ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Администрацията и Общинският съвет в челен сблъсък относно паркирането
Автор: Екип Plovdiv24.bg 06:15 / 13.02.2010Коментари (12)6122
© Plovdiv24.bg
75 улици една по една са подредени в списъка-приложение към доклада за организация на паркиране, който общината предложи, а политическите групи в местния парламент без разногласие помежду си върнаха като нескопосано скроен за двуседмична доработка.

"Не е справедлива оценката за работата на комисията. Беше свършена много сериозна проучвателна и аналитична работа преди да излезем с конкретните предложения", коментира заместник-кметът по реда и сигурността Руси Панчев, който с кметска заповед бе определен за председател на комисията, включваща 7 шефове на дирекции в общината, пред репортера на Plovdiv24.bg.

2446 паркоместа могат да бъдат осигурени на 75-те улици в списъка, които оформят така наречената синя зона, тоест зоната за краткосрочно паркиране, рамкирана от булевардите  "Христо Ботев", "Цар Борис ІІІ Обединител", "Марица" и "Руски". Предвидена е такса от 1 лев на час, която да се заплаща чрез SMS-и или талони. Общинските специалисти са пресметнали, че при 50% запълняемост на паркоместата годишните брутни приходи биха възлизали на 1 549 785 лв. За обособяването на улиците, които попадат в синята зона, еднократно ще трябва да бъдат заделени 900 хиляди лева, необходими за маркировка, пътни знаци, скоби, автомобили, софтуер и приложени към него устройства.

Шефовете в Общинския съвет - на ГЕРБ и на БСП, на ВМРО и най-новата трипартийна група начело с арх. Атанас Недевски,  почти в хор отхвърлиха предложението като непълно и настояха за точен процент колко от паркоместата на всяка улица са за постоянно домуващи и колко - за инвалиди. Недоволни останаха и от другия списък-приложение към доклада - за паркингите.

След проучвания общинската комисия предлага към съществуващите сега 8 паркинга в "Централен" с общо 419 места и 1 паркинг в "Тракия" със 100 места да бъдат изградени още 6 с 86 места в "Централен", в "Източен" - 1 паркинг с 32 места, 2 броя с 60 места в "Южен", 1 с 20 места в "Западен" и в "Тракия" - 5 паркинга с 510 места. При 50% заетост и цена от 2 лв. за час годишният приход е разчетен на 2 242 944 лв.

"Трафикът в града е изключително затруднен поради големия брой автомобили върху малко площ. 185 хиляди са регистрираните в Пловдив, а с идващите отвън броят им нараства до 250 хиляди. Цялата тази концентрация е върху едва 5,4 кв. км, колкото е цялата пътна инфраструктура на града. Затова са нужни и по-радикални решения като изграждане на многоетажни паркинги", обясни Панчев.

Кръстовището на бул. "Шести септември" с ул. "Мортагон" е на
белязано като подходящо място за надземен паркинг със 120 паркоместа, за 140 коли място пък е намерено на ул. "Цанко Дюстабанов". За подземни паркинги са харесани дворовете на училищата "Йордан Йовков" - 100 коли на 1 етаж или 200 на 2 етажа, "Пейо Яворов"  - с 60 или 120 паркоместа, "Кирил и Методий" - със 124 или 240, "Христо Смирненски" - със 100 или 200 места, "Алеко Константинов" - 75 или 150, "Климент Охридски" - 200 или 400, "Паисий Хилендарски" - 120 или 240, "Цар Симеон Велики" - 400 или 800 паркоместа. 343 593 лв. ще са нужни за обособяването на паркингите, ограждането им и за електронни бариери, 50 400 лв. са пресметнати за кабините, неясно колко пари ще трябват и за пътна настилка. Имало реална възможност за изграждането на около 5000 общински подземни и многоетажни паркинг-гаражи.

Тук съветниците скочиха: 75 милиона може да изсмучат тези многоетажни паркинги; има ли ги общината; много лесно се подмятат приказки за милиони; и пътят към ада понякога е постлан с добри намерения. Според мнението им не предложената "Общинска охрана" трябва да ръководи и стопанисва паркирането, а чисто ново общинско предприятие, но най-добре избран след конкурс частен инвеститор, който по ясни правила да поеме дейността и по този начин да се спестят общински пари.

До две седмици кметът Славчо Атанасов, привличайки и външни специалисти, трябва да предложи доработена концепция, която да бъде приемлива за общинските съветници, тъй като решението на проблема с паркирането е в техни ръце.


Още по темата: общо новини по темата: 265
21.04.2024 »
16.04.2024 »
01.04.2024 »
10.01.2024 »
05.10.2023 »
28.08.2023 »
предишна страница [ 1/45 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на Vince
премахни филтъра

0
 
 
Наистина по-нескопосан план не съм и виждал. Да ме извинява Панчев и хората които го командват но от всякъде лъха на едно голямо поредно източване на предстоящия заем за който се кани Община Пловдив и които ще тежи години наред на хората които остават да живеят тук в бъдеще. И в момента има платени паркинги които седят празни докато стотици коли са паркирали неправилно около него. Панчев помислил ли е как да се справи с този парадокс преди да се правят нови паркинги? Може би трябва да се инвестират пари в повече камиони-паяци тъй като сегашния брой е очевидно недостатъчен. Може би трябва да се помисли за по-тясно сътрудничество с полицията за да може да се наложи ред и контрол в паркирането което неминуемо и ще донесе приходи в бюджета и тези приходи може да се използват за бъдещи паркинг дейности. Присвояването на училищни дворове за паркинги? Трудно е да се повярва че човек на който му е поверено да контролира град може да предложи такава абсурдна идея. Отново, лъхти на частни интереси насочени само и единствено към земята. Защо да има частен инвеститор чак след голямата инвестиция направена от Община Пловдив? Защо не се прехвърли инвестицията върху частника и му се даде дългогодишна концесия с добре структуриран договор в който интересите на общината наистина да са защитени а не в ущърб нарочно скроен от бивши и настоящи юристи-измамници? Всеки иска да е частен инвеститор на готово но наистина да инвестира не е май желателно. Да се огледат и да вземат опит от градове във всяка точка на света как се правят такива дългогодишни концесии и само да копират. Не се иска нищо повече. Регулирана дейност, финансова прозрачност, силни клаузи за неустоики и за частния инвеститор и за общината е по-добрия вариянт. ИСКАМ частен инвеститор и нито стотинка похарчена за паркинги които на този момент нямат никаква гаранция че са способни да се самофинансират сами а по-скоро ще са в тежест на общината с дефицита които ще предизвикат постоянно. Направете, правила които да отсеят нарушителите и тогава мислете за паркинги.
0
 
 
Наистина по-нескопосан план не съм и виждал. Да ме извинява Панчев и хората които го командват но от всякъде лъха на едно голямо поредно източване на предстоящия заем за който се кани Община Пловдив и които ще тежи години наред на хората които остават да живеят тук в бъдеще. И в момента има платени паркинги които седят празни докато стотици коли са паркирали неправилно около него. Панчев помислил ли е как да се справи с този парадокс преди да се правят нови паркинги? Може би трябва да се инвестират пари в повече камиони-паяци тъй като сегашния брой е очевидно недостатъчен. Може би трябва да се помисли за по-тясно сътрудничество с полицията за да може да се наложи ред и контрол в паркирането което неминуемо и ще донесе приходи в бюджета и тези приходи може да се използват за бъдещи паркинг дейности. Присвояването на училищни дворове за паркинги? Трудно е да се повярва че човек на който му е поверено да контролира град може да предложи такава абсурдна идея. Отново, лъхти на частни интереси насочени само и единствено към земята. ИСКАМ частен инвеститор и нито стотинка похарчена за паркинги които на този момент нямат никаква гаранция че са способни да се самофинансират сами а по-скоро ще са в тежест на общината с дефицита които ще предизвикат постоянно. Направете, правила които да отсеят нарушителите и тогава мислете за паркинги.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Грипна епидемия обхвана страната
Футбол - други
Парламентарни избори 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: