ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Инженер с революционна идея за бъдещето на Бетонния мост
Автор: Диана Бикова 15:00 / 08.12.2019Коментари (14)22517
© Plovdiv24.bg
Читател на Plovdiv24.bg има революционна идея за решаването на проблема с Бетонния мост. Преди да направи предложението си, инж. Петър Боров се е запознал обстойно с мненията на проф. инж. Костадин Топуров от УАСГ и на изпълнителния директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски. Предложението вече е депозирано в деловодството на Община Пловдив и е адресирано до председателя на Общинския съвет Александър Държиков и до кмета Здравко Димитров.

Инж. Боров предвижда подходните рампи по бул. "Христо Ботев" да се удължат с около 30 метра в посока към Централна гара, като се запази съществуващия, отговарящ на изискванията за безопасно движение наклон, при което крайните пилони ще бъдат изградени на височина, отговаряща на изискванията за безопасно движение на влаковите композиции (спомената е височина 6,80 м). Тези пилони ще бъдат издигнати пред сградата на автогара "Юг", без да се засяга самата сграда, както и подходът на автобусите в гарата. Ще трябва да се обърне особено внимание на ухото, което ще свързва рампите със самия надлез, като се вземат мерки за шумовата и праховата изолация на сградата на автогара "Юг". Ще бъде засегната частично едноетажната сграда срещу нея от южната страна на булеварда (не ми е известна нейната ценност). Самият надлез ще бъде изграден не перпендикулярно на направлението на железопътното трасе, а под ъгъл около 30°, като ще свързва южната подходна рампа, съответно задигната, с новоизградените подходни рампи по бул. "Христо Ботев". При това положение самият надлез ще бъде с около 30% по-дълъг от настоящия.

Предимство на  предложението на инж. Боров е това, че по време на строителството на удълженията на наклонените рампи по бул. "Христо Ботев" и на самия нов надлез не е необходимо да се прекъсва движението по настоящия надлез. То ще бъде прекъснато за няколко месеца при направа на връзките с наклонените рампи от двете страни.

С предложението се решава най-спорният въпрос - този за наклонените подходи по бул. "Христо Ботев" - аргументира се инж. Боров.

Не се предвиждат никакви отчуждителни процедури, с изключение може би на едноетажната сграда от южната страна на булеварда. 

Има вариант с едновременно повдигане и завъртане на конструкцията на надлеза, но инж. Боров се опасява, че ще създаде повече проблеми от техническо и финансово отношение, отколкото новото строителство.

"Не правя никакви финансови разчети, защото понастоящем дискусията е техническа и политическа. Но като се има предвид, че участъкът от настоящия надлез до ул. "Авксентий Велешки" остава напълно непроменен, то общата цена няма да се вдигне значително, а може и въобще да не се вдигне в сравнение с повдигането на надлеза на настоящото място" - допълва инж. Боров.

В предложението се обръща внимание на нещо екстраординерно.

"Досега не съм видял мостове и надлези, построени не перпендикулярно, а сключващи ъгъл с направлението на пресичания воден поток или транспортно съоръжение. Така че Пловдив може, освен столица на културата и столица на разровените тротоари, да се превърне и в столица на терсене-надлезите."

В заключение инж. Петър Боров пожелава успешно решение на проблема с Бетонния мост.


Още по темата: общо новини по темата: 64
25.02.2020 »
13.12.2019 »
11.12.2019 »
25.11.2019 »
23.11.2019 »
23.11.2019 »
предишна страница [ 1/11 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
на 09.12.2019 г.
+1
 
 
В съвремения свят има нещо наречено компютър , на който могат да се качат програми , които визуално могат покажат как ще изглежда... И все пак по проекта в момента е пълен хаос... Но да помислим , защото кмета поиска пари за стадион Ботев от държавата , а не вземе да поиска пари от държавата за този проект - все пак това по важно от футбола - който така или иначе не на много високо ниво - все пак за около 2 години успяха в София да изградят близо 20 км подземна железница , във Варна успяха от едно блато да направят почти магистрала за почти същото време , а в Пловдив не могат да прокопаят два-три км подплез... И само слушаме , такива дрислиовци и дрисли - дето са контра на всяка една нова идея... И реално нищо не се върши , но се отчуждават имоти и се прибират едни пари...
-1
 
 
Тоя инженер Шишарков да се сети,че от другата страна на линията точно срещу Автогара Юг където творението ще се издига...има една близо 30 метрова сграда собственост на НКЖИ/БДЖ и точно по средата и визуално ще минава целия трафик ли ? Щото и подхода от южната страна трябва да "кривне" посока Централна гара и като се замисля отива пред сградата. Имам чувството,че инж.Шишарков трябва да отиде да погледне идеята си визуално ,а не да си ги мисли абстрактно. Отчужденията майната му ама конструктивно нещо не му се връзва ,като мине над линията от северната страна къде отива по нататък.
0
 
 
Привърженик съм на нестандартното мислене,а и всичко е въпрос на математика
0
 
 
Ощепо революционна е идеята да се отворят затворените преди години прелези на Сточна гара и Царевец. А ако случайно се научат как се краде от строителството на мостове /бетонни или дървени/ тогава да се хванат и на тези места да направят по един надлез, евентуално мост над Марица на Перущица. И пак се питам как до сега ел влаковете си сваляха пантографите а вече не могат? Може би няма да спират на гараПловдив и ще я подминават с 200, то тогава верно трудна работа да улучиш момента. Трябва също да помислим кат го бутнем /моста/ и след година две влаковете станат ''тесла''/ с батерии/ няма ли да съжаляваме?
+1
 
 
"Досега не съм видял мостове и надлези, построени не перпендикулярно, а сключващи ъгъл с направлението на пресичания воден поток или транспортно съоръжение" !??!?!? Това да не е същия който разправяше за Варна, че кръговите кръстовища трябва да са иделна окръжност иначе щели да изхвърчат колите?! Къде ги намирате такива изкуфелници??
-2
 
 
А бе хора не разбрахте ли ? Просто бетонния мост се бута ! От тая идея най-много адв. д-р Клинчева да получи оргазъм !
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2020 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Белащица излиза на протест заради кариерата
Изнасилиха пловдивчанка!
Замърсиха реките Юговска и Чепеларска
ФК Спартак (Пд), сезон 2019/2020
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Одобрявате ли преместването на община Пловдив в нова сграда?
Не, сградата в центъра е знакова!
Да, в бившата сграда на БНБ в края на Главната!
Да, но само в нова и модерна сграда в центъра на Пловдив!
Да, но само ако се изгради нов административен център в Гладно поле!
Да, където и да е
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: