Храните, които трябва да консумираме срещу стрес

16787

Изследователи от университета на Бингамтън, САЩ, са установили, че спазването на Средиземноморската диета укрепва психиката и помага за намаляване на нивата на стрес, пише сп. "Нютришън енд хелт"

Изследването е обхванало 1500 души. Авторите му внимателно са проучили хранителния режим на участниците и са оценили нивата им на стрес със специални психологически въпросници. Получените данни след това са били анализирани с помощта на модел за машинно обучение.

Оказало се, че изследваните лица, които са се придържали към Средиземноморската диета, имат по-ниски нива на стрес.

Специалистите напомнят, че този хранителен режим включва консумацията на здравословни мазнини от зехтина, ядките, рибата и сиренето, антиоксиданти от зеленчуците и плодовете, протеини и фибри.

Резултатите показват също, че при привържениците на така наречената "западна" диета, които консумират много сладки, солени и мазни храни, по-често се отчита висок психоемоционален стрес.

Виж коментарите (0)
Още новини от Любопитни новини:
Android Auto 17.0 излезе: YouTube в колата идва това лято
Морфов се връща в Народния театър: ВКС сложи край на 3-годишната ...
Един от най-великите щеше да навърши 97
Днес става на 64, но изглежда 20 години по-млада
Фосфати и жеги превърнаха морето в Солун в "супа"
Марта Вачкова стана баба: Дъщеря й Рада роди в пълна тайна


Виж още:


За връзка с нас:

тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2026 Медия груп 24 ЕООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).