Ще има ли жп линия Асеновград-Смолян-Гърция? Ето отговора на транспортния министър

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (1)
11:10 / 04.01.2022
8547
Няма да има нови жп линии в Родопите, не се предвижда и нова жп връзка с Гърция, гара "Подкова" остава крайна, става ясно от отговор на транспортния министър Николай Събев.

"Към момента няма направено актуално проучване относно възможностите за построяване на железопътна линия, която да свърже градовете Асеновград и Смолян. Теренът в южната част на Родопите е изключително тежък. Практиката от работата по проекти в други планински райони на страната показва, че изграждането на нова инфраструктура (особено железопътна) с европейски стандарти през толкова тежък планински релеф предполага огромни инвестиции, които трудно биха могли да бъдат обосновани в анализите "разходи-ползи“ и да се осигурят от наличните източници на финансиране, на фона на значителната нужда от средства за модернизиране на съществуващата жп мрежа и поддържането й".

Това е част от отговора, който министърът на транспорта Николай Събев е дал на депутата от партия "Възраждане“ Ангел Георгиев, пише Клуб Z.

По думите му в одобреното коалиционно споразумение е залегнал приоритет "Анализ с предложение за подобряване на пътната връзка Пловдив-Смолян“.

Пътното трасе Пловдив - Асеновград - Смолян - Рудозем е част от разширената Трансевропейска пътна мрежа. До настоящия момент не е обсъждано изграждането на трета жп връзка с Гърция. "Доколкото ни е известно, в Гърция няма изградена и не е планирано строителството на нова жп линия от гара Бук (Паранести, в района на Драма – б.р.) до границата с България“, е посочил Събев. Той уточнява, че усилията на гръцката страна са насочени към изграждането/модернизацията на жп линията Солун - Кавала - Александруполис, идентифицирана като липсваща жп връзка от коридор от основната ТЕN-Т мрежа "Ориент/Източно-Средизeмноморски“.

Посоченото направление е част от железопътен проект "Солун - Кавала - Александруполис - Бургас - Варна - Русе“, по уточняването на чиито параметри работят през последните няколко години българската и гръцката страна.

Събев е заявил, че развитието на железопътния транспорт в Република България е основен приоритет на новото правителство, тъй като е най-екологичният вид транспорт, носи редица ползи за гражданите и бизнеса и е важно да се използват предимствата му.

"Като страна-членка на ЕС, България има ангажимент да изгради Трансевропейската транспортна мрежа на българска територия, съгласно стандартите и сроковете на Регламент 1315/2013 г. В този смисъл усилията ни трябва да бъдат насочени към завършването, в максимално възможна степен, на основната Трансевропейска железопътна мрежа, чийто срок за изпълнение е 2030 г.

Виж коментарите (1)

Още по темата (335):
26.04.2024 Гвоздейков подписа за двуетажните влакове
24.04.2024 Експерт: БДЖ е под заплаха за съществуването си
18.04.2024 Сигнал от Централна гара Пловдив: Тотална мизерия, спрете да крадете!
18.04.2024 Доставят 35 влака с пряко договаряне
17.04.2024 Бивша машинистка: Първата коза, която видях в живота си, беше в БДЖ
16.04.2024 Обоснована ли е по-високата цена на билетите на БДЖ?
Още новини от Новини от Пловдив:
Наситена с позитивни емоции атмосфера в Пловдив
"Бий чорбата по главата" ехтя по Главната на Пловдив
Почерня от полиция край булевард "Източен" в Пловдив
Дама: Тези двамата май си мериха инструментите - на кого е по-мал...
Последна информация за разпространението на коклюш в Пловдив и ре...
БСП Пловдив: Социализмът означава безплатно образование и здравео...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).