Срещу билет от 3 лева, който ще може да се купи в една от трите разпънати шатри в Стария град, всеки ще може два дни до насита да опитва младо българско вино.
Първото дефиле на младото вино се открива утре в Етнографския музей в 11 ч. До 18 ч.утре ще работят 7-те къщи - "Георгиади", "Недкович", "Златю Бояджиев", "Енчо Пиронков", "Хиндлиян" и Етнографският музей, където 17 винарски изби от цялата страна ще представят своята продукция. Към билета ще е прикрепена програмата на събитието. Очаква се посетителите на попълнят анкетни карти, в които да посочат най-доброто според тях розе, бяло и червено вино. В 12 ч. в неделя ще бъдат обявени награди, но опитването ще продължи до края на деня.
Миналата година подобна инициатива са направили от Алианс Франсез. Виното си представили 9 изби от региона, като дегустатори са участвали 5 хиляди души. Сега се очакват двойно повече от цялата страна. Час след като в интернет се появило съобщението за събитието, софийска туристическа фирма веднага пуснала обява за екскурзия, съобщи инж. Росица Кичукова, един от организаторите както на миналогодишното, така и на сегашното - вече национално, дефиле.
Тъй като тази година Алианса нямал възможността да направи сам изложението, потърсил помощта на Съвета по туризъм, той пък се обърнал за съдействие към общината и Националната лозаро-винарска камара.
"Идеята е да превърнем Пловдив в столица на винения туризъм. В региона, особено в Родопската яка, са концентрирани най-много винопроизводители. Ще е добре и за винарския, и за туристическия бизнес, които се нуждаят от подкрепа", обясни заместник-кметът
Петя Гогова пред
Plovdiv24.bg.
Съчетаването на съвместните усилия между общината и браншовите съюзи и организации е шанс за бизнеса в града в условията на криза. С 31 на сто само за последната година са намалели нощувките в пловдивските хотели, а износът на вино е спаднал със 70 процента.
"Искаме Стария град да се напълни с хора, да се усети настроение, а вино ще има за всички. Много подобни празници има по света, а най-големият е седмицата на божулето във Франция", подчерта председателят на Съвета по туризъм
Любозар Фратев.
"Хората са го измислили, във Франция е цяла индустрия. Българсоко вино не отстъпва по нищо на френското, но няма достатъчно реклама", допълни инж. Кичукова.
Ръка на винарите и туристическите шефове подава и културата. В къщите, където ще се лее вино, художници ще изложат свои картини, на откриването и закриването ще танцува ансамбъл "Тракия". Който не желае да отпива от гроздовия елексир цели два дни на седемте места, а да посети само една от къщите, на входа й може да си купи билет от 1 лв.