EVN посъветва пловдивчани внимателно да четат договорите, които подписват | ||||||
| ||||||
По две фактури ще плащат абонатите на EVN през май и юни. Промяната е еднократна и касае пълната либерализация на пазара на електроенергия. На специална пресконференция от дружеството днес обявиха какви са стъпките за излизане на свободния пазар и какви промени ще последват за абонатите, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Първата стъпка е изборът на доставчик и сключване на договор с него. Важното в случая е клиентът да няма стари задължения към предишното дружество. След това се подава заявление за смяна на доставчика в съответното дружество до 10-то число на месеца. Следва период от 20 дни за уреждане на подробностите по смяната и промените, произлизащи от нея. Самата смяна на доставчика влиза в сила от първо число на следващия месец, след което клиентът започва да получава фактурите си от новия доставчик. От EVN посъветваха пловдивчани внимателно да четат договорите, които подписват, да са наясно с всички подробности и да имат предвид, че в крайната цена освен тази на енергията, която реално става стока, ще се плаща и цената за поддръжка на мрежата и пренос на енергията, което се извършва от EVN. Към момента потребителите на EVN са разделени на две групи на фактуриране. И за двете групи плащането започва един месец след потреблението на енергията - плащането на потребители за периода от 5 май до 5 юни е от 5 до 15 юли, а плащането на потребителите за периода 20 май - 20 юни е от 15 до 25 юли. Като част от подготовката за предстоящата пълна либерализация на пазара от EVN вече обявиха промяна на сроковете за фактуриране и плащане за периода май-юни 2016 г. За част от клиентите на EVN България това означава еднократно излизане по-рано на каса на фактурата им през месец май, а за други през месец юни. В резултат част от клиентите ще имат за плащане две фактури през месец май 2016 г., а другите през юни 2016 г. Общият брой фактури за годината остава 12. Всяка от фактурите ще бъде на база реален отчет за реално консумирана електроенергия за конкретно посочен отчетен период, не по-дълъг от 31 дни. Няма да има клиенти с удължен срок на отчитане поради промяната, като сроковете на отчитане остават непроменени. Както и досега, всеки клиент ще заплати единствено това, което реално е потребил. Най-добре е потребителите да следят отразените срокове на отчитане, плащане, както и следващ период на отчитане на електроенергия на фактурата или касовия бон, за да не се получат неприятни изненади, посъветваха от дружеството. |
Още по темата: | общо новини по темата: 235 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/40 ] следващата страница |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!