ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Стикер "Национално меню" ще привлича туристите към уникалността в българския вкус | ||||||
| ||||||
Проектът "Национално меню“ е съвместна инициатива на министерството на туризма и УХТ и обединява усилията за превръщане на традиционната българска храна в разпознаваем бранд на туристическия продукт. Идеята възникна спонтанно при посещението на вицепремиера и министър на туризма Марияна Николова с екип в УХТ през август, каза ректорът проф. д-р Пламен Моллов. Целта е да обедини усилията на научните среди и бизнеса, които оперират с тази материя, и да се признае от най-широк кръг от хора. Той пожела успех на участниците в срещата, първа стъпка в изграждането на атрактивен национален туристически продукт, който ще участва заедно с останалите забележителности на страната в рекламата й по света. Според зам.-министър Георгиева България има уникален потенциал за развитие на винено-културния туризъм. Туристите в глобален мащаб заявяват в проучване, че храната и напитките са фактор при избора на дестинация. По-младите туристи, от поколението Z, са още по-мотивирани от възрастните да посетят определена дестинация заради местната кухня. "С националното меню ще покажем пресечната точка между миналото чрез автентичните български кулинарни рецепти и настоящето – чрез модерните технологии за производство. Проектът обединява усилията на научната общност в лицето на УХТ, на бъдещите майстори шеф-готвачи в лицето на възпитаниците на професионалните гимназии по туризъм и на браншовите организации с подкрепата на Министерството на туризма“, посочи Георгиева. Тя изрази увереност, че стикерът "Национално меню“, който предстои да бъде изработен, ще издигне престижа на заведението, което ще го носи. Доц. Кремена Никовска, функционален декан по Студентска и социална дейност на УХТ и координатор по проекта, отбеляза, че храната е сред важните културни елементи, а създаването на кулинарна карта, като част от туристическата инфраструктура на България, ще допринесе за повишаване конкурентоспособността на българския туристически продукт. По време на срещата гл. асистент Станко Станков, преподавател към катедра "Хранене и туризъм“ в университета, заяви, че традиционният български вкус е съвкупност от културно-историческото развитие на районите. Затова в сформирания от УХТ екип участие вземат експерти от различни сфери на храненето и туризма с цел провеждане на обстоен анализ и оценка на характерните за отделните населени места типични храни и вина. Районирането в проекта е съобразено с националното туристическо разпределение с цел по-адекватното насочване на туристите към уникалността на българския вкус. Участниците в срещата се обединиха около идеята, че кулинарната култура има огромен потенциал да превърне храненето от рутинна услуга в туристическа атракция с висока добавена стойност. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 24.09.2020 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Унищожиха милиони бутилки минерална вода заради фекални бактерии
17:12 / 25.04.2024
Лепят ни нов стикер на колата за ГТП, плащаме повече!
08:39 / 26.04.2024
Глория катастрофира, отменя участия
16:47 / 24.04.2024
Какво се случва с трудовия стаж при дълъг болничен?
14:15 / 25.04.2024
НАП изпрати писма до много българи, четете внимателно
17:15 / 25.04.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години? | ||
Д-р Гарабед Томасян (1663) | 16% | |
Спас Гърневски (1457) | 14% | |
Д-р Иван Чомаков (997) | 10% | |
Славчо Атанасов (2693) | 26% | |
Иван Тотев (2655) | 26% | |
Здравко Димитров (904) | 9% |