ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Община Пловдив разработва план за устойчива градска мобилност | ||||||
| ||||||
Планът за устойчива градска мобилност задава основните насоки за устойчиво развитие на мобилността в града, както и възможностите за кандидатстване по европейски програми за финансиране развитието на обществения транспорт. Чрез него ще се постигне устойчива градска транспортна система чрез: - обезпечаване на достъп до работни места и услуги за всички; - подобряване на безопасността и сигурността; - намаляване на замърсяванията, парниковия ефект и консумацията на енергия; - подобряване на ефективността и ефикасността на транспортирането на хора и стоки; - повишаване на привлекателността и качеството на градската среда. Документът дава възможност за планиране на градската мобилност във всичките нейни аспекти за плавен поток на трафика, безопасна и достъпна система на градски транспорт, по-екологично чист град. ПУГМ ще бъде обвързан с предвидените за реализация компоненти от одобрени проекти на Община Пловдив за периода 2021-2027 г., финансирани по оперативните програми на ЕС. Очакваните резултати от разработването на ПУГМ са свързани с разработване на интелигентни и устойчиви решения за управление на транспорта и трафика в градската среда; интегрирани, интермодални, устойчиви, достъпни и атрактивни транспортни решения и услуги; подобрена координация, планиране и управление на градската мобилност. За целите на изработването на Плана за устойчива градска мобилност ще се направи проучване на транспортното поведение и нагласите на жителите на община Пловдив чрез извършване на анкета за установяване на дела на различните видове пътувания по вид транспорт (modal split). Допълнително ще се направят анализи на настоящата ситуация в обществения транспорт в Община Пловдив; степен на автомобилизация на населението на града; състояние на цялата транспортна инфраструктура на база на предоставена информация от Възложителя и/или други компетентни органи и лица, включваща улична/пътна мрежа, велосипедна и пешеходна мрежа, зарядни станции за електрически превозни средства и др.; зоните за платено паркиране; транспортната свързаност със съседните общини и индустриалните зони; ключови проблеми, свързани с развитието на градската мобилност; възможности за развитие на основните направления на градската мобилност. За основните направления на градската мобилност следва да бъдат дефинирани концепции за развитие, които да отговарят на петте основни цели на Плана: - достъпност - сигурност - опазване на околната среда - транспортни иновации и ефективност - качество на живот Изпълнителят, който ще бъде избран, трябва да изработи визия на ПУГМ и концепция за развитие на основните направления на градската мобилност - проекти, мерки и действия по основните направления на градската мобилност; Икономическа оценка на ПУГМ; Наблюдение и оценка на ПУГМ. Документът трябва да отразява насоките в Общия устройствен план на града, както и другите базови документи, третиращи транспорта - Интегриран план за градско възстановяване и развитие, Генерален план за организация на движението, Програма за енергийна ефективност за периода 2020 – 2025 г., Общински план за развитие, Културна стратегия за 2014-2024г., ПИРО 2021 – 2027 г., "Програма за развитие на регионите“ за периода 2021-2027 г. и други. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Lidl отваря първия си магазин за нехранителни стоки
10:37 / 23.04.2024
Отлагат строежа на новия огромен мол на Сточна гара
13:07 / 23.04.2024
Връхлита ни мощна магнитна буря
15:35 / 23.04.2024
Глория катастрофира, отменя участия
16:47 / 24.04.2024
Посочиха най-търсените професии у нас в момента
10:41 / 23.04.2024
Абонамент
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години? | ||
Д-р Гарабед Томасян (1628) | 16% | |
Спас Гърневски (1435) | 14% | |
Д-р Иван Чомаков (976) | 10% | |
Славчо Атанасов (2650) | 26% | |
Иван Тотев (2610) | 26% | |
Здравко Димитров (894) | 9% |