ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
COVID-19 в Пловдив и областтаCOVID-19 в България COVID-19 по Света
Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани:
1144 24 (2.1%) 581 13 722 471 (3.4%) 8 154 20 694 227 749 584 (3.6%) 13 582 828
НачалоФутболТенисБаскетболВолейболДругиДЮШФутзалИнтервюГалерииЛичностиСтатистики
Спортните новини: Днес (6) | Вчера (10)
Коронакризата не подмина и винопроизводителите
Автор: Екип Plovdiv24.bg 22:04 / 09.07.2020Коментари (1)2676
©
Коронавирусът засегна и потреблението на вино и бира. Пред последните 3 месеца консумацията е намаляла. Основната причина - затварянето на ресторанти и хотели.

Големите винопроизводители отчитат спад около 30% от продажбите си на българския пазар. Много по-големи са щетите за малките компании - спад над 80%.

За да се подпомогнат производителите да съхраняват вината,които не могат да реализират на пазара, Националната лозаро-винарска камара и министерството на земеделието успяха да договорят мярка за кризисно съхранение на виното с бюджет 5 млн. лева.

Кризата, предизвикана от коронавируса, променя и търсенето. Голяма част от потребителите в Европа в последните месеци избират вина от по-нисък ценови клас, което е шанс за българските производители. Това се отнася за фирмите, които вече са успели да пробият на европейския пазар.

Трябва обаче да се преборят и с конкуренцията на Испания, която е от големите доставчици на наливни вина за цяла Европа, и която бързо усети новата тенденция и намали цените на всичките си вина с 30%.

COVID-19 намали консумацията и на друга предпочитана напитка - бирата. Със затварянето на заведенията за един ден производителите са загубили 20% от пазара. 

Пивоварите отчитат, че продажбата на бира в заведенията е намаляла с около 50 на сто.

Добрата новина е, че в магазинната мрежа консумацията към края на май е почти същата, както през миналата година. Несигурната обстановка с вируса обаче затруднява прогнозите - какви ще са продажбите през лятото - най- важния сезон за пивоварите. Обикновено в 4-те летни месеца те реализират 45% от продажбите си.

Някои от пивоварите вече са се възползвали от мярката 60:40, за да компенсират част от загубите.

Компаниите вече променят производствените си листи. Заради намалената консумация, ще бъде ограничено производството на наливна бира, както и на някои видове пиво във високия ценови сегмент.
Още по темата: общо новини по темата: 5426
12.08.2020
12.08.2020
12.08.2020
12.08.2020
12.08.2020
12.08.2020