ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Зико поиска подкрепата на пловдивчани за заем от 113 милиона с безпрецедентно обръщение
Автор: Васил Динев 09:58 / 30.04.2021Коментари (27)14937
Изявление на кмета на Пловдив Здравко Димитров във връзка с покана за обществено обсъждане на намерение за поемане на общински дългосрочен дълг, за което Plovdiv24.bg ви информира първи още преди дни. В нея са представени 11 инфраструктурни проекта, за които Община Пловдив може да кандидатства за финансиране по Фонд за градско развитие за Южна България по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. с инвестиционен проект"Подобряване и модернизация на градската среда в Пловдив":

• Пробив "Модър – Царевец"

• Пробив "Водна палата"

• Изграждане на нов мост над река Марица

• Реконструкция на ул. "Царевец"

• Реконструкция на бул. "Хаджи Димитър"

• Разширение и реконструкция на бул. "Марица – север"

• Реконструкция и разширение на ул. "Кукуш" от надлез "Родопи" до бул. "Македония"

• Реконструкция и рехабилитация на ул. "Митрополит Панарет"

• Туристически информационен център

• Естетизация и рехабилитация на подлез "Баня старинна"

• Многоетажен паркинг

Също така е представен проект за модернизация на техниката и оборудването на общинскитефирми "Чистота" и "Градини и паркове".

Общата стойност на проектите е 113 501 750 лв. Максималният размер на дългосрочния дълг, който община Пловдив има намерение да поеме, е 113 501 750 лв. Начин на финансиране: от Фонд за устойчиви градове. Дългосрочният общински дълг ще бъде погасяван чрез собствени бюджетни средства.

Ето и обръщението на кмета:

Пловдив се развива и разраства, защото предлага добро качество на живот и много  възможности за работа и бизнес. Всичко това е добре за икономиката и стандарта на живот на пловдивчани, но води след себе си необходимостта от нови мащабни инвестиции в транспортната и социалната инфраструктура.

Градът ни е своеобразен лидер в Югоизточна Европа от гледна точна на развитието на индустриалните зони. Бурното икономическо развитие на Пловдив и региона  през последните години постави съвсем различни предизвикателства пред неговото управление. Необходимо е разширяване на пътната инфраструктура, изграждане на нова социалната инфраструктура – училища, детски градини, ясли, болници, което изисква сериозни инвестиции.

В момента работим по няколко големи проекта – довършването и разширяването на Околовръстното шосе, завършването на вътрешния ринг на града, което предполага разширяване и строителство на нови булеварди и съоръжения за подобряване на свързаността между районите, включително и на нов мост, извеждане на трафика извън центъра, каквато е европейската практика.


Работим по Водния проект, който ще обнови ВиК мрежата в един от градските райони и ще се изгради нова Пречиствателна станция на стойност 70 млн. лв. Вече стартира и усилено се работи по изграждането на подлеза "Модър-Царевец", който ще свърже районите "Западен" и "Южен". Предстои през лятото да стартира и още един мегапроект – пробивът под Централна жп гара.

С екипа обсъждаме възможности за алтернативен екологичен транспорт, за разширяване на велоалеите и  пешеходните и зелени зони.

Основната пътна мрежа на Пловдив е проектирана и реализирана преди повече от 50 години, като е предвидено тя да обслужва между 80 000 и 100 000 автомобила и други транспортни средства. Сега те са над 220 000 без приходящите.  

В действащия Общ устройствен план на Пловдив е разработена перспективна и ефективна  транспортно-комуникационна система, която е успешно надградена във вече разписания нов ОУП. Ако тя се реализира, градът няма да има проблеми със задръстванията и трафика. Според разчетите изграждането на всички предвидени трасета, пътни връзки и реконструкцията на съществуващите такива ще струва над 1 млрд. лв.

Спрямо новия ОУП на Община Пловдив само за реализирането на транспортната инфраструктура до 2040 г. - период, в който по закон действа планът, ще са необходими 528,2 млн. лева. За ново строителство  са необходими 384,8 млн. лева, за реконструкция на улици - 68,3 млн. лева, за изграждане на мостове и съоръжения - 75,1 милиона.


Такива инвестиции не са по силите на нито един общински бюджет. Затова от началото на мандата ние търсим начин да балансираме между възможностите на общината и проектите, които са неотложни и да готвим в перспектива не само проектите, които ще се реализират през този мандат, но и през следващите.

През миналата година разработихме сериозна инфраструктурна програма, в която са заложени проекти за над 500 млн. лева. В нея важен акцент е доизграждането на вътрешния ринг и подобряването на връзките между кварталите, за да се разтовари трафикът в града.

Едни от най-важните трасета за автомобилно движение са подлезът "Модър - Царевец", изграждане на пробива на Водна палата, реконструкцията на Бетоновия мост, подлезът под Централна жп гара, надлезът връзка между бул. "Александър Стамболийски" и "Цар Симеон Велики", новият мост над р. Марица, който е част от довършването на вътрешния ринг на град Пловдив, мостът на Южната тангента над "Коматевско шосе".

Всички наши действия бяха и продължават да са насочени към решаването на проблемите с облекчаване на трафика и осигуряването на финансиране за важните обекти за града. За част от проектите ще кандидатстваме за европейско финансиране в новия програмен период. За тези, които не са обект на европрограмите, ще е необходимо да търсим средства чрез различни финансови инструменти.

В момента условията за привличане на подобни средства са изключително благоприятни – банките предоставят кредити с ниски лихви, дълъг гратисен период и срокове за погасяване.

През последната година бяха проведени редица срещи с общинските съветници, на които екипът на общината представи приоритетните проекти за града. На тази база сме обобщили и поставяме за обществено обсъждане важните проекти за Пловдив. 

Развитието на града изисква смели решения в дългосрочна перспектива, но без подкрепата на пловдивчани не бихме могли да ги реализираме.


Още по темата: общо новини по темата: 98
02.08.2023 »
06.03.2023 »
22.12.2022 »
02.12.2022 »
20.09.2022 »
03.05.2022 »
предишна страница [ 1/17 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Сподели какво ново....
на 30.04.2021 г.
0
 
 
За да "поиска подкрепата на Пловдивчани" означава само 1: - Регионален референдум. Едва ли обаче би искал да види как брутално Пловдивчани ще кажата "АБСОЛЮТНО НЕ!" на тия проекти.
+3
 
 
Къде са парите на пловдивския данъкоплатец ,като няма нищо инфраструктурно от сума ти време,питам????!!!.данъците растът, отделно толкова общинска земя се разпродаде,съответно пари от строителни предприемачи,оттам града расте значи повече приход от пришълците.оня ден си взимам новата шофьорска книжка и какво да видя срока на валидност на половина ,т.е. пет години,сещай се за кво говорим,да пълниш хазната по-често ....и кво на лице нищо!!!!.ай.....!!?!*%#&
+1
 
 
Точно четях статията и си казвам абсолютно съм съгласен с Димитров и хоп гледам минава покрай мен. Поличба ...
+1
 
 
Кмете като сте демократ може ли новия Общ Устройствен План 2021-2040 да го гласуваме на Референдум жителите по постоянен адрес!Тогава да видим какво ще застроявате.Вместо това разширете Общината в околните села има изградена инфраструктура и там застроявайте.Ще ви хареса много...Даже мисля че може и да не се върнете повече.
+4
 
 
И после още толкова за поправки на вече изградените .. Лошо няма да се теглят заеми, но вижте състоянието на общинската болница "Света Мина" на снимките прилича на филм на ужасите, което само по себе си говори, колко добре се оправят отговорните с публични средства ! Явно пловдивчани сме привилегировъни щом плащаме най-скъпият данък МПС и караме по най-разбитите улици !
+5
 
 
О, сигурен съм че ще намерят някакъв начин да го направят без подкрепата на пловдивчани, ако такава няма. Данъче тук, данъче там, рекетче и ще ги съберат парите, нямам съмнение.
+2
 
 
Лошото е че това ако завишеше от жителите на града няма да се случи! Те ще си теглят заема независимо какво мислим или желаем. Такива заеми трябва да се теглят след референдум! Половината прари ще потънат в на няколко човека джобовете!
+2
 
 
А къде остана бул.Стамболийски,който с голямото презастрояване и свързване на Южен с Остромила ,още от сега е почти непроходим??Да не говорим,че настилката му е в безобразно състояние!Трябва да се прави инфрастуктура там,където разрешават много строежи, а като се заселят новите жилища, ще ни трябват само крила!
+1
 
 
,,Работа, работа , работа,, .... с помисли за нови кражби! А дупката на ,,Младост,, къде я забравихте???
-1
 
 
Зико папагал само не ги наливай в Колежа.Защото Пловдив няма да ти прости.Къде е бул.Северен.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2021 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Парламентарни избори 2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Стрелба в Москва
Бомби в училищата
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: