ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Солена глоба! Санкция за над четвърт милион лева заради заблуждаваща реклама | ||||||
| ||||||
Дружеството оперира на пазара на рекламата в интернет и предоставя "програматик“ реклама посредством собствени сайтове. В презентация на услугата "Adwise“ присъства рекламно съобщение на цяла страница с визуални елементи и текстови слогани "80% от най-качествения български трафик“ и "№ 1 технологично programmatic решение“, като тази презентация се разпространява от "Уеб Пауър“ ООД – рекламна агенция и партньор на "Нет Инфо“ АД. В същата презентация в раздел "Реални примери“, под карето "Бързи кредити“ (период – 45 дни; дневен бюджет – 50 лв.; импресии – 12720406; кликове – 6880; цена на клик – 0,33 лв.; продажби – 36) е поместена информация "според клиента“: "За същата инвестиция в EasyAds – 4 продажби, за 10 пъти по-голяма инвестиция във FB – 120 продажби“. Данните показват още, че конверсиите са по-добри и спрямо някои custom (формирани на база ключови думи или дисплей реклама) групи в AdWords.“. Това послание, като рекламно и с публичен характер, се определя като неразрешена сравнителна реклама, тъй като посочения "клиент" е анонимен. Тези послания са причина фирмата "Изиадс“ ЕООД да входира жалба в КЗК за нелоялна конкуренция. В хода на проучването по преписката в уатановено, че в началото на 2017 г. "Нет инфо“ АД разпространява презентацията на предлаганата от дружеството услуга "Програматик реклама“ (Adwise – Programmatic), в която се съдържат посочените рекламни послания. По отношение на първите две послания Комисията приема, че представляват заблуждаваща реклама, тъй като чрез тях ответното дружество въз основа на недоказани твърдения създава впечатление за предимство, каквото фактически не притежава: "80% от най-качествения български трафик“ и "№ 1 технологично programmatic решение“. "По отношение на третото послание Комисията приема, че сравнението за отношението цена за ползваната услуга – реализирани продажби спрямо съответните конкуренти е некоректно, тъй като не почива на обективни признаци, дискредитира предоставяната от подателя на искането и други конкуренти услуга, като начинът, по който е направено представянето на сравнението, е възможно да мотивира и да повлияе върху икономическото поведение на потребителите", се казва в становището на КЗК. Това е втори удар по "Heт инфo" AД, която е част от конгломерата "Hoвa бpoyдĸacтинг гpyп" AД, cлед като през 2017 им бе наложена глоба по жалба на същата фирма, отново за нелоялна конкуренция. Фирмата обжалва пред ВАС, ала все още няма окончателно решение на магистратите по казуса. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Mокрите кърпички отиват в историята?
09:57 / 27.04.2024
Защо се стигна до бой за олио по магазините
09:09 / 27.04.2024
Изтеглят от пазара опасен сладолед
15:40 / 27.04.2024
Веселин Маринов: Страх ме е да отида в моята къща
08:18 / 28.04.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години? | ||
Д-р Гарабед Томасян (1704) | 16% | |
Спас Гърневски (1492) | 14% | |
Д-р Иван Чомаков (1018) | 10% | |
Славчо Атанасов (2751) | 26% | |
Иван Тотев (2707) | 26% | |
Здравко Димитров (923) | 9% |