
ЗАРЕЖДАНЕ...
Новият заместник-кмет: Транспортът в Пловдив не е само движението на автобуси | ||||||
| ||||||
Транспортът не са само автобусите, а и много други елементи - каза в интервю за Plovdiv24.bg новият заместник-кмет по транспорта на Пловдив инж. Александър Държиков. - Г-н Държиков, какви са първите Ви задачи като заместник-кмет по транспорт? - Новият пост е голямо предизвикателство в този момент. Знаете историята от началото на мандата в този ресор – така се стекоха нещата, че се смениха няколко заместник-кметове, отговарящи за ресора. Поех това предизвикателство, защото искам с експертизата, която притежавам, да помогна в развитието в различните насоки на градския транспорт в Пловдив. Отварям една скоба, защото почти всички граждани си мислят, че транспорт означава само движението на автобусите из града, което не е така. Това е една малка част, много важна, разбира се, но има много други направления и, ако се съсредоточим само върху тях, както ставаше в последната година и половина - говорим само за електронно таксуване, спазване на разписанията, оплакване на гражданите, забравяме да говорим за Генерален план на движението, а това е основополагащ документ за развитието на един град. В момента реално такъв не съществува, тъй като е с изтекъл срок и той не е валиден. Също така забравяме за маркировка, за пътни знаци и за другите елементи на пътя, за осветлението в града, състоянието на стълбовете. Едно негативно отразяване на всички тези елементи на пътя от ПТП-татата, които напоследък зачестиха – една чувствителна тема, която се отразява много на дейността на "Организация и контрол на транспорта“. Ние почти ежедневно, дори в събота и неделя, имаме паднали стълбове или демонтирани мантинели вследствие на ПТП. Там нещата са така, че трябва да се изчака време, да дойде застрахователят да снима, да платим щетата, а хората минават, гледат и искат всичко на мига да е готово. Ако трябва да се приоритизира – да, задачите ще се приоритизират, но всичко трябва да се движи едновременно и това може да стане с един добър екип. - Точно това щях да ви питам – планирате ли кадрови промени в непосредствения си екип и какви? - Промените в екипа са наложащи, защото по различни причини директорите на двете ресорни предприятия подадоха оставка и ние не можем да ги задържаме. Аз бих работил с всеки, който е директор, не гледам политическата обстановка, защото не е добре за града. Така или иначе се налага сформирането на един работещ екип, защото сам човек, аз или който и да е друг, не може да пише обществени поръчки, да готви Генерален план, следи за изпълнението на разписанията, така че екипът е задължителен. Трудно е в тази насока, защото и аз, и кметът на града спрягахме няколко имена, някои вече отказаха, тъй като другата особеност в общините е, че заплатите не са атрактивни за това, което ние искаме като качество. Смятам, че до средата на месеца ще бъде създаден ръководен екип. За мое добро още от предните мандати познавам голяма част от служителите в тези предприятия, има много добри експерти в тези предприятия, с които от първия ден контактувам и получавам необходимата ми информация и рутинно действие по някои проблеми – например в събота демонтирахме един стълб на моста на Адата, който беше увреден от ПТП, може би хората са видели. Аз съм оптимист, че ще имам необходимия екип от кадри, които ще успеят да задвижат колелото в една добра за транспорта и гражданите на Пловдив посока. Краткият отговор на въпроса – да, ръководството ще се подмени, а вече оттам нататък - аз съм на принципа, че изисквам от ръководителя, а той вече си преценява с какви хора и как ще изпълнява задачите, които ще му поставяме. Аз съм си поставил срок до 15-ти, максимум до 20 май за двете предприятия, да има екип. - А за "Екобус“? - Там също има подадена оставка, но за "Екобус“ нещата са по-различни, тъй като назначаването на който и да било става чрез Общински съвет, защото такава е процедурата. Доколкото знам, при сегашното временно изпълняване от сегашния ръководител има условие за провеждане на конкурс. Така че Общинският съвет трябва да освободи сегашния управител и да преминем към конкурс, като евентуално много се надявам и това е необходимо на самата сесия да има избран нов временно изпълняващ, защото не може да оставим до конкурса дружеството да се движи на автопилот. Това е процедурата, която ще следваме. - Този кадрови вакуум ще повлияе ли по някакъв начин на провеждането на процедурите за електрическите автобуси за "Екобус“? - Няма как да повлияе, защото процедурата изисква да има наличие на предприятие и другите неща, които специалистите правят. Процедурата по кандидатстването е съвсем отделна от нашите кадрови проблеми. Очаквайте продължение. |
Още по темата: | общо новини по темата: 119 |
предишна страница [ 1/20 ] следващата страница |
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (12619) | 55% | ![]() |
Не (7820) | 34% | ![]() |
Не мога да преценя (2328) | 10% | ![]() |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg