ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Пътниците на Ryanair да се явят в Пловдив
Автор: Екип Plovdiv24.bg 06:45 / 07.06.2010Коментари (4)8113
©
Въпреки че лети "на килограм" до над 150 дестинации в цяла Европа, нискотарифната авиокомпания Ryanair е много взискателна в избора си на летища. Те трябва да отговарят на редица условия, най-важното от които е да не са скъпи. Именно тази е една от основните причини най-големият "евтин" превозвач в света досега да не присъства на българския пазар. Всичко може да се промени с инициативата на няколко общини от Пловдивския регион. Общините Хисаря, Асеновград и Родопи решиха да обединят усилията си, за да привлекат повече туристи чрез разработването на летището край Пловдив.

Държавата завърши през миналата година огромен пътнически терминал във втория най-голям български град. Тя инвестира над 40 млн. лв., но съоръжението в момента стои празно. До април постоянна линия дотам имаше единствено руската S7 от Сибир, която ще поднови полетите си от септември месец. Летището не може да развива и товарни полети, тъй като няма карго терминал. Така единствената възможност остават пътническите полети, и то от нискотарифни авиопревозвачи, тъй като традиционните имат линии до не толкова далечната София. За да привлече интереса на по-големи играчи като Ryanair, правителството намали наполовина таксите на летище Пловдив от 1 май тази година до 1 май 2012 г. Така летищните такси в Пловдив са на половината на тези в София, а таксата за обработка на пътник е 3 пъти по-малка.

Все още няма конкретен договор с ирландския low-cost превозвач, като според запознати в момента се разиграва негласно състезание за привличането му. Всъщност на 26 май в София представителите на авиокомпанията са се срещнали с представители на всички работещи граждански летища у нас. От авиокомпанията предстои да направят техническа инспекция на летището в Пловдив.

Трите общини - Хисаря, Асеновград и Родопи, учредиха на 20 май "Фонд за развитие на летище Пловдив - южната врата на България". "Целта на сдружението с нестопанска цел е да се акумулират средства, с които да се подпомогне създаването на постоянни линии на летище Пловдив и да се рекламират общините", обяснява изпълнителният директор на летище Пловдив, Дойчин Ангелов. Освен изброените три предстои и евентуалното включване на община Пловдив, а се водят преговори и с още двайсетина общини. Решенията се взимат с абсолютно мнозинство от управителния съвет на фонда, в който участват кметовете, а летище Пловдив е в ролята на консултант. Средствата във фонда се събират от туристическите такси, които общините събират от хотелиерите, и според приетия устав на всеки жител на съответната община се калкулират минимум 50 ст. (ако се пресметнат жителите на трите досегашни членове на сдружението, ще се съберат около 56 000 лв. във фонда).

"Това е възможност за общи действия, ако дадена община не може да се справи самостоятелно", коментира областният управител на Пловдив Иван Тотев. "Фондът е механизъм за споделяне на риска, като тази практика е разпространена на Запад, но у нас още не се използва." Той даде за пример подобна инициатива в Испания. "След създаването на подобен фонд от общини в Каталуния едно летище от нула на брой пътници за седем години успява да развие пътникопоток от 8 млн. души", разказва Тотев. Той има предвид летището в Хирона, на 92 км от Барселона, което през 2000 г. е избрано от Ryanair за една от дестинациите на превозвача. "Тази практика може да се приложи и в други сфери, като летище Пловдив е частен случай." Идеята е да се подкрепи развитието на летището, което в момента не се използва, но има потенциал. Следваща стъпка може да бъде да се направят автобусни линии между летището и отделните общини", смята Тотев.

След обявяването на плановете на общините веднага възникнаха въпроси дали събраните пари няма да се приемат като държавна помощ за превозвача. Опасенията са, че превозвачът може да бъде обезщетяван при определени условия - например незапълнен полет. "Не може да става дума за държавна помощ. Фондът не е създаден с цел подпомагането на една конкретна авиокомпания", обяснява областният управител на Пловдив. Ако дадена авиокомпания реши да каца на летище Пловдив, има два вида договори. Едните са между летището и авиокомпанията, а другите - между фонда и авиокомпанията, като там ще има определени клаузи. Превозвачите ще могат да избират дали да имат отношения с фонда или не. Те може да не желаят да ползват тези опции, тъй като трябва да поемат определени ангажименти. "Авиокомпаниите ще получават средства от фонда срещу рекламно място на сайтовете си на общините и техните туристически забележителности", обяснява Ангелов.

Както и много други нискотарифни превозвачи, Ryanair лети основно до регионални или второстепенни летища, където таксите са по-ниски. В някои случаи тези аерогари дори са по-близо до центъра на съответния град, отколкото главното летище, както е в Белфаст, Гьотеборг или Рим.

Ryanair си спечели реноме на безскрупулна авиокомпания, която винаги налага своите условия при преговорите с летищата, за да си осигури по-ниски разходи. Не случайно изпълнителният директор Майкъл О'Лиъри е един от най-недолюбваните мениджъри в сектора. Известни са редица случаи, при които превозвачът противопоставя летища едно на друго и дори "извива ръце". Например през април 2006 г. Ryanair изненада ръководството на аерогарата в Кардиф с новината, че спира полетите до Дъблин. Неотдавна авиокомпанията обяви, че от края на октомври тази година се изтегля от Будапеща и Прага заради високите такси. Именно вечният стремеж към по-ниски разходи за аерогари и наземен персонал позволяват на компанията да предлага по-евтини билети на пасажерите си. Например при запазване два месеца по-рано полетът от Лондон до Мадрид може да достигне цена от 35 евро, докато такъв с национална авиокомпания като British Airways или Iberia е около 150 евро. Разбира се, по-ниската цена означава и по-различна услуга. Пътниците на Ryanair и на другите нискотарифни превозвачи като easyJet и Wizz трябва да заплащат всякакви допълнителни услуги като храна, избор на място и не на последно място - багаж.

Все още не е ясно откъде и докъде ще лети Ryanair, ако стъпи на българския пазар. Според източник от икономическото министерство маршрутите ще са около пет, а пловдивският дебют на ирландския превозвач може да е още през септември тази година.

Към момента на летище Пловдив не се извършват полети. Най-много полети е имало на летището около Нова година, когато самолети на 4-5 руски авиокомпании са кацали няколко пъти седмично. През целия зимен сезон до април месец по един път на седмица полети е осъществявала руската авиокомпания S7, оперираща в Сибир. Компанията предстои да поднови полетите си от септември. Чартърни полети един път седмично през зимния сезон са осъществявани и от Дъблин от чешката CSA. От 12 юни до края на септември започват чартърните полети на "България ер чартър", а от август - чартърните полети от Тел Авив на EL AL.

Източник: в.Капитал



Още по темата: общо новини по темата: 480
11.10.2024 »
10.10.2024 »
07.10.2024 »
25.09.2024 »
11.09.2024 »
29.08.2024 »
предишна страница [ 1/80 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
Много силно се надявам да стане това. Пловдив има нужда от съживяване. Прекрасен град е, но напоследък като че ли замря. Би било супер удобно на хората, които пътуват да не се налага да ходят до София да хванат самолета за Лондон примерно. Стискам палци всичко да се нареди и да успеят да привлекат компанията :))))
0
 
 
2012 ще дойде бързо - не с краят на света, а с краят на намалението на летищните такси... И после?
+1
 
 
В Пловдив май съществува единствено категорията "бъдеще време".
+1
 
 
Об6тинари, бъдете по експедетивни. Не пропу6тайте тоси 6анс, за Пловдив и об6тините около Пловдив.. Пловдив, Асеновград, Пампорово, Хисаря има какво да покажат на света . Лети6те Пловдив ,6те отвори вратата си към света. Желая Ви успех.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2022 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Парламентарни избори октомври 2024 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Наводнения във Валенсия
Денят на народните будители
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: