ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Идва най-опасният ден при пътуване по българските пътища | ||||||
| ||||||
Освен на по-засиления трафик заради отпуските, можем да отдадем причината за повишения травматизъм през лятото и на автопарка. Средната възраст на колите у нас е над 20 г., като повечето нямат климатици, а жегата в купето много бързо води до преумора, съответно до грешки у водача, обясни пред "Телеграф“ инж. Богдан Милев от Института за пътна безопасност. Според статистика пък най-безопасно ще пътуваме в неделя (със средно 873 тежки ПТП) между 2:00 и 5:59 часа сутринта (279 сблъсъка), особено ако го правим през зимните месеци януари и февруари, които отчитат по 38 жертви. Следващият по смъртност месец от годината, логично е август със средно 68 жертви за същия 10-годишен период. Тук общият брой на катастрофите с пострадали е най-голям за цялата година – средно 730 сблъсъка. Миналата 2020 г. обаче се различава съществено от всички останали години, което може да се отдаде на пандемията и свързаните с нея ограничения. Според данните на МВР най-смъртоносният месец за миналата година е бил септември с 62 жертви, следван от октомври с 53, август с 52, а системно най-фаталният юли остава четвърти с 42 жертви. Най-смъртоносният път у нас пък се оказва точно и най-експлоатираният от столичани по пътя за родното Черноморие – Автомагистрала "Тракия“. За миналата година там са загинали 19 души, а общо между 2017-2020 – 108 души, сочат данните на Института за пътна безопасност. Ранените за същия период пък са 1080 души. От ИПБ посочват, че на всички останали магистрали за същия период са загинали общо 74 души, а пострадалите са 603 души. "Основната причина за това е взетото неправилно политическо решение през 2012 г. да вдигнем скоростта на магистралите на 140 км/ч, без те да отговарят на изискванията за сигурност. Организацията на движението е изключително лоша, поддръжката на магистралите е мърлява и обезопасителните системи са изключително противоречиви и спорни. Ние искаме вече един месец от АПИ да ни предоставят протоколите от тестването на мантинелите, а те отказват“, коментира Богдан Милчев. Средният брой на тежките катастрофи с ранени и загинали през този месец е 717. В последния делничен ден от седмицата стават средно 1088 тежки катастрофи (през цялата година), а в късния следобед – 1998 (за всички дни от седмицата). |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
След забраната: Едно онлайн казино затвори, но друго отвори
10:26 / 21.05.2024
Певецът Миро е диагностициран с автоимунно заболяване
16:49 / 25.05.2024
Българи на пазар в Одрин няма, нещо невиждано стана с цените
12:48 / 25.05.2024
Предстои много силна магнитна буря
12:39 / 25.05.2024
Край на дългите колони от автомобили към гръцкото море, минаваме транзит
21:44 / 25.05.2024
Вижте с какво пристигна на бала си в Пловдив дъщерята на транспортен бос
21:28 / 25.05.2024
23 евро за два дюнера, един айрян и един студен чай
09:35 / 25.05.2024
Хубави абитуриенти обраха точките пред най-високия хотел в Пловдив
14:20 / 25.05.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета