ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
COVID-19 в Пловдив и областтаCOVID-19 в България COVID-19 по Света
Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани:
93 3 (3.2%) 84 2 538 144 (5.7%) 1 123 6 477 966 382 188 (5.9%) 3 009 648
НачалоФутболТенисБаскетболВолейболДругиДЮШФутзалИнтервюГалерииЛичностиСтатистики
Спортните новини: Днес (0) | Вчера (13)
Пълна отличничка от Математическата в Пловдив с емоционално писмо до министъра на образованието
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:12 / 28.04.2020Коментари (123)54214
©
Бивши и настоящи ученици от
ОМГ "Акад. К. Попов":
виж още
Елица Гьокова
Елица Станкова
gthewizard
Григорий Георгиев
Николай Петков
МИРОСЛАВА ТАНЕВА ГЕОРГИЕВА
Цвети Ламбова
Георги Добранов
Благой Маринов
Иван Георгиев Хаджиев
Пепо Трайков
Минка Михайлова Бойчева
Намерете бивши съученици, състуденти, колеги и стари приятели! Регистрирайте се или влезте в профила си.
Млада читателка на Plovdiv24.bg се свърза с нашата медия, за да изпрати посланието си. "Здравейте! Името ми е Екатерина Георгиева и се обръщам към вас с молба да разпространите писмото ми към господин Красимир Вълчев. Вярвам, че чрез вас исканията на учениците биха били чути", ни написа младата дама.

Сега публикуваме писмото без редакторска намеса:

"На вниманието

на г-н Красимир Вълчев.

Уважаеми господин Вълчев,

Името ми е Екатерина Георгиева и съм ученичка в XII клас на МГ "Акад. Кирил Попов“ гр. Пловдив. Писмото на моята връстничка Неда Недева към вас ме вдъхнови да изразя и своето мнение по въпроса за провеждането на държавните зрелостни изпити през 2020. Много от възгледите ми са изключително сходни с тези на Неда. Днес се обръщам към вас с няколко молби.

1. От началото на образованието си винаги съм имала среден успех не по-нисък от 6.00. Това за мен не е “бележкарство", а отлично усвояване на учебния материал, което резултира и в отлична оценка. Винаги съм обичала да уча. Споделям това, за да избегна всякакъв шанс мненията ми да изглеждат повлияни от лентяйство, желание просто да не се занимавам с изпити и т.н.

Както всеки друг изпит, и този представлява за мен поредното предизвикателство, за което трябва да поставя нужните усилия, за да мога да го премина отлично. Но сега ситуацията е малко по-сложна. Сега аз и моите съученици изнемогваме. Задания, доклади, домашни, онлайн училище, което заема половината от деня ни. А време за подготовка за матура? Кога? Онлайн обучението несъмнено дава нужните знания за успешното завършване на учебната година. Но паралелно с това сега се чувстваме двойно по-натоварени, отколкото преди. Нека припомня, че тук става въпрос за мнението на ученици на една от най-елитните гимназии в Пловдив, които се отнасят отговорно към всяка една поставена задача.

Тук се намесва и още един много важен фактор - подготовка за кандидатстудентски изпити. Успоредно с тях, ние трябва да полагаме допълнителни усилия и за ДЗИ. Всеки един от нас среща големи трудности, когато става въпрос за намиране на време покрай онлайн обучението за подготовка за всичко. Притеснени сме не само ние, но и нашите учители. А какво се случа и с децата, които вече са заразени или болни и не могат да се явят на матура?

Поставя им се двойка, което радикално слага край на шансовете им да учат в желаното училище или университет? Точно заради всичко това, аз и моите връстници молим за отмяна на ДЗИ за 12 клас и НВО за 7 клас за учебната 2019/2020, както направиха и 11 други страни. За пръв път от въвеждането на матурите във Франция през 1808 г., при управлението на Наполеон Бонапарт, те няма да се състоят.

Сходна е ситуацията и във Великобритания, където са отменени дори изпитите на студентите, а учебната им година е призната на база на вече изкараните оценки. Защо в тези държави това е приемливо, а при нас представлява такъв голям проблем? По наше мнение, отмяната на матурите за XII клас, няма да повлияе на кандидатстването в негативна посока. Нима випуските завършили преди 2008 година не са успели да продължат образованието си в университет без ДЗИ?

Текущите ни оценки са достатъчно показателни за знанията ни, дори повече, отколкото матурата. В случай на отменени ДЗИ и използване само на оценка от КСИ за кандидатстване, учениците отново ще бъдат равнопоставени. Изпитите в университетите са и една идея по-сложни от ДЗИ, което ще резултира в по-качественото отсяване на добри кадри.

Висшето образование е нещо важно и не трябва да бъде започвано само за да се каже, че учим в университет. Ако отмяната на матурите представлява проблем за министерството, молим поне за редуциране на включения в тях материал. Според чл. 45 от Конституцията на Република България, “Гражданите имат право на жалби, предложения и петиции до държавните органи", затова предоставям на вашето внимание линк към петиция за премахване на НВО след седми клас и ДЗИ след дванадесети клас.

2. Извънредното положение и приложените мерки за сигурност ни приклещват между четири стени. И аз, като много други, искам да се видя с приятели, да ида със семейството ми на ресторант, но покорно слушам и изпълнявам мерките, чиято цел е да намалят разпространението на вируса COVID-19. Личният ми избор в тази ситуация беше да огранича почти всякакъв социален контакт, за да предпазя не само себе си, а и семейството си. Но какъв би бил смисълът от всички тези мои усилия ако след няколко дни, или седмици, трябва да се върна на училище?

Не разполагам с личен автомобил, което означава, че единственият начин да се придвижа до училище включва близо петдесет минути път и смяна на два автобуса. Това увеличава шанса ми да се заразя и след това да предам заразата на останалите членове на семейството ми, двама от които попадат в рискова група. Какъв е смисълът от всичко това? Защо за другите завършването в дистанционна среда е приемливо, а за седми и дванадесети клас не е?

Тези няколко дни на присъствие в училище биха представлявали риск за нас от евентуално заразяване, а и не биха имали толкова голям ефект върху представянето ни на изпитите. Който иска да учи, учи и вкъщи. Който не желае, няма да започне дори и да е в училище. А какво ще се случи ако някой се зарази и не може да присъства на матурата? Ще трябва да чака чак до август ли? Според Чл. 52., алинея 3 от Конституцията на Република България, “Държавата закриля здравето на гражданите" (Известен ми е и законът за извънредното положение, което би трябвало да приключи на 13/05/2020г.).

Дали увеличаването на социалните ни контакти, по време на пандемия, при връщането ни на училище представлява закрила? Връщането ни на училище е твърде рисковано, за което молим това решение да не бъде взето.

3. Най-много от всичко молим за яснота. Датите за матурата наближават и липсата на абсолютна точност поражда притеснение у всички.

Надявам се изложените от мен аргументи и предизвикателства за нас, дванадесетокласниците, да бъдат взети под внимание при изготвяна на план за действие. Благодаря Ви за отделеното внимание!

С уважение, Екатерина Георгиева
Още по темата: общо новини по темата: 4268
02.06.2020
02.06.2020
02.06.2020
02.06.2020
02.06.2020
02.06.2020