ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Важно съобщение от Billa, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage и T Market за новите мерки
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:27 / 22.10.2020Коментари (6)332265
©
Във връзка с нарасналия брой заразени с Covid-19 в България, членовете на Сдружението за модерна търговия (СМТ) - Billa, Deichmann, dm, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage, ProMarket, T Market, Аванти, Фантастико и Хиполенд, призовават за стриктно спазване на приетите мерки срещу разпространението на вируса, които търговските вериги отговорно прилагат. Така ще се гарантират здравето и сигурността както на хората, пазаруващи в магазините на големите търговци, така и на техните служители.

Търговските вериги апелират при посещения в магазините клиентите да следват инструкциите за безопасност, поставени на видни места; да използват препаратите за лична дезинфекция, разположени на входовете на обектите; задължително да разполагат с предпазни маски, тъй като в противен случай няма да бъдат допуснати вътре; да се съобразяват с инструкциите на служителите по сигурността и ако се наложи, търпеливо да изчакват на входа, за да не се получава струпване на хора; да спазват определените посоки на движение и дистанция от поне 1,5 метра от останалите клиенти както при пазаруване, така и при изчакване на касите; по възможност да плащат с банкови карти вместо с пари в брой; да не посещават магазини, ако усетят неразположение или грипоподобни симптоми.

Членовете на СМТ са осигурили: дезинфектанти за посетителите; пропускателен режим, с който да се гарантира оптимален брой клиенти в магазините; лични предпазни средства за служителите – маски, ръкавици и шлемове; прегради на касите и в секторите за директно обслужване на клиенти като щандове за месни и млечни продукти, за топли храни и деликатеси. Поне два пъти дневно се извършва цялостна дезинфекция на търговските, касовите и складовите зони, на количките и кошниците за пазаруване.

Провеждат се и регулярни инструктажи и проверки на спазването на предписанията на здравните власти, внимателно се следи за служители с грипоподобна симптоматика, а част от компаниите въведоха и PCR тестване и разделяне на хората в централните офиси и логистичните центрове на екипи.

В изпълнение на мерките за безопасност водещите ритейлъри у нас продължават да работят в тясно сътрудничество с министерствата на икономиката и здравеопазването и други ключови представители на държавната администрация. Още преди в България да бъде регистриран първият случай на заразен с Covid-19 беше сформирана работна група, в която се включиха министърът и заместник-министърът на икономиката и мениджмънтът на големите търговски вериги, а на по-късен етап се присъединиха и министърът на здравеопазването и членове на неговия екип.

В периода на карантината денонощно беше обменяна релевантна информация, бяха обсъждани потенциални рискове пред доставките на хранителни стоки и своевременно бяха решавани възникнали казуси. Благодарение на това ефективно партньорство и особено на подкрепата от страна на тогавашния заместник-министър и настоящ министър на икономиката г-н Лъчезар Борисов, в България не беше допусната продоволствена криза, а рафтовете на магазините бяха зареждани не само със стоки от първа необходимост, но и с всички останали най- търсени от българите продукти.

В настоящата ситуация на нарастване на броя на заразените, търговските вериги заявяват готовността си да продължат тясното сътрудничество с държавната и  местните администрации, базирано на добрите практики, доказали своята ефективност. От полза за българските потребители е всяка мярка за безопасност в търговията на дребно да бъде съгласувана с бранша. Например, фиксирането на максимален брой клиенти, които се допускат в магазините независимо от площта им, следва да бъде съобразено с търговската площ на различните обекти, която варира от 100 кв. м до повече от 5 000 кв. м.

При липса на диференциран подход някои от магазините ще бъдат препълнени, а други ще останат полупразни. В този случай добра практика би било броят на клиентите да се определя според площта на магазина, например 1 клиент на 10 кв. метра. С цел ефективно прилагане на мерките, от полза би било въвежданите стандартизирани и централизирани правила, да бъдат прилагани локално без тълкувания, за да се избегне хаос в системата и затрудняване на търговията в цели региони.

Членовете на СМТ подчертават още веднъж своята готовност да запазят духа на сътрудничество и взаимопомощ в диалога с институциите за изпълнението на мерките срещу разпространението на Covid-19 и още веднъж призовават за търпение и дисциплина при посещения в магазините, за да може всеки клиент у нас да пазарува спокойно и при максимална сигурност за своето здраве.


Още по темата: общо новини по темата: 17009
15.03.2024 »
12.03.2024 »
10.03.2024 »
08.03.2024 »
06.03.2024 »
06.03.2024 »
предишна страница [ 1/2835 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Чета коментарите и се чудя - хората им обясняват, че правят всичко възможно да им осигурят безопасно пазаруване, а те ги псуват! Да не говорим, че служителите са си наши сънародници.
-1
 
 
Е*ете се в г*зъ! Не ви стъпвам в мизерните колонизаторски боклучарници. Няма и да стъпи!
-1
 
 
Отказ от посещения в тези магазини.Ако хората масово не ходят там, ще обърнат палачинката.
0
 
 
Втора стъпка който не е ваксиниран неможе да пазарува в биларџ?…рџ?…рџ¤Ј
-2
 
 
ние пихме вече презкурин ,така че за вашите мерки ни е през.....
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Кабинетът "Денков - Габриел"
Почина патриарх Неофит
Поскъпване на хранителните продукти
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: