ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Новина от Пловдив: Няма желаещи за тираджии срещу 4 000 лева заплата!
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:05 / 18.11.2018Коментари (10)17152
©
Близо 2.2 млрд. лв. се очаква да загуби българската икономика през идната 2019 г. заради недостига на шофьори на ТИР-ове. Това сочат данните от социологическо проучване, изготвено по поръчка на Съюза на международните превозвачи. Загубите се равняват на около 2% от БВП на страната. Въпреки че заплатите на шофьорите у нас са над 2 хиляди евро, няма желаещи за международни курсове. В резултат на това заради липсата на работна ръка в момента 15% от лицензираните камиони стоят без курсове. 

"Трябва да вкараме поне 2-3 хиляди шофьори, които да поемат", изтъква Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на международните превозвачи в България в ефира на БНТ. Частично решение на проблема може се очаква с подписването на двустранната спогодба между България и Украйна. Чрез нея у нас ще може по-лесно да се наемат на работа бесарабски българи. 

"Много е важна тази спогодба за нас. Тя е важна за всички превозвачи, за всички хотелиери, за всички строителни фирми", коментира Ангел Попов, заместник-министър на транспорта. В понеделник се очаква решението на Върховния административен съд по жалбата на превозвачите срещу събирането на продуктова такса за камионите. Ако налогът не отпадане, от бранша не изключват и протести.

Общото събрание на Съюза в Пловдив излезе и с декларация за стопиране на т.нар. "пакет за мобилност", според който шофьорите от източноевропейските страни трябва да получават командировъчни като колегите си от Западна Европа, а задължителната 45-часова почивка на седмица да е в хотел. Според българския бизнес това е равносилно на фалит.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на Ольооо
премахни филтъра

+6
 
 
Няма желаещи, защото работодателите са гола вода. От въпросните 2.000 евра, като извадиш разходите на месец във вид на храна, вода, душове и прочие. Като извадиш всякакъв вид мними глоби: за преразход на нафта, за закъснения (без значение кой е виновен), престои - чисто в джобовете на шофьорите едва ли остават повече от 1.300 евро. Което за тази скотска професия са нищо. В цивилизованите държави хората шофират пет дена, а два задължително почиват У ДОМА! Тук една каденция е минимум месец. Обикновено са по три. Понякога от четири до шест. Какво семейство, какви деца, какъв живот. Наемайте си роби от Молдова и Украйна. Май вече не остана отрасъл в България без гражданите от тия държави.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Искаме 47 милиона лева за Южен обходен колектор
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Тежък инцидент във Варна! Шофьор помете и уби на място пешеходец
Лято 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: