ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
До 25 км/ч в жилищните зони в Бургас! Приложимо ли е и в Пловдив?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 16:46 / 01.03.2016Коментари (57)7317
© Plovdiv24.bg
Кметът на Бургас Димитър Николов публикува съобщение във Фейсбук, в което засяга темата с новата транспортна схема на града.

Проектът за "Интегриран градски транспорт" в Бургас породи сериозно недоволство сред бургаските шофьори.

Ето какво написа бургаският градоначалник:

"Знам. Въвеждането на новата транспортна схема със сигурност е стрес за града. Знам - мерките са непопулярни и засягат най-вече водачите на автомобили. Аз самият съм водач и чакам на същите светофари, на които и вие чакате.

Знам, че темата предизвиква разделение. И няма как да е иначе. Нови правила не се въвеждат лесно. Дори когато трябва да оправим малко междублоково пространство хората са разделени. Едните искат паркинг, другите - пейки, третите спортно игрище, а четвъртите детска площадка. А камо ли за такава огромна промяна в града с нови правила.

Шок е, но няма как да се удовлетворят желанията на всички. Само преди няколко години всички бяха шокирани и от синята зона. Но сами се убедихте, че тя създаде ред в града. Поставянето на всяка една пешеходна пътека също предизвиква недоволство сред водачите на автомобили. Но пък все по-често Бургас вече се дава за пример, като град, в който се спира на пешеходни пътеки.

Решението е непопулярно и ми носи негативи, но е отговорно. Защото има червени линии, които не могат да се пристъпят. И едната от тях е безопасността.

Ако не наложим нови правила сега, след няколко години градът ни тотално ще е блокиран от коли. А статистиката за пътните инциденти ще е още по- стряскаща.

Когато през 70-те години на миналия век са правени основните улици и булеварди в града, е имало 21 000 автомобила. Сега, при същите улици, регистрираните са вече са 208 670. 

Няма как да съборим сгради, за да увеличим габаритите на улиците. Няма как за 208 000 коли да има 208 000 паркоместа и бързоскоростни пътни платна, по които да се придвижим максимално бързо с автомобила си.

Или продължаваме със задръстванията и дишаме все повече автомобилни газове или правим Бургас по- подходящото място за пешеходци и ползвателите на градския транспорт.

Към водачите на автомобили: Да, придвижването в града ще е по-бавно и с не повече от 35 км/ч. Но пък всички сме наясно, че при такава скорост е почти невъзможно да има смъртни случаи при катастрофа.

И да, светофарите са повече и ни бавят, но по- добре много светофари, отколкото много блъснати пешеходци.Ще трябва да се съобразяваме с повече пешеходни пътеки и бързата автобусна линия. 

За да стигнем до работа ще трябва да излизаме по- рано. Но пък близките ни, които ще изберат градския транспорт ще стигат до желаното място много по- бързо, безопасно и комфортно. И ще има повече сигурност на пътя.

На следващ етап ще има и други непопулярни мерки. В жилищни зони, където живеят много хора и има регистрирани пътни инциденти, ще се забрани шофирането със скорост над 25 км/ч. Все повече малки улички в централна градска част ще се превръщат в пешеходни.

Това е тенденцията. Във всички съвременни градове с концентрирано население в ограничено пространство. Градът ни е заобиколен от море и езера и няма много опции за урбанизиране на нови територии.

Не казвам, че сме идеални. Напротив. Имаме много допуснати грешки. Оправяме ги в ежедневно, някои по- бавно, други по- бързо. Не мислете, че не чета предложенията и критиките ви. Част от тях са абсолютно основателни и ще бъдат въведени. Ще намалим част от "габърите". 

Ще направим "споделено" движението между автомобили и автобуси на няколко места в града. Ще синхронизираме светофарната сигнализация на други. На едно от големите кръгови кръстовища ще отпадне предимството на автобусите. Пейките на терминалите и автогара Юг са в гаранция и ще бъдат подменени. Отстраняваме и други нередности.

Готов съм да се съобразя с навиците на бургазлии и да приема всяко разумно предложение, но посоката ще е тази- облекченията за пешеходците и ползвателите на градския транспорт ще са за сметка на автомобилите. Няма да е лесно, но е за добро. Сигурен съм, че ще се убедите в това.", гласи съобщението на кмета Николов.


Още по темата: общо новини по темата: 1
14.04.2015 »






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на kokala
премахни филтъра

+2
 
 
Обобщението на темата е, че Пловдив е състезателна писта и за ограничение на скоростта под 70 км/ч не може и дума да става. Всичките мрънкачи с бързи голфове и BMW-та нямат деца и не им пука за безопасността. Ах как ни трябват германските закони и полиция да видите, как може и с 30 и с 20 и с 10 км/ч ако трябва.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Парламентарни избори 2024
Великден 2024 г.
БК Академик Пловдив
Спартак (Пд) в Трета лига, сезон 2023/2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: