ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Габриела Руменова: Пазете касовата бележка от онлайн пазаруването | ||||||
| ||||||
По думите й е много е важно преди да пазаруваме в онлайн пространството да се поинтересуваме преди всичко кой е търговецът, съществува ли изобщо в правния мир, дали е регистриран в Търговския регистър. Важно е също така да се знае какви са отзивите за тях, както и че има нужната информация, за да се осъществи контакт – това означава освен формата за обратна връзка да има също така стационарен телефон, физически адрес. "Всичко това го извежда на светло, за да знаем ние, че първо най-вероятно след като е под прожекторите, той до голяма степен ще се съобразява с действащите правила за осъществяване на неговата дейност, но също така и ако възникна някакъв проблем ако той е на светло, ако той се представя с цялата задължителна по закон за него информация, ще сме по-сигурни, че ако възникне проблем, той ще бъде решен в законодателството в страната,“ обясни още тя. Според Габриела Руменова е изключително важно да имаме информация за съществените характеристики на стоките и услугите, които се предлагат в онлайн пространството, като посъветва да не се избира само по критерий най-ниска цена, защото за да бъде качествена една стока, трябва да се вложат определени средства в материалите, в конструирането им, в начина по който се проектират, за да могат да изпълняват правилно и безопасно функциите, за които са предназначени. Затова нека да прочетем много внимателно какво описанието на продукта, има ли указания за въвеждането в експлоатация, за самата употреба, за поддръжката,“ поясни тя. От изключителна важност според нея е потребителското поведение на хората, защото ако хората се въздържат от покупки от търговци, които не предоставят информация за себе си и за стоките, които предлагат, а също и за условията, при които са осъществяват сделките, то тогава и ще има и по-малко измами и проблеми в онлайн търговията. Важно е да се знае също така, че според европейското законодателство потребителите могат да върнат в общия случай повечето покупки до 14 дни. "След като ние сме изпратили стандартния европейски формуляр, който хората могат да ползват, защото това ще ги улесни и той унифициран, съдържащ цялата необходима информация, която трябва да се предостави на търговеца, в 14-дневен срок след като сме изпратили тази своя заявка за разваляне на сделката, трябва да върнем обратно стоката. И започва да тече нов 14-дневен срок, в който търговецът трябва да ни възстанови средствата, които сме платили и съответно да го направи по начина, по който ние сме заплатили,“ обясни тя, като допълни, че е важно да се пази цялата документация и кореспонденция, свързана с осъществяването на онлайн търговията, за да може ако има някакъв проблем, да можем да го насочим към контролните органи и към съда. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
На 50 години Росица Пейчева стана майка за трети път
14:47 / 14.05.2024
Камери са заснели движението на джипа и момента на трагедията
08:45 / 14.05.2024
Поискаха оставката на шефа на КАТ Пловдив
15:08 / 15.05.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години? | ||
Д-р Гарабед Томасян (2043) | 15% | |
Спас Гърневски (1824) | 14% | |
Д-р Иван Чомаков (1244) | 9% | |
Славчо Атанасов (3434) | 25% | |
Иван Тотев (3811) | 28% | |
Здравко Димитров (1149) | 9% |