкът ще се строи близо 4 години.

Трасето през Кресна още не е окончателно известно, след като държавата вече се отказа от проекта за 13-километров тунел. За него няма изготвен проект. Отсечката е все още на идеен етап.

Източник: bTV


Още по темата: общо новини по темата: 50
29.04.2024 »
20.02.2024 »
20.02.2024 »
26.04.2023 »
24.04.2023 »
18.10.2022 »
предишна страница [ 1/9 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на Иван Иванов T
премахни филтъра

+5
 
 
24 километровият тунел в Норвегия е двупосочен с по 1 лента в посока. При нас ще се строят 2 тръби по 2 ленти в посока или общо около 5 км тунел и около 1.5 км мостове и около 2 км на нормална височина, или стават около 8.5 км. При това имаме различни скали. Норвежката планина е била от много твърд материал, който не налага допълнителни облицовки и работа, докато на мястото на този тунел имаме порести, и слаби скали, които изискват и разни дренажи, облицовка и тн. Положението е все едно сравняваме 2 коли, и двете имат двигател, 4 гуми и волан, ама едната струва 10 пъти над другата.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Абитуриентски балове 2024
Нов ГКПП Рудозем-Ксанти
49-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: