Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Шефът на общинския "Екобус" скочи срещу линиите на градския транспорт в Пловдив
Автор: Диана Бикова 17:35 / 05.03.2023Коментари ()9705
© Plovdiv24.bg
Организацията на масовия градски транспорт в Пловдив е странна. Някои маршрути остават само в северната или само в южната част, като разделителна линия е река Марица. Има такива които пресичат жп линията, други не я пресичат, а трети я пресичат по два пъти.

"Не знам кой гениален специалист е направил тези разчупени линии на градския транспорт" - каза управителят на общинското дружество "Екобус" Илко Търпов по време на обсъждането с експерти, предшестващо разработването на План за устойчива градска мобилност - Пловдив, предаде репортер на Plovdiv24.bg.

Девет от градските автобусни линии нямат спирка и не минават близо до жп или автогара. Търпов няма представа какви нужди удовлетворяват тези линии, но смята, че би било хубаво да има такава връзка. Припомни, че в Пловдив има две гари и две жп спирки, както и три автогари, две от които са на много близко разстояние една от друга. 

"Въпросът опира до интермодалността. Съществуващата мрежа удовлетворява единствено живеещите в града и обслужва централната градска част. През 2012 г. беше демонтирана пасарелката на централна гара, до ден днешен няма решение на проблема на хората от цял квартал, който беше лишен от достъп до градски транспорт" - обясни експертът.

Според последното преброяване населението на Пловдив е малко над 360 000 души и основният проблем за трафика в града е завишеният брой превозни средства. 

"Ако успеем да намалим с 30% автомобилите, които влизат/излизат от града, ще облекчим трафика. Защо хората идват в града с автомобили? Защото нямат удобен транспорт" - аргументира се той.

Хубавото е, че има фирмени автобуси до заводите, което облекчава малко трафика, но би било още по-хубаво, ако в Плана за устойчива градска мобилност се обхванат населените места до 60 км около града. 

В Пловдив не може да се пуснат в експлоатация 18-метрови автобуси "Икарус" за обслужване на ученици сутрин и следобед. Причината е, че са много дълги и няма къде да завъртят наобратно. Няма изградени крайни спирки, т. нар. обръщала. Дори по-късите 12-метрови автобуси трудно може да обърнат на двулентов път.



Още по темата: общо новини по темата: 97
27.03.2025 »
27.03.2025 »
10.03.2025 »
24.02.2025 »
13.02.2025 »
10.02.2025 »
предишна страница [ 1/17 ] следващата страница

Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Shefut-na-obshtinskiya-Ekobus-skochi-sreshtu-liniite-na-gradskiya-transport-v-Plovdiv-1588359
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.