
ЗАРЕЖДАНЕ...
Над 2 милиарда евро са необходими за цялостна модернизация на железопътния транспорт у нас | ||||||
| ||||||
Изоставане в изграждането на железопътната инфранструктура е основният проблем, който определя състоянието на системата. Пълноценно се използват едва около 40 % от капацитета на жп транспорта в страната. Това стана ясно на прескоференция по повод провеждащия се в Дома на науката и техниката в Пловдив семинар с международно участие "Железопътен форум 2005". Анализът на транспортния пазар показва, че в момента се превозват близо 4 пъти по-малко пътници и товари, в сравнение с периода преди 15 години. Сред болезнените процедури в системата е закриването на повече от 300 километра жп линии в страната, защото са изгубили значение, и заради липсата на средства. Например около 20 милиона лева са необходими само за реконструкция на ж.п. линията Съединение - Панагюрище. А за цялостната модернизация на железопътния транспорт в България според европейските изисквания трябват над 2 милиарда евро. За да се промени състоянието на железопътната инфраструктура, е необходимо да се приложат гъвкавите механизми за инвестиране, като концесии и публично-частно партньорство. Освен средства от държавния бюджет и европейските фондове ще се търси финансиране и от частни инвеститори, които ще имат право да вземат на концесия до 35 години определени участъци от железопътната мрежа. Информацията е предоставена от радио Пловдив. |
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (13142) | 55% | ![]() |
Не (8168) | 34% | ![]() |
Не мога да преценя (2421) | 10% | ![]() |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg