ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Музика
Личности
Културни
Кино и филми
Други
Кулинарни
Добрият, лошият и злият - селфитата вече улавят всичко
Автор: Екип на Plovdiv24.bg 19:45 / 20.12.2019Коментари (0)3984
©
Селфито остава една от най-предпочитаните функции при смартфоните. Това сочи ново проучване на световния смартфон бранд Honor, което прави интересни разкрития за селфи културата в Европа. Според него популярността им продължава да расте, като 85% от европейците споделят, че си правят повече селфита, откогато и да е било преди. 35% от отговорилите пък казват, че според тях в бъдеще ще се комуникира единствено чрез изображения.

Бум на селфитата

Селфитата не са нов феномен, като най-големият им пик бе през 2013 г., когато Oxford English Dictionary избра "селфи“ за дума на годината. Проучването показва, че днес селфитата са не по-малко популярни, даже напротив – всяка година европейците си правят по 597 такива снимки. Това води и до нарастваща нужда от смартфони със специални селфи камери и AI технология.

Разглеждайки държавите по отделно, става ясно, че Испания е безапелационен първенец в региона със средно 728 селфита на човек, следвана от Италия (718), Германия (588), Франция (562), Холандия (520) и Англия (468). Противно на общоприетото схващане, проучването показва още, че мъжете във Великобритания и Холандия си правят повече селфита на седмична база от дамите.

Себеизразяване чрез селфита

Според статистиката европейците споделят с роднини и приятели близо половината от всички снимки, които правят със смартфоните си (45%). Макар да им отнема едва 11 секунди да решат дали селфито им допада, те прекарват средно още 26 минути преди да решат да го качат в социалните мрежи. От една страна, това свидетелства за тенденцията да споделяме моменти от ежедневието си с околните, но от друга показва, че сме много внимателни и премисляме добре образа, който си създаваме онлайн.

Автентичното съдържание набира популярност

Интересен резултат от проучването е и тенденцията за споделянето на все по-естествено съдържание. В унисон с глобалното движение срещу нереалистичните представи за красота, които се налагат, все повече европейци, особено тези между 16 и 29 години (63%), си публикуват селфита без грим и с популярния #nofilter хаштаг.

Добрият, лошият и злият – селфитата вече улавят всичко

Смартфоните са се превърнали в неизменна част от живота на почти всеки човек, а в резултат на това се появиха и съвсем нови селфи категории като "селфи след тренировка“, "селфи веднага след събуждане“, "селфи с домашния любимец“ и други. Проучването показва, че европейците са все по-склонни да споделят лични моменти от ежедневието си, загърбвайки опитите да представят само "перфектния живот“.

Природата срещу нощните клубове

Снимките сред природата са друг топ тренд, който се наблюдава през 2019 г. особено сред милениалите, които са силно ангажирани с въпросите, свързани с околната среда. Проучването разкрива, че младите европейци са по-склонни да публикуват своя снимка сред природата отколкото такава, на която се забавляват в нощен клуб – 62% ръст през 2019 г. спрямо 2014 г. Тази тенденция мотивира и въвеждането на тройни основни камери при смартфоните.

Силата на изображенията да променят мнения

Проучването прави още едно интересно разкритие – европейците използват изображения, за да изразяват идеите и възгледите си за важни социални въпроси като климатичните промени например. 61% от хората в Европа споделят, че публикуват снимки в социалните мрежи с цел да дадат гласност на въпрос или кауза, която е важна за тях и в която вярват. Повече от 50% признават още, че са променили мнението си по даден социален въпрос, след като са видели конкретна снимка онлайн.

2020 и отвъд

Както гласи популярното схващане, една снимка казва повече от хиляди думи, и изглежда, че споделянето на изображения в социалните мрежи е тук, за да остане през 2020 г. и много след това.

Проучването е проведено от GingerComms от името на HONOR сред 2053 възрастни във Великобритания и 750 възрастни във Франция, Германия, Испания, Италия и Холандия в периода 14-18 ноември 2019 г.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Любопитни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ФК Марица във Втора лига, сезон 2023/2024
Детско-юношески футбол
Великден 2024 г.
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян (1723) 16%
Спас Гърневски (1506) 14%
Д-р Иван Чомаков (1033) 10%
Славчо Атанасов (2797) 26%
Иван Тотев (2755) 26%
Здравко Димитров (936) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: