ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
"Екобус", ябълката на раздора: Остри реплики между общинските съветници и искания за оставки. ГЕРБ се раздели на две
Автор: Данислава Вълкова 11:07 / 26.06.2025Коментари (1)4095
© Plovdiv24.bg
Архив
Сериозни дебати и противоречия предизвика точката за отчета на общинското дружество "Екобус", информира Plovdiv24.bg. Ябълката на раздора се оказа и отсъствието на новоизбрания управител Николай Стоев, който общински съветници искаха да разпитат за вижданията му за развитие на градския транспорт в Пловдив.

Това предизвика редица остри реплики между общинските съветници от ГЕРБ Слави Георгиев и Радослава Ташкова. Първият нарече управителя "фигурант", а втората скочи да го защитава, като подчерта, че Слави Георгиев не е от политическа партия ГЕРБ, а е от гражданската квота.

Plovdiv24.bg припомня, че директорът на общинското дружество “Екобус" е внесъл отчет за дейността до кмета на Пловдив Костадин Димитров, който на свой ред го предлага за разглеждане днес на вниманието на общинските съветници. 

"Трябва да има бъде много по-сериозен отчет, трябва да видим и чуем визията на управителя за това какво мисли да прави, поне до провеждането на конкурса. Надяваме се проектът да бъде спечелен и трябва да се мисли за наемане на шофьори и персонал. Предстои ни и нова обществена поръчка за превозвачи на 29 линии, като трябва да се предвиди друг срок на тази поръчка, така че да се мисли и за развитието на "Екобус". Предлагам да не се слага срок от 8-10 години, а 5-6, за да може "Екобус" да поеме транспорта в Пловдив, коментира Владимир Славенски от ПП/ДБ.

Общинският съветник от "Браво, Пловдив" Яна Димитрова също поиска да се даде думата на управителя на "Екобус", но на микрофон излезе ресорният заместник-кмет Александър Държиков.

Той припомни, че дружеството е създадено, за да се привлекат европейски пари и възвръщане на общинския градски транспорт. 

"Дотук всички документи на Общината са изрядни, забележките са оправени. Общината ще кандидатства по компонентите, сумата е 29 млн. лв. и е разпределена по следния начин: за 20 електрически автобуса, 20 зарядни станции, надграждане на системата на управление на трафика, системата на градския транспорт и изграждане на депото. От септември ще имаме картбланш да кандидатстваме по този проект", изясни Александър Държиков и допълни нещо много важно:

"След това трябва да бъде създаден добър екип по проекта, ще бъдете информирани като ОбС за всяка стъпка. Това е принципното, всичко върви както е предвидено, макар и по-бавно и до края на мандата да имаме един работещ общински превозвач"

Според бившия кмет Славчо Атанасов, който също все отношение по темата: Ще търпим още загуби, а тези електробуси са само 20 бройки. Това са само две линии и категорично няма да ни стигнат и ние трябва да работим за увеличаването им.

Йордан Илиев от ГЕРБ припомни, че при избора за последния управител той е бил непознат и е трябвало да го отложат за следващата сесия. Той отправи съмнение, че Александър Държиков движи нещата в "Екобус", а не трябва, тъй като това е задължение на управителя Николай Стоев.

Подобно мнение изрази и Яна Димитрова, която заяви, че управителят е знаел с какво се е захващал и трябва да има цялостна концепция за развитие и е неуважително да не присъства на сесия, когато се гледат такива точки от общинските съветници.

Добромира Костова от ПП/ДБ поиска смяна на името на "Екобус", защото гражданите не са наясно с дейността на това предприятие, а и да се включат и други видове екотранспорт, не само автобуси.

Слави Георгиев препоръча на заместник-кмета Александър Държиков да прави по-обрани и  внимателни изказвания, защото няма да има работещ градски транспорт до края на мандата: 

"Не е редно са си прехвърляме топката. "Екобус" няма да заработи. Не знам защо това момче – има предвид Николай Стоев - бел.ред.) не е тук, защо въобще взима заплата. Това е основание да му се иска оставката, след като не приема ОбС за принципал. Той е един фигурант, поставен на това място. Нямаме нужда от фигуранти. Две линии няма да решат проблемите на градския транспорт на Пловдив. Надявам се да направите нова транспортна схема. Линиите на Пловдив са прекалено много, но автобусите са прекалено малко, обърна се той към Александър Държиков.

Веднага след тези думи Радослава Ташков от ГЕРБ се почувства засегната и подчерта, че Слави Георгиев не е от ГЕРБ, а от гражданската квота, като не беше съгласна с думата "фигурант" оправена към Николай Стоев, тъй като управителят, представен от бившия зам.-кмет Ерол Садъков, също е бил фигурант, имайки предвид избрания тогава Владимир Добрев от "Браво, Пловдив".

Яна Димитрова я репликира, че техният кандидат е придвижил всички документи на общинското дружество и е присъствал на всяка една сесия, касаеща градския транспорт като цяло.

Председателят на общинския съвет Атанас Узунов се опита да успокои страстите и поиска обсъждане на точката, а не върху човека.

Веселка Христамян от ПП/ДБ подчерта, че "Екобус" трябва да бъде приоритет: "Иначе ще трябва да гласуваме всяко едно общинско място за многоетажен паркинг".  Тя подсети, че ПП/ДБ са подкрепили Николай Стоев с оглед сроковете, а е бил предложен от групата на ГЕРБ.

Стефан Шилев и Йордан Илиев посочиха, че Николай Стоев не е предложен от групата на ГЕРБ.

Борислав Инчев подчерта значението за определяне на нов конкурс по най-бързия начин и избор на нов управител, който да бъде наясно с администрацията и с развитието на градския транспорт, както и призова новият управител да идва и на комисии, тъй като десега е отсъствал.

По време на разискванията на тази така важна точка кметът Костадин Димитров също отсъстваше.

В крайна сметка точката беше приета с 38 - за, против -0 и 3 - въздържал се.

Plovdiv24.bg припомня, че дружеството беше създадено преди три години - през 2022 в мандата на кмета Здравко Димитров, за да може общината да кандидатства за еврофинансиране по проекти за закупуване на 20 електрически автобуса, които да се движат по две линии на градския транспорт на Пловдив - 103 и 104. Той припомни, че преди годни, когато населението е било по-малко е имало 330 автобуса, а сега са 220.

Дружеството трябваше да оперира с въпросните автобуси, като има и определен в “Тракия" терен за зареждане на електрическите двигатели, като се използват и слънчеви панели. Такива превозни средства обаче все още не са закупени, тъй като проектът на общината е одобрен на фаза 1 и се изчаква окончателното решение на управляващия орган.

През месец март имаше и леко политическо сътресение, след като кметът уволни заместник-кмета по "транспорт" Ерол Садъков от “Браво, Пловдив", след нареждане от страна на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов. Тогава в знак на съпричастност всички, които бяха на ръководни общински позиции от политическата формация, напуснаха постовете си. Един от тях бе и Владимир Добрев, управител на “Екобус" към онзи момент.

В средата на месец май общинските съветници избраха Николай Стоев за нов временен управител на "Екобус" до провеждане на конкурс. Според писмото до ОбС той е изготвил финансов отчет и такъв за дейността в съответствие със законоустановените норми:

За 2024 година 2700 лева е активът, а 50 000 лева е загубата на дружеството.

Според документацията въпросният пасив няма как да бъде покрит, поради липса на източник на покриването и отива в графа “Непокрита загуба от минали години", която става 187 763 лева. Така едно все още нефунциониращо дружество, което разполага само с управител и счетоводител, трупа загуби на гърба на гражданите

Според финансовия отчет на подписите стои името на предишния управител, избран от времето на Здравко Димитров - Илко Търпов, който преди време беше написал, че е присъствал на конференции, с които отчете дейността си на ръководната длъжност, преди общинските съветници да го свалят от пост.

Plovdiv24.bg припомня също, че той беше освободен през февруари с решение на ОбС 

От съществуването си вече трета година дружеството не отчита продажби, но отчита разходи за заплати и осигуровки, както е било за кратко и със запорирани банкови сметки. През 2025 година капиталът на дружеството бе вдигнат с решение на общинския съвет, за да покаже финансова стабилност пред европейските и национални организации за финансиране по проекти. Дали тенденцията ще се обърне, ако проектът бъде спечелен, предстои да видим.



Още по темата: общо новини по темата: 108
05.07.2025 »
27.06.2025 »
21.06.2025 »
04.06.2025 »
30.05.2025 »
21.05.2025 »
предишна страница [ 1/18 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
От пусто в празно.Кой кум,кой сват?Трай конче за ...!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юли 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Интегриран воден проект на Пловдив
Световна черна хроника
ТВ и шоу сезон 2025/2026 г.
Бойни спортове
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: