
ЗАРЕЖДАНЕ...
Медии и ОИЦ обсъдиха как да се промени животът на хората с евросредства | ||||||
| ||||||
Това стана по време на неформална информационна среща в Пловдив с журналисти, на която бе представена активността в Пловдивска област по време на националната кампания "ДА създадем ЗАЕДНО България 2020". Освен отчитане на резултатите от мащабната инициатива, медиите бяха запознати с най-интерестите и любопитни предложения за проекти с европейско финансиране, както и с перспективите на настоящия програмен период 2014-2020 и оперативните програми в него. Да се изградят тръбопроводи за директна ежедневна доставка на минерална вода от Хисаря и от Баня до Пловдив, предлага един от участниците в допитването какво да се направи или изгради с евросредства и как да се подобри живота на хората чрез еврофондовете. Предложението е сред най-куриозните в проучването, проведено екипа от Областния информационен център в рамките на тази национална кампания. Както е известно приключилата инициатива се реализира от мрежата от 28 информационни центъра в страната за популяризиране на Кохезионната политика на Европейския съюз, а целта й бе да установи нуждите на хората и да ги обвърже с реалните възможности по програмите, както и с потенциалните бенефициенти, които да ги реализират. По време откритите информационни приемни и събития, са попълнени общо 791 неанонимни анкетни карти, а конкретно за Пловдив попълнените формуляри са 82, в които са постъпили 139 конкретни предложения в какво да бъдат вложени европейски пари в община Пловдив, бе посочено по време на медийния форум. Над 70 процента от анкетираните пловдивчани смятат, че с евросредства трябва още да се обнови обликът на централната част на Пловдив с повече зелени площи, детски и спортни площадки, красиви паркове и градини и това да стане в годините преди нашият град през 2019 г. да стане Европейска столица на културата. Участници в проучването предлагат да се търсят възможности чрез европроекти да се завършат градските стадиони "Пловдив и "Христо Ботев", както и да се ремонтират читалища и библиотеки. Нови дневни центрове за възрастни във всеки по-голям квартал в града и повече социални проекти за хора в неравностойно положение - осигуряване на топла храна, нови социални кухни и грижи, предлагат още пловдивчани. Не на последно място анкетираните поставят и необходимостта от разрастване на туризма в Пловдив, като посочват, че с европари може да се направят още туристически атракции, както и да се реставрират туристически обекти, бе коментиран още с медиите. По време на неформалната информационна среща в Пловдив с журналистите представители на Дирекция "Бюро по труда" към Агенцията по заетостта запознаха медиите за актуални инициативи, програми и проекти за активиране на младежка заетост, включени в кампанията на Европейския съюз "Европейска гаранция за младежта". Информационното събитие премина под мотото "ДА информираме ЗАЕДНО" и събра близо 30 представители на местни, регионални и национални медии. Областен информационен център - Пловдив е част от мрежата от 28 информационни центъра за популяризиране на Кохезионната политика на Европейския съюз, изградени с финансовата подкрепа на оперативна програма "Техническа помощ", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. ОИЦ - Пловдив работи в рамките на проект на община Пловдив № BG161РО002-3.3.02-00021-С0001 "Изграждане на областен информационен център в гр. Пловдив". |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg