"Години наред все едни и същи фирми - "Драгиев и ко", "Пътинженеринг" и прочее, работят по пловдивските улици. Няма промяна и в доставчиците на услуги и храни за общината. Само те ли са или са просто избраници на властта? В крайна сметка виждаме или наполовина направени булеварди, или двойно по-скъпи от предвиденото в началото", тази критика отправи общинският съветник от ГЕРБ
Сузана Николова на пресконференция днес, предаде репортер на
Plovdiv24.bg.
Общинските съветници от ГЕРБ ще внесат предложение в местния парламент да бъде направен публичен регистър на всички юридически и физически лица, които имат някакво отношение към провеждащите се в града обществени поръчки. От доста време отлежава разгледаното вече по комисии проекторешение в журито на конкурсите да бъдат включени и съветници, за да се гарантира тяхната по-голяма прозрачност.
Неслучайно, според Николова, най-много препоръки в
доклада на Сметната палата, за който
Plovdiv24.bg съобщи, са свързани точно с конкурсите. "Всички заложени критерии сякаш сами подсказват фирмата-победител. Оценката се базира не на продукта, услугата или стоката, която общината трябва да получи, а върху качествата на изпълнителя. То е все едно да поръчаме пръстен и в конкурсните условия да посочим какъв да бъде златарят и на коя улица се намира ателието му, без да упоменем дали искаме бронзов пръстен за лев, сребърен за два или златен за пет", даде примери тя.
10-ина предложения и питания били приготвили съветниците от ГЕРБ, за да пречупят порочната за тях продължавана от години схема с предизвестен изход за обществените поръчки в града. Не можело да се подписват договори за уж много ниски цени, а после да нараствали многократно. Смешно според доц.
Павлина Кацарова звучали обясненията на шефа на капиталното строителство инж.
Тошо Пашов, че
"Коматевско шосе" е асфалтирано наполовина, защото дупките се оказали по-дълбоки от очакваното и с асфалт за цялата сума напълнили тях. Според ГЕРБ виновен за батака, в който изпада общината - вместо асфалт по цяла улица да се положи само върху една нейна част, е слабият инженерен потенциал, заради който се правели нереалистични количествено-стойностни сметки на предприетите дейности.
"Задължително трябва да бъдат включени в приемателните комисии на обектите и експерти от районните кметства, защото когато една дупка на пътя остане, хората се ядосват на районния кмет, от когото всъщност много малко зависи", заключи
Сузана Николова.