

Опасни ли са за пешеходците новите велоалеи в Пловдив? | ||||||
| ||||||
Проблемът е, че някои от трасетата се прокарват пред автобусните спирки - т.е. между уличното платно и чакащите хора. Това създава не само риск, но и нарушава Закона за движение по пътищата и действащите наредби: В чл. 81 от Закона за движение по пътищата изрично е записано, че водачът на двуколесно пътно превозно средство няма право да го управлява по площите, предназначени само за пешеходци. Според Наредба № 33, чл. 59, автобусната спирка е предназначена само за пешеходци. "След като потърсихме мнението на специалистите, всички сме единодушни, че можем да гарантираме безопасността на пешеходците. Велоалеите трябва да заобикалят спирките от задната им страна. Това е съвсем конкретно и очакваме общината да се вслуша в предложението ни", каза Каназирева. Екипът на "Съюз за Пловдив" провери как се изграждат новите алеи и установи, че само трасето на бул. "Източен" /спирка № 222 до "Макдоналдс"/ е изпълнено правилно - велоалеята минава зад заслона, което изключва риск за чакащите на спирката хора. На останалите места проектът и изпълнението трябва да бъдат променени: от западната страна на бул. "Източен" пред спирка № 122 пътниците, които слизат от автобуса, няма да имат възможност да се огледат за движещ се велосипед. Законът задължава шофьора на автобуса да осигурява условия за безопасно качване и слизане на пътниците, но той няма да има възможност да го спази. Подобни проблеми ще възникнат и в "Тракия" до блок 225, където трасето се изгражда пред спирка № 403. На бул. "Марица - юг" алеята е прокарана точно пред спирка № 386, където дори няма навес и пътниците трябва да чакат директно върху колоездачното трасе. Същата е ситуацията на Асеновградско шосе пред спирка № 84, до "Баумакс". Пешеходците ще бъдат в опасност и на спирка № 258 на Асеновградско шосе, до Мотоцентър. Монтираният заслон изцяло прегражда зоната на движение за пешеходци, а чакащите преграждат велоалеята. "Виждате каква дълга поредица от уж дребни недомислици могат да увеличат драстично инцидентите по улиците на Пловдив. Лесно да поправим всичко това. Иска се само добра воля", убедена е съветничката от "Съюз за Пловдив". Дани Каназирева посочи и друг проблем - при строителството на част от велоалеите остава много тясно пространство за тротоари. В същото време Наредба № 2 за планиране и проектиране на комуниционно-транспортните системи на урбанизираните територии дава много ясни рамки за ширината на тротоарите - в зависимост от категорията на улицата, тротоарите трябва да са от 4,5 до 1,5 метра. Съветничката припомни, че тези нормативи трябва да се спазват навсякъде. |
Още по темата: | общо новини по темата: 150 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/25 ] следващата страница |

Показва коментари на matrix
