ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Новият шеф на КАТ Пловдив избра Plovdiv24.bg за първото си интервю
Автор: Адриана Георгиева 08:36 / 14.02.2020Коментари (11)11192
© Plovdiv24.bg
Главен инспектор Венелин Младенов е началник на сектор "Пътна полиция" от декември 2019 година. Той е роден през 1971 година в Девин. Започва работа в системата на МВР през 2000 г., когато е назначен за районен инспектор в Шесто РУ Пловдив.  Заемал е изпълнителски и ръководни длъжности в районното управление. През 2017г поема ръководството на отдел “Охранителна полиция" към ОД МВР Пловдив. Директорът на пловдивската полиция ст. комисар Йордан Рогачев представи Младенов като изключителен професионалист, притежаващ нужния опит и знания.

- Господин Младенов, от 2 месеца оглавявате "Пътна полиция", как се чувствате на поста си и смятате ли, че можете да се справите с предизвикателствата пред Вас? 

- Отговорността е голяма, надявам се да оправдая доверието, което ми е гласувано от ръководството на Областната дирекция на МВР и да изпълним поставените задачи. Ако трябва да бъда конкретен, искам активност от служителите в сектор "Пътна полиция“, работа в екип и действия насочени към подобряването на пътнотранспортния травматизъм на територията на областта и най-вече подобряване на административното обслужване на гражданите.

-Намалял ли е броят на катастрофите в Пловдив през последните месеци?  

- От началото на 2020 година до 11фефруари, са регистрирани 80 катастрофи с 3 загинали и 106 ранени. През 2019 година на територията на пловдивска област са регистрирани общо 2668 тежки произшествия - катастрофи с пострадали и с материални щети. Регистрираните за 2019 година тежки катастрофи са 848, с 62 загинали и 1101 ранени. В сравнение със същия период на 2018 година, броят на тежките ПТП-та е намалял със 71, на загиналите с 12, а на ранените със 76. Трябва да отбележим, че броя на тежките катастрофи през 2019 е най-нисък в сравнение с 10-годишен период назад. Най-честите причини за възникването на пътните инциденти са несъобразена скорост и неспазване на дистанция.

- Колко чести са случаите с шофьори, седнали зад волана след употреба на алкохол или наркотични вещества?  

- Статистиката показва ,че при управление на автомобили след употреба на алкохол над допустимите стойности – в 6 от случаите на катастрофи със загинали и ранени през 2019 година с 6 ранени е отчетено наличие на алкохол над 1,2 ‰ или упойващи вещества. Искам да обърна внимание, че през 2019 година на територията на Пловдивска област са установени 844 водачи, управляващи МПС след употреба на алкохол , от които 466 случая са с концентрация над 1,2 промила, за което са образувани досъдебни производства. След употреба на наркотични или упойващи вещества са установени 350 водачи. За отказ да бъде извършен тест за употреба на алкохол или наркотични вещества са съставени 78 акта. При проверките само от ,,Пътна полиция“ - Пловдив на водачите през 2019 година са установени общо 381 случая на употреба за алкохол. От тях до 1,2 промила – 162 случая , а над 1,2 промила – 219.

- Смятате ли, че тестовете за дрога са точни? Тъй като, ако човек употреби марихуана и шофира след 3 дни, тестовете са положителни?  

- Ясно са разписани в Закона за движение по пътищата санкциите и отговорността за констатирана употреба на наркотични-упойващи вещества и алкохол от страна на водачите. Тази употреба се констатира с технически средства. ОД на МВР-Пловдив и районните полицейски управления разполагат и с полеви тестове за установяване на употреба на наркотични вещества. Използват се активно.

Тестовете и техническите средства за установяване на употреба на алкохол и упойващи-наркотични вещества преминават периодична техническа проверка в  лаборатория. Категорично – отговарят на изискванията за установяване на употреба на алкохол или упойващи вещества. След тест с техническото средство/ при употреба на алкохол / се издава талон за кръвна проба. Ако няма кръвна проба се взема предвид показанията на техническото средство.

- Преди седмици публикувахме читателско видео от "Пещерско шосе", в което шофьор с черно ауди нагло гази закона. 48 часа по-късно получихме информация от МВР, че шофьорът е глобен за предприета неправилна маневра - изпреварване. Понеже статията стана доста популярна, би било полезно да внесете малко повече яснота по случая

- След материала е образувана проверка. Установен е водачът с инициали Д.Г и нарушенията, които е извършил. Съставен е акт за установяване на нарушението и е издадено наказателно постановление. Водачът е на 25 години, правоспособен. Нарушенията му са –неправилно изпреварване, за което е глобен 150 лева и за липса на контролен талон към свидетелство за управление на МПС - 10 лева.

- Това ли е единственото нарушение на шофьора?   

- Не. От 2014 година до момента има общо 4 влезли в сила наказателни постановления по съставени актове и 5 фиша за различни нарушения по пътищата. Има свидетелство от март 2013 година.

- Смятате ли, че глобата наложена на нарушителя, която е 160 лева, ще го вразуми? 

- До момента през годините са му наложени глоби за над 700 лева.

- Видео регистраторите добиват все по-голяма популярност в Пловдив. Ако наистина има смисъл читателите да подават сигнали, то джигитите ще намалеят или поне ще са по внимателни. Как стоят нещата чисто законово, какъв е редът? Не падат ли в съда тези наказания?

- Всеки сигнал или материал, независимо от метода – снимки, клип или писмен сигнал, който съдържа данни за време, място, регистрационен номер, нарушение се разглежда и проверява. След проверката се пристъпва към установяване на механизма на нарушението и собствени-водач. Предприемат се всички мерки за издирване и санкциониране на нарушителите. Сигнали за нарушения по Закона за движение по пътищата се подават не само от граждани, но и от публикации в медиите и социалните мрежи. С особено внимание се извършва проверка и се предприемат действия.

- Нарушенията в Пловдив са  много и всеки шофьор ги вижда ежедневно. На какво се дължи това? На ниски глоби, ниска събираемост на глобите или недостатъчно присъствие от страна на КАТ? Какво според вас може и трябва да се направи по въпроса?

- Фактите са следните: през 2019година служители на пловдивската полиция са установили общо 134 092 нарушения на ЗДвП и КЗ, за които са съставени 26 604 акта, 43 436 глоби с фиш и 58883 електронни фишове. Съставени са 1220 акта на неправоспособни водачи, санкционирани са 8843 водачи за отнемане на предимство, неспазване на знаци и сигнали на светофарните уредби, 1860 за управление на МПС без валидна гражданска отговорност, 4565 за управление на технически неизправни МПС, 6916 за неизползване на предпазни колани или защитни каски.

С автоматизираните технически средства за контрол на правилата за движение, числящи се на ОДМВР – Пловдив са констатирани общо 58883 бр. нарушения, с 18022 повече в сравнение с 2018г., по които са образувани административни преписки за установени нарушения.

- Колко патрула има в града, които следят за нарушители? Смятате ли, че са достатъчно? В социалните мрежи ежеминутно се обновява информацията за това, къде точно има разположен полицейски пост. Какво мислите за това?

- Активно се работи по линия на нарушенията по пътищата,  не само от служители на сектор ,,Пътна полиция“, но и служители от районните полицейски управления и Специализирани полицейски сили. Използваме всички налични сили и технически средства за установяване на на нарушенията. Понякога – присъствието на патрул въздейства превантивно. Предприемат се допълнителни мерки за повишаване ефективността на осъществявания пътен контрол на територията на Областна дирекция на МВР – Пловдив и в частност в град Пловдив. Контролната дейност е насочена към установяване на груби нарушения на правилата за движение от страна на водачите и пешеходците – движение с превишена скорост, отнемане на предимство, преминаване при червен сигнал на светофара, управление от неправоспособни и лица употребили алкохол и наркотични вещества.

В тази връзка следва да се предприемат постоянно действия по връчване на издени наказателни постановления в кратки срокове, с цел налагане на съответното наказание на нарушителите и постигане на очаквания дисциплиниращ ефект от осъществяваната административно-наказателна дейност.

- В някои европейски страни се монтират камери за скорост в цивилни автомобили, които се паркират на различни места сред други автомобили. Тук в България патрулите се виждат от километри и шофьорите намалят скоростта, слагат колани или заобикалят, когато не са изрядни. Смятате ли, че това е ефективно?

- С автоматизираните технически средства за контрол на правилата за движение, сектор “Пътна полиция" Пловдив осъществява дейност с мобилни системи за видео контрол “TFR1-M", стационарна радарна система “Multa Radar SD 580" и стационарно преносим уред за контрол на скоростта "ARH CAM S1“. През 2019 година са заснети общо 93367 видео-материала, по които са образувани административни преписки за установени нарушения.. За констатираните нарушения са издадени електронни фишове за налагане на глоба в размер на 6590690 лева.

За нарушенията установени с мобилни системи са образувани административни преписки, като са съставени 117 акта.

- Има ли случаи за последната година, когато е установено, че Ваши служители са взели подкуп от шофьор?

- Няма подаден сигнал от гражданин. Всеки сигнал се разглежда внимателно и незабавно се предприемат необходимите действия. Мерките и действията срещу корупцията са основен приоритет на МВР и ОД МВР Пловдив.

- В кои случаи пътните полицаи имат право да свалят регистрационния номер на даден автомобил?  

- При всички случаи на неправоспособност и при констатирана употреба на алкохол, наркотици, както и отказ да се извърши проверка за тях от собствениците на автомобилите.

- Вашите съвети към водачите не само в Пловдив, но и в цялата страна?

- Съветвам участниците в движението, внимателно да преценяват поведението си, особено през зимата и тъмната част на денонощието. Напомняме за задължението на водачите да спазват ограниченията на скоростта, пътните знаци и предимството на пешеходците. Напомняме и за задължението да се поставя обезопасителен колан и на задните седалки.

Не на последно място напомняме за подмяната на шофьорските книжки, тъй като през тази година на много водачи изтичат свидетелствата. За тях могат да се подават заявление не само в сектор Пътна полиция», но във всички районни управления на територията на областта.


Още по темата: общо новини по темата: 11
16.12.2019 »
12.12.2019 »
12.12.2019 »
06.12.2019 »
05.12.2019 »
05.12.2019 »
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
-1
 
 
Виждам, че новия началник умее добре да рецитира статистиката. Ама така и не видях отговор на въпросите. Те го питат на какво според него се дължи изобилието от нарушения, той ми цитира статистика. Те го питат дали контрола е ефективен според него, той пак ми цитира статистика. Най-големия причинител на катастрофи била несъобразената скорост. Ок, да кажем, че е така. И какво правим в тази насока? Кой ще научи шофьорите да си съобразяват скоростта? Защото камерите няма да го направят. Да ми зачукаш камера на Карловско шосе да си щрака на поразия всички каращи с 60-70 км/ч с нищо няма да помогне за да се намали броя на катастрофите, нито ще научи някой как да си съобразява скоростта. А ма здраве да е статистика да има, да отчитаме дейност и най-важното касичката да се пълни.
+1
 
 
До кога ежедневно ще виждаме дебели чичаци, преминаващи на червен светофар, тарикати таксиджии спяли върху пешеходната пътека или тарикат-дистрибутори/търговски представители пред всяко капанче, където правят трафика бом-бок ?
0
 
 
Двайсетина служители на Общинска охрана имат съставени глоба с фиш 15 - 17 000 броя. На минимални заплати.
-1
 
 
Издържал си изпит за А кат, например. Но не си отишъл в КАТ да си подновиш докуменитите. Т.е., да ти впишат категорията. Спира те полиция. За тях си неправоспособен. Казус! ДАИ казват, че си правоспособен, защото си издържал изпита, а КАТ твърдят обратното. Съответно имат право да ти свалят номерата и да ти направят живота черен. Няма значение, че имаш всички останали категории...
+4
 
 
От началото на годината кат работят усилено в града и това са забелязва. Дано този ентусиазъм не отслабва.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2020 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Кауза Колежа
Локо в Лига Европа, сезон 2019/2020
ТВ и шоу сезон 2019/2020 г.
Презастрояването на Пловдив
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Одобрявате ли преместването на община Пловдив в нова сграда?
Не, сградата в центъра е знакова! (958) 67%
Да, в бившата сграда на БНБ в края на Главната! (143) 10%
Да, но само в нова и модерна сграда в центъра на Пловдив! (91) 6%
Да, но само ако се изгради нов административен център в Гладно поле! (113) 8%
Да, където и да е (66) 5%
Не мога да преценя (63) 4%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: