Показаха проекта за пробива на Водната палата! Май е като стария, който бе отхвърлен

Автор: Георги Кирилов
Коментари (16)
11:16 / 20.10.2022
14021
В сряда, късно вечерта, на сайта на общината се появи и дългоочакваният проект за пробив при кръстовището на Водната палата. Може да бъде видян на адрес https://www.plovdiv.bg/probiv-vodna-palata/. Самото му появяване там отговори на въпроса защо бе толкова потаен и крит дълго време. Оказа се, че новият проект е като стария, само че нов. Нещо като киселото зеле със свинско на Асен Василев, но вкиснато.

Представеният проект, който общината започна и има намерение да изпълни, е един от вариантите, предложен от "Вектор-Бул" в предишния мандат. С леки козметични промени. Ширините на рампите са променени от 4,25 м на 4,50 м. Това е направено заради скорошни промени в нормативната уредба. Премахнато е и кръговото движение на горното ниво заради проблеми при съгласуването с КАТ.

Припомняме, че същият проект бе отхвърлен в мандата на Иван Тотев и вместо него се инвестира 1 млн. лв. в преасфалтирането на двете платна на бул."Цар Борис III Обединител“ от кръстовището на Чифте баня до моста на Марица, изградиха се тротоарите по двете платна и се направи кръгово движение на едно ниво. Което, по думите на председателя на Регионалната колегия на Камарата на архитектите в България - арх. Чавдар Тенев, е оптималното решение.

В качения на сайта на общината проект липсва хидрогеоложки доклад. На въпроса "Копаем ли на сляпо?" отговорът е: "Почти, но се надяваме да няма проблем". Малко несериозно за община като Пловдив, нали? Това само по себе си създава огромна опасност за неизпълнение на проекта в срок и цена. На всеки един етап от работата е възможно спиране с цел препроектиране на конкретна част и респективно увеличение на цената. Със сигурност краят на изпълнение се премества извън мандата на кмета Здравко Димитров.

Самото изграждане е решено с вътрешна конструкция с покривна плоча, фундаментна плоча, вътрешни стени, секантни пилоти и подпорни стени. Методът е открит с разкопаване на бул. "Цар Борис III Обединител“. При липсата на хидрогеоложки доклад, този метод на работа създава огромни рискове за продължително затваряне на ключовия за Пловдив булевард, а кметът, трябва да пали свещи всеки ден при Владиката, да не излезе нещо непредвидено при разкопаването.

В приложеното транспортно проучване ясно е отбелязано, че натовареното движение е по бул. "Цар Борис III Обединител“, не по бул. "Марица юг“. Което обуславя и друг тип решения. Преместване на спирката и друга организация на кръстовището на Чифте баня, ще дадат краткосрочни ползи. Извеждане на движението от Центъра ще реши напълно проблема, но то не се прави с пробив на две нива. Всъщност в този мандат не се започна нито един стратегически за Пловдив обект, имащ отношение към решаване на проблема с трафика.

Старите пороци остават. Бул. "Марица юг“ в тунелната част няма велоалея и пешеходно преминаване. Не може и да има - ширината на пътното платно при пробива е 7 метра или 2 платна по 3,50 м. Минималният светъл отвор на съоръжението също е 3,50 м., позволяващ преминаване на леки автомобили и бусове.

Отводняването - една важна за правилното функциониране на съоръжението част, е решена с изграждане на помпена станция с 3 /три/ помпи. Две работещи и една резервна. Това е единственото работещо решение при положение, че се слиза под нивото на канализационната мрежа. Но създава и много рискове при съоръжение с обща дължина от 430 метра. По всичко личи, че отводняването ще е само от северната страна на пътя. Сградите от юг ще трябва да помислят за допълнителна хидроизолация. Но пък зам.-кметът Пламен Райчев в интервю каза, че ако паднат, то общината ще ги възстанови. Това би трябвало да е някакво успокоение. Всъщност, само заради тези си думи, този непловдивчанин трябва да се раздели с поста си!

Не се вижда и решение за имотите, попадащи в обхвата на проекта. По всичко личи, че за западната част, тъй наречения Етап II, ще трябва да се премине и процедура по ПУП. Едва ли ще се заобиколи и съгласуването с НИНКН и то не заради една ограда, тя може и да бъде преместена. Всъщност Пловдив е повече от една ограда, но правилата са си правила.

Всичко това поставя въпроса, защо е това бързане, при положение, че няма готов със строително разрешение проект. Има да се извърви дълъг път със съгласувателни, разрешителни и опознавателни терена процедури. Ясно е, че това не е и проект за един мандат и рязане на лента следващия септември.

Всичко изглежда като във филма "Да обичаш на инат“, в случая "Да мразиш на инат“!

Plovdiv24.bg очаква и с готовност ще публикува становищата на КАБ, САБ и КИИП и други организации по публикувания от община Пловдив проект https://www.plovdiv.bg/probiv-vodna-palata/.

Този браузър не поддържа видео елемента.


Виж коментарите (16)

Още по темата (264):
13.07.2023 Разправия за пари заради глобата за пробива при Водната палата
11.07.2023 Слави Георгиев: Липсата на планиране, спазване на срокове и необмислени постъпки доведе до санкция, която ще плащат пловдивчани
07.07.2023 Деведжиева: С толкова безпомощно управление Пловдив се сблъсква за първи
път
06.07.2023 1 млн. лева на вятъра заради приумицата на Общината за пробив при Водната палата
05.07.2023 Глобиха община Пловдив заради пробива при Водната палата
23.05.2023 Община Пловдив плаща 700 000 лв. за нереализирания пробив при Водната
палата
Още новини от Национални новини:
"Сиела Норма" ще осигурява машинния вот на изборите
Синът на известен наш бизнесмен обяви: Без да се замислих, приех ...
Главчев: Финансирането за държавната детска болница е осигурено
Голяма банка предупреди своите клиенти
Габриела Пеева: Обвинена съм в нещо, което не съм сторила
Хотелиери от Гърция: Има цели хотели, заети от български туристи ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).