
ЗАРЕЖДАНЕ...
Инженер с революционна идея за бъдещето на Бетонния мост | ||||||
| ||||||
Инж. Боров предвижда подходните рампи по бул. "Христо Ботев" да се удължат с около 30 метра в посока към Централна гара, като се запази съществуващия, отговарящ на изискванията за безопасно движение наклон, при което крайните пилони ще бъдат изградени на височина, отговаряща на изискванията за безопасно движение на влаковите композиции (спомената е височина 6,80 м). Тези пилони ще бъдат издигнати пред сградата на автогара "Юг", без да се засяга самата сграда, както и подходът на автобусите в гарата. Ще трябва да се обърне особено внимание на ухото, което ще свързва рампите със самия надлез, като се вземат мерки за шумовата и праховата изолация на сградата на автогара "Юг". Ще бъде засегната частично едноетажната сграда срещу нея от южната страна на булеварда (не ми е известна нейната ценност). Самият надлез ще бъде изграден не перпендикулярно на направлението на железопътното трасе, а под ъгъл около 30°, като ще свързва южната подходна рампа, съответно задигната, с новоизградените подходни рампи по бул. "Христо Ботев". При това положение самият надлез ще бъде с около 30% по-дълъг от настоящия. Предимство на предложението на инж. Боров е това, че по време на строителството на удълженията на наклонените рампи по бул. "Христо Ботев" и на самия нов надлез не е необходимо да се прекъсва движението по настоящия надлез. То ще бъде прекъснато за няколко месеца при направа на връзките с наклонените рампи от двете страни. С предложението се решава най-спорният въпрос - този за наклонените подходи по бул. "Христо Ботев" - аргументира се инж. Боров. Не се предвиждат никакви отчуждителни процедури, с изключение може би на едноетажната сграда от южната страна на булеварда. Има вариант с едновременно повдигане и завъртане на конструкцията на надлеза, но инж. Боров се опасява, че ще създаде повече проблеми от техническо и финансово отношение, отколкото новото строителство. "Не правя никакви финансови разчети, защото понастоящем дискусията е техническа и политическа. Но като се има предвид, че участъкът от настоящия надлез до ул. "Авксентий Велешки" остава напълно непроменен, то общата цена няма да се вдигне значително, а може и въобще да не се вдигне в сравнение с повдигането на надлеза на настоящото място" - допълва инж. Боров. В предложението се обръща внимание на нещо екстраординерно. "Досега не съм видял мостове и надлези, построени не перпендикулярно, а сключващи ъгъл с направлението на пресичания воден поток или транспортно съоръжение. Така че Пловдив може, освен столица на културата и столица на разровените тротоари, да се превърне и в столица на терсене-надлезите." В заключение инж. Петър Боров пожелава успешно решение на проблема с Бетонния мост. |
Още по темата: | общо новини по темата: 374 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/63 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg