ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
COVID-19 в Пловдив и областтаCOVID-19 в България COVID-19 по Света
Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани:
1157 26 (2.2%) 622 13 893 482 (3.5%) 8 479 21 068 933 757 446 (3.6%) 13 920 144
НачалоФутболТенисБаскетболВолейболДругиДЮШФутзалИнтервюГалерииЛичностиСтатистики
Спортните новини: Днес (0) | Вчера (7)
Шефът на "Хеброс Бус" откровено за проблемите в транспорта
Автор: Диана Бикова 08:19 / 03.06.2020Коментари (8)8189
© Plovdiv24.bg
От 1 юни транспортната фирма "Хеброс Бус" прекрати едностранно временния договор с община Куклен за обслужване на автобусните линии Пловдив - Куклен - Пловдив. Областният управител Дани Каназирева разреши на кмета на община Куклен да  извърши "пряко възлагане“, като  "спешна мярка“, на превоза на пътници по действащите маршрутни  разписания за  срок от шест месеца или до избор на изпълнител по проведена процедура по ЗОП. Репортер на Plovdiv24.bg потърси за коментар собственикът на "Хеброс бус" Веселин Дошков за причините да се стигне до кризисната ситуация.

Проблемът с община Куклен е от почти една година, но с извънредното положение ескалира. Дошков уточни в интервюто, че проблемите са общи за целия бранш в цялата страна - пътникопотъкът е свит драстично, в 80% от общините превозвачите са преустановили на 100% превозите, а в останалите 20 процента са запазили по 2-3 курса дневно, за да има минимално транспортно обслужване на населението.

Редуцирането в община Куклен е до 80% от действащите маршрутни разписания, т.е. от 26 курса по договор, са изпълнявани 19. Плюс два курса до хижа Здравец, два - до Добралък, Пловдив - Руен, Куклен - Асеновград. През цялото това време са натрупани загуби, като анализите показват, че средномесечно възлизат на около 7000 лв. и идва момент, в който не разполагаш с повече резерви да поемаш повече загуби в интерес само на определена община.

Миналата седмица от община Куклен е пристигнало писмо почти с ултимативен тон: "Вие сте длъжни да изпълнявате на 100% разписанието", т.е. - удвоете си загубата, разказва Дошков. Предложил общината да му предостави схема за преодоляване загубите, които се трупат, но безрезултатно. Договорът е прекратен поради финансова невъзможност за изпълнение. Нито една от двете страни не дължи неустойка на другата, тъй като обслужването на линиите е по временен договор след изтичане на постоянния контракт в края на миналата година. По неизвестни причини чак през март община обявява нова обществена поръчка, която е прекратена поради редица неясноти.

Въпреки че е стопанин на трите автогари в Пловдив, съгласно нормативната уредба Дошков няма право да забрани влизането на междуселищни автобуси. "Да заповядат. Поне ще реализираме положителен финансов резултат. Това понятие е от Регламент 1370, от което община Куклен бяга като дявол от тамян. В чл. 3 ал. 2 се казва ясно и точно, че общината възложител е длъжна да компенсира разходите на превозвача така че да не се допуска свръхкомпенсиране" - обясни той. На  заседание на транспортната комисия тази сряда се очаква да се обсъждат промени в Закона за автобусните превози точно този въпрос.

Миналия петък Дошков и кметът на Марково от 5 часа сутринта са броили пътниците и са обсъждали какво да се предприеме, за да има балансирана услуга за хората и да се покрият разходите на превозвача. "Постоянно следим пътникопотока и там, където има 35-40 пътуващи, веднага пускаме съседния, спрян, курс" - каза още Дошков.

По междуселищните линии все още няма промяна в пътникопотока на областната и републиканска пътна мрежа. Към момента загубите възлизат на около 40% от себестойността на услугата, изчислява транспортният бос. За компенсиране на загубите фирмата е кандидатствала и е била одобрена за подпомагане по схемата 60/40.

Относно градските линии, Дошков обясни, че превозвачите са задължени до 7-мо число всеки месец да предоставят в общината финансовите си резултати. Браншовата камара е поискала от министерството на транспорта на база на тези справки нетният финансов ефект на превозвачите да бъде покрит на 80%. Според Веселин Дошков транспортният бранш може би е по-засегнат от хотелиерите и ресторантьорите, защото те са преустановили работа и разходите им са били нулирани, а превозвачите са продължили да работят и трупат загуби.

Той прогнозира, че евентуално през есента се очаква транспортният сектор да започне да се възстановява. 

В интервюто Веселин Дошков коментира и ситуацията с транспорта в град Пловдив. Той признава, че много сериозно обмисля под каква форма да участва в обслужването на линиите в града.

Защо реалните приходи в общината са с 20% по-ниски - гледайте във видеото!

Още по темата: общо новини по темата: 5441
14.08.2020
13.08.2020
13.08.2020
13.08.2020
13.08.2020
13.08.2020