Лилия Недева, Заедно: Спираме обедняването чрез икономически и финансов растеж 

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (1)
07:00 / 29.03.2023
2132
Необходимо е да инвестираме публичните финансови ресурси в укрепване на реалната икономика и в нейния устойчив растеж. Общата посока на икономическата политика ще бъде поетапно спиране обедняването на домакинствата чрез създаване на условия предприемачите да развият бизнеса си и да им се осигури лесно и достъпно финансиране. За целта е необходимо да бъде пропусклива и развита финансовата инфраструктура на страната. Фискални облекчения за стартиращ бизнес. За това ще се бори кандидатът за народен представител от Пловдив от коалиция "Заедно" Лилия Недева. Според програмата, която защитава политическата формация е необходимо:

- Незабавно прекратяване на нелоялните търговски практики чрез промени в законодателството (Закон за защита на потребителите и Закон за защита на конкуренцията). Противодействие на изкуствените монополи, картели и нелоялни търговски практики. Създаване на бяла книга за търговските вериги и доставчици на стоки и услуги, които не са имали нито една жалба и акт за нелоялна търговска практика. 

- Изготвяне на програма за освобождаване от данък печалба за първите три (3) финансови години за стартиращи малки и средни предприятия, създаващи над 25 работни места и отговарящи на определени условия. 

- За да имаме богата нация един от факторите е функционирането на свободен пазар със силна конкуренция и информирани, разумни потребители. Една от причините за по-високата инфлация у нас в сравнение със страните - членки на Европейския Съюз не се крие само в регулаторната рамка, която съответства на европейската, а и в нейното прилагане. Имаме множество овластени секторни регулаторни органи, които следят за спазването на нормативната база, но това не е достатъчно. В общественото пространство и в организацията им на работа трябва да се отчете, че на свободния пазар, освен силната конкуренция между търговците, е необходима и адекватна защита на икономически по-слабия субект – потребителя. Акцентираме върху няколко фундаментални проблема, за които предлагаме решение: 

Проблем:

Обществото страда от липса на колективна защита в борбата срещу големите търговци, при прилагане на нелоялни търговски практики и наличие на неравноправни клаузи в договорите, сключвани с потребители. Проблемът се корени в таксите и разноските, които са непоносимо високи за потребителските организации с нестопанска цел и контролния орган и времевите параметри за бързото производство в Граждански процесуален кодекс (ГПК). 

Предложение за решение: 

Осигуряване чрез Закона за държавния бюджет на средства за водене на искове за колективна защита и промяна на ГПК. Проблем: Липса на потребителска защита, извън областните градове. Проблемът се корени в ниската численост на инспекторския състав и липса на бюджетни средства за увеличаване на административния капацитет. Предложение за решение: Промяна в ЗЗП и въвеждане императивна норма, а не препоръчителна такава, за изграждане на структури към Общинската администрация с компетенции, които имат към момента по ЗЗП. Съответните звена следва да бъдат методически и координационно подчинени на държавния контролен орган с цел уеднаквяване и оптимизиране на контролната дейност. 

Проблем: 

Липса на система за защита на потребителите в България. Проблемът се корени в: Работа на парче на контролните органи, част от които са сепарирани към съответните министри, с компетенция по секторно законодателство; неактивно участие на браншовите и потребителските организации; пасивни медии. 

Предложение за решение:

Създаване специализирана комисия с основни функции: 

1. Ангажиране и използване на обществените медии в потребителската защита. 

2. Изготвяне съвместно с лоялните браншови и потребителски организации на кодекси на добри практики и контрол върху тяхното спазване. 

3. Анализиране ефекта от действията на контролните органи върху функционирането на свободния пазар. 

4. Сезиране на независимите контролни органи относно фундаментални проблеми на свободно функциониращия пазар. 

5. Анализиране реакцията на пазара след публични изяви с пазарна насоченост на политически лица. 

- Ясно дефиниране на уязвимите групи и тяхното реално подпомагане. Предприемане на конкретни мерки и времеви рамки, които да доведат до преодоляване на демографската криза и съживяване на пустеещите райони. Незабавно прекратяване на енергийни помощи към дружества, чиято дейност и печалба не са засегнати от нарушените вериги на доставки. 

- Въвеждане на т.нар. тестов период за ефект върху МСП - при предложения за законодателни промени, се проверява ефектът и въздействието им върху малкия и среден бизнес и при резултат показващ негативен ефект върху бизнеса предложената законодателна промяна да бъде отхвърлена (приложимо и за физически лица). 

- Отпушване и доразвиване на финансовата инфраструктура на държавата с цел по-бързо и ефективно финансиране на бизнеса и предприемачите. Създаване на платформа, която чрез улеснено и кратко попълване на информация да предоставяне на възможност за финансиране на бизнеса. 

- Обследване на индустриалните сектори на регионално ниво спрямо наличните ресурси с цел създаване на индустриални зони, особено в изоставащите региони на България. 

- Създаване на единна структура за подкрепа на българските предприятия на чужди пазари, в това число за включването им в тристранни проекти с европейско финансиране. 

- Децентрализация на регионално ниво, осигуряваща висока степен на гъвкавост на общинските и местни власти. Недопускане на хоризонтални и вертикални дисбаланси при постигането на децентрализация. 

- Стимулиране на иновативния капацитет на икономиката и създаване на публичен инструментариум за регенерираща, дистрибутивна и кръгова икономика. Облекчаване на икономическия натиск върху домакинствата. Изготвените цели и мерки ще бъдат съпоставени с икономическата ситуация и обхвата на публичните финанси. Внедряване на индустрия 4.0 в стопанската дейност на страната и дигиталните публични услуги. Гарантиране правна сигурност и предвидимост в работата на бизнеса. Защита интересите на инвеститорите, както и ползвателите на различен тип стоки и услуги. 

- Стимули за частния бизнес при наемане на млади специалисти след завършване на висше образование. Безлихвено кредитиране за първо жилище на млади семейства чрез държавна помощ. 

https://www.facebook.com/liliya.nedeva.37

https://www.facebook.com/koaliciazaedno

Коалиция "Заедно“ е с бюлетина 8. Купуването и продаването на гласове са престъпления!

Виж коментарите (1)

Още по темата (817):
28.04.2024 Ще има ли поскъпване на шезлонгите и чадърите, говори министърът
17.04.2024 Главчев към Радев: Нямам доверие на двамата министри, предложени за смяна
07.04.2024 От ПП-ДБ призовават Радев да не подпише указа за служебен кабинет
07.04.2024 Лена Бориславова: Служебният кабинет е провокация към ПП
28.06.2023 Трифонов: Всички, които са гласували за ПП-ДБ, всъщност са гласували за Бойко Борисов
24.06.2023 Ето колко струваха последните избори на партиите
Още новини от Новини от Пловдив:
Неприятно преживяване за десетки пътници, решили да пътуват с бър...
Аварии оставиха хиляди в Пловдив и областта без вода в почивния д...
Триумфален успех на ученици от Пловдив в Рим
Предстои реорганизация на градския транспорт в Пловдив. Ще бъдат ...
Желана от цялата държава милиардна инвестиция идва в Пловдив
Удължават булевард в Пловдив с 24 милиона лева


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).