ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Опасни ли са за пешеходците новите велоалеи в Пловдив?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:31 / 14.04.2015Коментари (12)8152
Проектът за изграждането на велоалеи в Пловдив трябва да бъде частично променен, за да можем да ги използваме лесно и безопасно, предлага лидерът на ПП "Съюз за Пловдив" и общински съветник Дани Каназирева

Проблемът е, че някои от трасетата се прокарват пред автобусните спирки - т.е. между уличното платно и чакащите хора. Това създава не само риск, но и нарушава Закона за движение по пътищата и действащите наредби:

В чл. 81 от Закона за движение по пътищата изрично е записано, че водачът на двуколесно пътно превозно средство няма право да го управлява по площите, предназначени само за пешеходци. Според Наредба № 33, чл. 59, автобусната спирка е предназначена само за пешеходци. 

"След като потърсихме мнението на специалистите, всички сме единодушни, че можем да гарантираме безопасността на пешеходците. Велоалеите трябва да заобикалят спирките от задната им страна. Това е съвсем конкретно и очакваме общината да се вслуша в предложението ни", каза Каназирева. 

Екипът на "Съюз за Пловдив" провери как се изграждат новите алеи и установи, че само трасето на бул. "Източен" /спирка № 222 до "Макдоналдс"/ е изпълнено правилно - велоалеята минава зад заслона, което изключва риск за чакащите на спирката хора.

На останалите места проектът и изпълнението трябва да бъдат променени: от западната страна на бул. "Източен" пред спирка № 122 пътниците, които слизат от автобуса, няма да имат възможност да се огледат за движещ се велосипед. Законът задължава шофьора на автобуса да осигурява условия за безопасно качване и слизане на пътниците, но той няма да има възможност да го спази. 

Подобни проблеми ще възникнат и в "Тракия" до блок 225, където трасето се изгражда пред спирка № 403.

На бул. "Марица - юг" алеята е прокарана точно пред спирка № 386, където дори няма навес и пътниците трябва да чакат директно върху колоездачното трасе. Същата е ситуацията на Асеновградско шосе пред спирка № 84, до "Баумакс". Пешеходците ще бъдат в опасност и на спирка № 258 на Асеновградско шосе, до Мотоцентър. Монтираният заслон изцяло прегражда зоната на движение за пешеходци, а чакащите преграждат велоалеята.

"Виждате каква дълга поредица от уж дребни недомислици могат да увеличат драстично инцидентите по улиците на Пловдив. Лесно да поправим всичко това. Иска се само добра воля", убедена е съветничката от "Съюз за Пловдив".

Дани Каназирева посочи и друг проблем - при строителството на част от велоалеите остава много тясно пространство за тротоари. В същото време Наредба № 2 за планиране и проектиране на комуниционно-транспортните системи на урбанизираните територии дава много ясни рамки за ширината на тротоарите - в зависимост от категорията на улицата, тротоарите трябва да са от 4,5 до 1,5 метра. Съветничката припомни, че тези нормативи трябва да се спазват навсякъде. 

Велоалеите са изключително важни за всеки голям град, защото намаляват автомобилните задръствания и вредните емисии във въздуха, спестяват разходи за такси, паркинги и гориво. Ако се отстранят пропуските в проекта, всички участници в движението ще бъдат в безопасност. 

Решения на "Съюз за Пловдив"

Има няколко начина велосипедистите да бъдат преведени край автобусната спирка. Всеки един от тях ще гарантира безопасността.

1. Велоалеята преминава зад автобусната спирка: При липса на пространство, вместо в специален джоб, автобусът може да спре на пътното платно. За по-безконфликтно преминаване на пешеходците между спирката и тротоара може да се осигури пешеходна пътека върху велоалеята. Навесът на спирката не трябва да отнема от видимостта на велосипедистите. 

2. Велосипедната алея преминава зад остров за слизане на пътниците: Островът ще даде възможност пътниците безопасно да слязат от автобуса и след като се огледат, да пресекат велоалеята. Ширината на острова трябва да е поне 2,0 м. Навесът може да е разположен на тротоара от другата страна на велоалеята.

3. Повдигната пешеходна пътека в случаите, когато няма възможност за заобикаляне на навеса. Така велосипедистите ще са информирани, че не са с предимство.

4. Различна настилка за острова за слизане на пешеходците - например тротоарни плочи, ако велоалеята е с асфалт. Би могла да се маркира и пешеходна пътека, пресичаща велоалеята. 

5. Маркиране на зоната пред спирката като споделена с пешеходците в случаите, когато не може да бъде повдигната пешеходната пътека поради напредналото изпълнение на някои от обектите. Маркирането може да стане с различен цвят на настилката на велоалеята в тази зона или с обща маркировка с боя пред спирката. Това решение е удачно, ако спирката не е много натоварена. 

6. Павета вместо червени плочки в участъците, където спира автобусът. Това е по-трайно решение, защото маркировките с боя не издържат много. 



Още по темата: общо новини по темата: 143
13.04.2024 »
09.03.2024 »
13.09.2023 »
13.06.2023 »
20.01.2023 »
22.10.2022 »
предишна страница [ 1/24 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на matrix
премахни филтъра

-2
 
 
Това, което ясно се вижда на снимката горе, е как хората са си направили пътека през тревата зад спирката. Дали там ще разкопаят, за да стане алея/тротоар не е много сигурно. Карта на проекта може да потърсите в гугъл и може да видите, че има и още няколко участъка, които изглеждат опасни за пешеходци: бул. Източен между ст. Ботев и МакДоналдс, където мястото за разминаване е минимално, а на места никакво; бул. Хр. Ботев от спирката срещу Централна гара до... някъде си (отбивката от пътя за Младежки хълм където е забранено качването с коли, но това не спира никой). Вело алеята минава пред Факултета за дентална медицина, където няма място да се разминат 2-ма пешеходци, камо ли да правят място за колоездачи. Не съм минавал през всички, за да ги изброя, но със сигурност има още такива места. Оставям на страна факта, че в повечето случаи не може да се стигне от една точка до друга само по велоалея без да се заобикаля половината град или да се "бута" колелото. Това, което мога да кажа със сигурност, е, че тези велоалеи не са съобразени и е нямало консултация с редовни колоездачи. Ако си поставя за цел коя и да е точка в града, ще използвам общо не повече от 1/3 от тях.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Ботев в Първа лига, сезон 2023/2024
Парламентарни избори 2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Природни стихии
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: