ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Пътните строители спират с ремонтите, ще съдят държавата, а ние ще плащаме | ||||||
| ||||||
След 1 юли пътните фирми ще издадат изпълнителни листове и ще поискат дължимите си суми за извършени в срок и качествено ремонти, тъй като според подписаното със служебния регионален министър Виолета Комитова всички дължими суми трябва да бъдат изцяло платени до 30 юни. Като компаниите ще поискат освен забавените главници и лихви в размер на 10 на сто, както и допълнително заплащане за пропуснати ползи и нанесени щети. По този начин бюджетът и данъкоплатците ще бъдат ощетени с между 150 и 200 млн. лв. Извън дължимите към момента 520 млн. лв. за извършени вече ремонти, държавата дължи и още 1,2 млрд. лв. за започнати 270 участъка, по които в момента се работи. Освен това пътните фирми ще подадат и сигнал до прокуратурата за създаване на документ с невярно съдържание от членовете на междуведомствената група и нанасяне на щета на бюджета с особено голяма сума. Пътните компании бяха категорични, че са извършвали текущи ремонти и посочиха за пример технологията за студено рециклиране на асфалта, при която се разрушава старият асфалт и от него се прави нов. Това е текущ ремонт, тъй като не променя проектант скорост на пътя, габаритите или класа, обясни изпълнителният директор на ББКП инж. Лазар Лазаров. Още повече, че и новите договори за текущ ремонт и поддръжка, подготвени от настоящото правителство, съдържат същите дейности, които са и по старите контракти и за които се твърди, че са незаконни, посочи Чанков. И допълни, че просто в бюджета няма пари и затова управляващите са решили да не плащат на фирмите. Зам.-председателят на ББКП инж. Живко Недев посочи, че при текущия ремонт гаранциите са по-длги и цената по-ниска за възложителя. И даде пример, че една дупка се кърпи срещу 26 лв. за кв. м с 6 месеца гаранция, а превантивният ремонт се извършва при 16 лева за кв. м за и 3 години гаранция. От ББКП подчертаха, че при незаконно строителство обектът веднага се затваря и трябва да бъде приведен в първоначален вид. С други думи - да се затворят 79 на сто от ремонтираните 906 пътни участъка и да се върнат в първоначалния им разбит вид. Още повече, че държавата поне на 4 пъти е признала извършените дейности за законни - чрез анексите, подписани от Комитова, чрез решение на НС, чрез новите споразумения с настоящия кабинет и включително и с вчерашния доклад, в който се казва, че изготвилите доклада нямат компетенцията да определят както е текущ и какво основен ремонт. Докладът е пълен с лъжи, категорични са от бизнеса. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 16.06.2022 г.
-2
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Mокрите кърпички отиват в историята?
09:57 / 27.04.2024
Изтеглят от пазара опасен сладолед
15:40 / 27.04.2024
Защо се стигна до бой за олио по магазините
09:09 / 27.04.2024
Веселин Маринов: Страх ме е да отида в моята къща
08:18 / 28.04.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години? | ||
Д-р Гарабед Томасян (1716) | 16% | |
Спас Гърневски (1503) | 14% | |
Д-р Иван Чомаков (1028) | 10% | |
Славчо Атанасов (2780) | 26% | |
Иван Тотев (2739) | 26% | |
Здравко Димитров (931) | 9% |