Дани Каназирева посочи и друг проблем - при строителството на част от велоалеите остава много тясно пространство за тротоари. В същото време Наредба № 2 за планиране и проектиране на комуниционно-транспортните системи на урбанизираните територии дава много ясни рамки за ширината на тротоарите - в зависимост от категорията на улицата, тротоарите трябва да са от 4,5 до 1,5 метра. Съветничката припомни, че тези нормативи трябва да се спазват навсякъде.
Велоалеите са изключително важни за всеки голям град, защото намаляват автомобилните задръствания и вредните емисии във въздуха, спестяват разходи за такси, паркинги и гориво. Ако се отстранят пропуските в проекта, всички участници в движението ще бъдат в безопасност.
Решения на "Съюз за Пловдив"
Има няколко начина велосипедистите да бъдат преведени край автобусната спирка. Всеки един от тях ще гарантира безопасността.
1. Велоалеята преминава зад автобусната спирка: При липса на пространство, вместо в специален джоб, автобусът може да спре на пътното платно. За по-безконфликтно преминаване на пешеходците между спирката и тротоара може да се осигури пешеходна пътека върху велоалеята. Навесът на спирката не трябва да отнема от видимостта на велосипедистите.
2. Велосипедната алея преминава зад остров за слизане на пътниците: Островът ще даде възможност пътниците безопасно да слязат от автобуса и след като се огледат, да пресекат велоалеята. Ширината на острова трябва да е поне 2,0 м. Навесът може да е разположен на тротоара от другата страна на велоалеята.
3. Повдигната пешеходна пътека в случаите, когато няма възможност за заобикаляне на навеса. Така велосипедистите ще са информирани, че не са с предимство.
4. Различна настилка за острова за слизане на пешеходците - например тротоарни плочи, ако велоалеята е с асфалт. Би могла да се маркира и пешеходна пътека, пресичаща велоалеята.
5. Маркиране на зоната пред спирката като споделена с пешеходците в случаите, когато не може да бъде повдигната пешеходната пътека поради напредналото изпълнение на някои от обектите. Маркирането може да стане с различен цвят на настилката на велоалеята в тази зона или с обща маркировка с боя пред спирката. Това решение е удачно, ако спирката не е много натоварена.
6. Павета вместо червени плочки в участъците, където спира автобусът. Това е по-трайно решение, защото маркировките с боя не издържат много.
Още по темата (143): | |