ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Читател: Чаках автобус 80 минути, но не издържах на студа и си хванах такси!
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:11 / 29.12.2011Коментари (35)12191
© Plovdiv24.bg
На редакционната поща на Plovdiv24.bg получихме дълго писмо от разочарован пловдивчанин, който споделя наблюденията си за проблемите на градския транспорт, за отношението на кондуктори и шофьори към пътниците, както и за редовността (или по-скоро нередовността) на автобусите в Пловдив. Публикуваме мнението почти без никаква редакторска намеса, оставяйки изводите на Вас:

Уважаема медия, пиша Ви, за да споделя с вас проблем, свързан с градския транспорт в Пловдив. Пиша Ви, защото смятам, че чрез вас, "четвъртата власт", този проблем би придобил публичност. Надявам се благодарение на вашите репортери този казус да се реши, защото гласът на нас - обикновените граждани - трудно се чува, а е рядък случай да изразим позициите си публично пред обществото.

Нека да премина към конкретния проблем. Известно е на всички нас, които работим и живеем в град Пловдив, че съществуват множество проблеми, свързани с обществения транспорт в града. Постоянно сме свидетели на изключително количество от грубости и арогантност от страна на служителите във въпросните транспортни фирми. Толкова често се сблъскваме с всичко това, че много от гражданите се отказват от борбата да защитят своите права. Надявам се моето писмо да възвърне желанието на гражданите да участват по-активно в обществения живот и в защитата на собствените си права, а фирмите монополисти да осъзнаят, че са избрани да обслужват интереса на обществото, а не то техния.

Кондукторите се държат по ужасно груб начин и изглежда, смятат, че не са на работа, а прекарват времето си на служба, за да закусват, разговарят по телефона и да слушат музика. Всеки, който е родовен пътник в градския транспорт, е свидетел на подобни неща. При това всичко не се изчерпва дотук, но "прекрасните" ни кондуктори не таксуват някои пътници, които, изглежда, са в близки роднински, а може би и приятелски отношения с тях. Но за сметка на тях редовният пътник си плаща билета, както трябва и да е, но не получава билет. Или по-точно казано парите не отиват там, където трябва, а в тъмния джоб на кондуктора. Имало е случаи, когато тези служители са отказвали да ти върнат ресто, не защото не могат, а за да го приберат за себе си.

Следващия проблем нередовността на автобусите. По повечето линии се чака повече от обявеното. Точно преди два дни имаше такъв проблем и той предизвика у мен желанието да Ви пиша, защото, както се казва, той бе "черешката на тортата". Чаках доста дълго време автобус №15, пристигна след около 20 минути, при все, че е обявено на новите табели време за чакане до 15 минути. Пътувах, автобусът спря на спирката на бул."6-ти септември" и там се качи разгневена жена. Тя сподели, че е чакала над 40 минути, докато автобусът пристигне. Но "милият" кондуктор и "добрият" шофьор се нахвърлиха върху нея и обявиха казаното за измислица. През това време се беше качило малко момиченце, около тригодишно, заедно със своята майка.

Майката даде на детето си картите, за да ги покаже, а то с леко закачливо гласче се опита да извика кондукторката. Но, изглежда, кондукторката не осъзна възрастта на детето и повелително му каза:

"Не се говори така, а се казва: Госпожо, ако обичате ще дойдете ли?" Още малко и децата да им се молят на кондукторите! В същото време нейната дружка, имам предвид на кондукторката, която се возеше без пари, се ухили мазно, стоейки близо до вратата, че ако дойде проверка, да избяга по най-бързия начин, а измамата да остане неразкрита. Слязох няколко спирки по-надолу, близо до мола покрай, който автобусът минава. След като си свърших работата там, отидох да спирката да чакам автобус от същата линия, но в обратна посока. 

Времето бе 19.00 часа, делничен ден. Други хора също чакаха. Минаха се повече от 20 минути и не се появи никакъв автобус, беше студено и всеки иска или не си хвана такси. Реших да си направя есксперимент, за да видя колко време ще ми е нужно, през зимата, да чакам докато пристигне автобус. След половин час много хора седяха, чакаха и след като видяха, че автобус няма да дойде си хващаха такси. Издържах до 80 минути, краката ми измръзнаха, треперех и въпреки това автобус не идваше. За да не рискувам със здравето, се наложи да хвана такси. Разбира се, платих една значима сума, за да стигна до другия край на града, където живея. Всичкото това чакане бе през делничен ден, представям си какво е да чакаш през почивните дни.

Написах тези неща, не за да Ви занимавам с мои проблеми, нито да привличам внимание, но преди всичко да разглася за неща, за които другите си мълчат. Проблем в градския транспорт има, но той не е единствен. Проблемите съществуват във всяка друга сфера на обществения ни живот, но докато си мълчим шайки разбойници ще грабят нас и нашата родина. Затова, българи, събудете се, борете се за правата и достойнството си, не мълчете иначе во веки ще ни мачкат, но не външните врагове, срещу които са се борили патриотите ни, а мутренските властници и техните неграмотни служители.



Още по темата: общо новини по темата: 356
26.10.2024 »
12.10.2024 »
23.09.2024 »
18.09.2024 »
05.09.2024 »
17.08.2024 »
предишна страница [ 1/60 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
третират ни нас пътниците като овце.....карат като луди, едва изчакват да се качиш (слезеш) и тръгват....един път дадох 10лв за билетче и кондукторката иронично ми каза,че нямала да ми върне и не я интересува ако дойде контрола....В Англия шофьора изчаква дори хората да седнат по седалките и тогава тръгват, а тук.....кога ще се научим да бъдем малко по учтиви?!?!?!??! и между другото уж новите табели които поставиха с информация за автобусните линии които минават през дадена спирка- на някой места вече забелязвам, че не са изписани всичките автобусни линии...както е например с автобус 93 който се движи от Тракия, метро, Лиляна Димитрова- именно там на една (поне) спирка не е показано да минава автобус 93......
0
 
 
Най-много проблеми и лошо обслужване има в колите на фирма Градски транспорт. Хеброс бус са от фирмите, които взимат под внимание оплакванията на хората. Ако се оплачите във фирмата има резултати.Иначе като цяло градския транспорт е много зле. Особено като сега вземат да се правят на разсеяни и да подминават спирките, че да не отворят предна врата и всички да се бутат като животни на 2-ра. А най-смешното е, че точно в рейсовете на градски транспорт са разлепени лепенки, че предна врата е за качване. От 100 пътувания - 2-3 пъти се отваря тая врата.
0
 
 
Аз също съм потърпевша само че от лилия 11,най гадната линия в града.Чакам всеки ден на спирката пред Кооперация Деница на ул Делянка.На табелата за разписанието пише че се движи на интервал 15-18 мин.а автобуса минава на 30-35 мин.след 17 ч.На всичко отгоре мирише на цигари и е много студен.
+1
 
 
линия 15 никога не е минавала до 15мин ,аз работих в с.войводиново и съм чакал по 25-30 мин.,по някога и повече защото на края на Пловдив обръща автобуса и не продължава към селото.Този проблем не е само на тази линия, така са и 26, 36 , пътници без билети колкото искаш ,защото ромите не плащат,а кондукторите не ги свалят от автобуса или ги таксуват на половин цена и си слагат парите в джоба.После фирмите се оплакват че бели на загуба и дай да вдигнем цената на билетчето,вместо това да засилят контрола върху автобусите.Кондукторите може да бъдат премахнати,ние сме единственият град в България с кондуктори в всеки автобус.Познавам кондуктори който казват, ,аз ако не сложа днес 20 лева в джоба ,за какво съм на работа,,.С такива приказки и дела няма как да прогресира градския транспорт.
+1
 
 
Стига сте се оплаквали бе хора.Адски неприятно е - факт ! Но човекът е написал в края.БЪЛГАРИ СЪБУДЕТЕ СЕ.Всичко зависи от нас...Какво сме били преди и какви утрепки сме сега...само ни знаят устите,а като дойде време за действие се правим на заспали.Иначе евала на Пловдив24,че публикуваха тази статия
+5
 
 
Да, знаем ги тези "колежки". Тази практика си я има още от мноооого години. И все пак сега е малко по-добре положението. Преди години когато не се късаха билетите, някой помни ли колко пъти един билет беше препродаван? Вярно е, има разлика от кондуктор до кондуктор, както и от пътници и пътници, но трябва ли наистина да се държат по този начин? Нали се сещаш, че аз като се държа учтиво очаквам и към мен да се държат така. Аз най-редовно ги виждам как ги мързи да станат да проверят картата ми... Ами случайно ако съм с фалшива карта или изтекла? Наистина и тяхната работа не е лека, но на колко от вас работата им е като по вода и нямат никакви ядове? И на мен много неща не ми харесват, но си има едни норми, които трябва да се спазват.
0
 
 
А сега се сетих, че тази правостоящатата може и да е проверителка в отпуска, която се прибира, или някоя колежка от същатата фирма, затова и не е таксувана. Всеки гледа канчето на другия, погледнето своето за малко. ;) Онзи ден и на мен ми се случи да стана свидетел, на спор между пътници, само защотото кондуктора не пожела да влезне в конфликт с един луд. ;) :)
0
 
 
дами и господа защо не помислите при какви условий работът тези хора ше ви светна по някои продлеми които с години не се решава т на последните спирки няма толетни в повечето фирми кондукторите работът по 16 часа и са на просент от билетите почти sely град се вози с карти а конбуктора не получава нищо за това шефовете си предират субсидите от об6тината и си дават просента на които трява а за шофьора и конбуктора един надрвен има и нова мода сред пенсионерите да не сядат на седалките заде може да паднат и после искат обещитение от фирмата а фирмата ги обря от служителите разбиха синдикатите в транспорта в пловдив заде може превозвачите да си правът каквото си искат в момента в всички транспо. фирми заплатите са намалени средно с 90 лева а конбукторите raboty за 20 л. две смени това е истената тези хора са изнервени и от недобро савесни пътуващи днес например ас raboty на 116 и се качва една жена от рес. тронпета и ми показва карта на хебрусбус и аз и казвам че тази карта не важи за тази линий и тя почва да се кара с мен докато се пазпата продолъжава ту слезна и на слизане се скара с дру пътуващи защото те ме защитиха това е хората станаха много лоши игледат само интереса си не винете служителите в транспорта защото работодателите достатечно жи тюрмозът и дават заплати колкото да не умрат от глад зада дойдат да работът на неблагорарните работодатели това е нашата страна страна на мафио ти и перачи на пари ние работнесите сме роби
+1
 
 
Прочетох писмото с интерес на господина и реших и аз да споделя какво ми се случи,но не с транспорта,а с храната:Отидохме с половинката в магазин ЛЕКСИ ( пиша го с големи букви,за да обърнете внимание)да си купим нещо за хапване за Коледа;спряхме се на пиле СЮРПРИЗ-наистина е така;изненадата ни беше голяма като го изпекохме и извадихме от фурната.....то беше пълно с ориз,но за да е още по-пълно бялото месо беше обрано до кокал имаше само две бутчета и две крила покрити с кожа.Пилето тежеше 1.700кг. направете си сметка,кое беше повече за ядене.Днес 29.12 бяхме в магазина и продаваха фенер-пилешки от останките на същите тези "сюрпризни"неща.Исках да се обадя на тел.на потребителя,но не го знам.Огромно се надявам,който трябва да прочете написаното тук и да сигнализира или да разпространи това писмо.
"A man who does not think for himself does not think at all". Oscar Wilde
на 29.12.2011 г.
+2
 
 
Присъединявам се към клуба на чакалите с часове! В Пловдив цари пълна анархия по отношение на автобусите и общинското регулиране на градския транспорт. А съществува общинско предприятие на име "Организация и контрол на транспорта". В него работят и над 20 човека. За това си плащаме данъците. Писах на е-мейла на кмета - никакъв отговор. Правете сметка!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Януари 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Парламентарни избори октомври 2024 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Наводнения във Валенсия
Денят на народните будители
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: