ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Защо Пловдив е под вода след всеки по-голям дъжд и да се прави ли пробивът под Гарата?
Автор: Васил Динев 17:30 / 03.06.2019Коментари (20)33349
Пловдивчанин потърси Plovdiv24.bg, за да изкаже опасенията си. Ето какво споделя човекът: "Здравейте! Не е новина, но бих искал след последните дъждовни събития да се повдигне отново дискусия дали да се бута Бетонният мост.

Ясно е, че ако се направи пробивът под Централна гара, при такива дъждове като тези ще се наводнява, както се наводни подлезът на "Гладстон". Така "Кючук Париж" ще си остане напълно отрязан с иключение на надлез "Родопи". Коматевският подлез също се наводнява, както се оказа. Та искам да се разясни. Помислено ли е за това?"...

Защо при всеки по-голям дъжд се стига до наводняване на много части на Пловдив? Plovdiv24.bg единствен потърси отговор на този въпрос - на 10 май миналата година. След поредната водна стихия тогава разговаряхме с инж. Йордан Чемишев, шеф на канализацията към ВиК Пловдив. Ето какво обясни той:

"Днес падна много дъжд за кратко време. Но една от основните причини за проблема с наводняването е прекаленото застрояване на града ни - където преди е имало имоти с градинки или къщи с дворове, сега са построени кооперации. Другата причина е прекалено многото правене на паркинги  - преди зелените площи са поемали водата, която е попивала в тях. Сега всичко отива в канала, а той не е оразмерен за такива количества. Освен това напоследък и времето се промени - пада много голямо количество вода за твърде кратко време.

Едно от възможните решения и дори най-важното е изграждането на Южния обходен колектор, който изцяло ще облекчи отвеждането на водата. Сега цялата вода от "Прослав" и "Смирненски" например минава през целия булевард "Христо Ботев", после през "Санкт Петербург", "Тракия" и тогава отива в пречиствателната станция. Това ще се преустанови наполовина и колекторът ще поема тази вода, а положението ще се подобри много. Това съоръжение е страшно нужно вече на града ни и мисля, че то съвсем скоро ще се реализира. За днес нямаме сигнали за запушени шахти. Просто монго от тръбите са с малки диаметри - вместо фи 250, по центъра и около Новотела имаме тръби с фи 150. Трябва да се промени инфраструктурата спрямо застрояването на Пловдив. Част от сегашната канализация е правена преди 80-100 години"...



Още по темата: общо новини по темата: 104
16.08.2019 »
04.08.2019 »
24.07.2019 »
24.07.2019 »
23.07.2019 »
23.07.2019 »
предишна страница [ 1/18 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
При варианта с пробива под гарата освен проблеми с наводнявания ще се наложи отклонение на целия сегашен трафик на бул. Васил Априлов по ул. "Велико Търново" и да се включва по бул. "Руски" за да се отиде към Сточна гара или към Централна гара, както и поставяне на помпена станция за колектора под бул. "Васил Априлов", или преместването му, и смятам че не са най-добрите идеи, затова предлагам няколко алтернативи: 1. Да се вдигне Бетонния мост с 1.6м. с наклон на рампите 5%. Северната рампа да се премести и тя в южното платно на бул. "Христо Ботев" и да се захожда от сегашния джоб в който спират автобуси. Така ще се обърне малко движението, но може да се ползва колелото на гарата което е наблизо. Позитив ще е премахването и без това опасното положение в което идващите от надлеза коли могат да влезнат по погрешка в северната рампа(обратното движение). Ще се махне лекия завий на бул."Христо Ботев" който е в момента под северната рампа). При този вариант също може да се добави за колите от източното платно на надлеза които искат да се движат към Централна гара и рампа, която да се включва в северното платно на бул."Христо Ботев" за да не обръщат колите на светофара до Сточна гара и/или да нарушават непрекъсната линия пред Капитал сити център. За нея има 2 варианта - първия е да слиза малко след Автогара "Юг"(което и според мен няма да изглежда много представително за автогарата но пък трафика ще влиза директно в бул."Христо Ботев"). Втория вариант е рампата да слиза в улица "Одрин" която да стане еднопосочна в обратна на сегашната посока и трафика да се насочва към ул."Иван Вазов". 2. Нов 7,6м висок надлез с наклон на рампите 8,33% с изход бул."Христо Ботев" при който свързва/образува кръстовище с платното източно от пл. Гарата с ул. "Македонска" като има лека S-образна извивка за заобикаляне на прилежащите сгради, нещо сравнимо по дължина с надлез Родопи, след което събаряне на съществуващия Бетонен мост. 3. Нов 7,6м висок надлез с наклон на рампите 8,33% между ул "Авксентий Велешки" и ул."Кукуш", след което събаряне на съществуващия Бетонен мост. При вариант 2 и 3 има най-малко разрушения и неудобства за пловдивчани, както и най-много възможности за връзка със съществуващата транспортна мережа. Предложенията са направени на базата на следните изчисления: Ако сегашния Бетонен мост е с височина 6м и предложението е да се вдигне с 1.6м, то при 7,6м височина на надлеза и 5% наклон за минималната дължина на рампите трябва да е 152м ,при 8,33% - 92м (5%(1:20) и 8,33%(1:12) са стандартни наклони). Също може да се направи надлез свързващ бул.Никола Вапцаров с бул.Освобождение или ул.Индустриална с ул. Цар Симеон(връзки между Южен и Тракия)
+6
 
 
Градските наводнения , потопи и "бедствия" при всеки по-силен дъжд , са явление нормално и закономерно след всичко което се случи в града последните десетилетия. И особено последните 10 години... Пловдив се бетонира по един ориенталски начин , умишлено и престъпно. Масово се събориха по-стари къщи с дворове , и на тяхна място цъфнаха бетонни кооперации. Изчезнаха градини и градинки , тревни площи , сече се като за последно. Разрушиха се павирани улици /паветата продадени в Европа , парите изядени/ ,наля се два сантиментра долнопробен асфалт. Навсякъде ! Всичко това направи при дъжд водата да няма къде да се оттича в града. Няма тревни пространства , няма паркове гори /както в София например/, няма паваж , няма дворове... Безмерната лакомия да се застроява всеки квадратен метър .ба мамата на Пловдив. Сега един обикновен пролетен порой довежда града до "наводнение". И така ще бъде и занапред. Каквото сам си направиш , никой друг не може да ти направи. г*з глава затрива.
-4
 
 
България е най-бедната страна в ЕС и същевременно държавата с най-високи данъци!!!!!
-7
 
 
Коментарът е скрит (покажи)
Отговори (1)
+5
 
 
То пък валнало малко вода и голяма драма! Ами, няма да си карате таратайките малко, хем ще ни е по-чист въздуха.
Сподели какво ново....
на 03.06.2019 г.
-1
 
 
Това най-тъпия и с неща необоснован разход! Спрете се и не харчете на халост народни пари! Подлез под гарата е престъпна глупост! Замислете се, ако има с какво!
-3
 
 
Не и при управлението на тези крадци ! Лично на мен не ми пука за наводненията, дори се забавлявам с джипката, но защо трябва да страдат данъкоплатците с леките автомобили? За това ли плащаме най- високите данъци в България?
+6
 
 
За съжаление в Бълагрия никой не слуша професионалистите като инж. Чемишев. Вчера цял ден чета кометари за запушени шахти при положение че те връщаха което говори че нямат необходимия капацитет по гореизброените причини!
+6
 
 
Първо - дъждовната вода трябва да се отдели от отпадната, така е в белите страни. Второ - пробива ако се направи както се прави всичко тук ще удави много хора! Може да се направи както трябва но няма как да се случи при нашият манталитет на кражби...
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2019 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Стрелба в Москва
Бомби в училищата
Мигрантски натиск към България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: