ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Живеещите в комплекс "Св. Елена" край Варна: Превърнаха ни в крепостни селяни!
Автор: Екип Plovdiv24.bg 17:56 / 11.05.2021Коментари (23)26742
Собственици на апартаменти в жилищната част на комплекс "Св. Елена“ в курорта "Св. Св. Константин и Елена“ се обърнаха към Varna24.bg, за да дадат гласност на сериозни проблеми, които според тях ги поставят в положение на "крепостни селяни“.

Комплексът, който има жилищна и хотелска част, е видимо занемарен, в двора се отглеждат хиляди гълъби и други пернати, водно пространство с претенции за езеро е превърнато в блато с жаби, а от живеещите в жилищната част се изисква такса от близо 160 лева месечно за поддръжка на "луксозната“ среда за живеене.

На 77-годишен швед, който от години пребивава в България, от 4 месеца е спрян тока, защото е отказал да заплаща високата такса за поддръжка, срещу която не получава адекватна услуга. Днес втори собственик е бил с изключено електрозахранване поради същата причина. Хората нямат достъп до електромерите си, плащат за електроенергия срещу квитанции, написани на ръка, същото е със сметките за вода и други комуникации като кабелна телевизия и интернет.  

Медията ни публикува разказът на част от обитателите в комплекса без редакторска намеса:  

"Собственици в комплекса са около 70 семейства, предимно руснаци, които притежават апартаменти тук. 90% от тях идват само в летните месеци или отдават жилищата си на почиващи. Живеещите в комплекса реално сме 7 семейства, които се чувстват като в концлагер. Плащаме разноски за нищо. От улицата влизаме във входа, от входа излизаме навън. В същото време ни искат такса за поддръжката на тревните площи, на басейна, за всичко, което реално е в хотелската част, но което ние не ползваме. Ако искаме да го ползваме си плащаме като всеки останал клиент. За това, че делим една сграда сме принудени да плащаме 1000 евро на година. Това освен, че е непосилна сума, няма основание да я плащаме.  Аз ползвам веднъж дневно коридора, през който преминавам, съответно осветлението и асансьора. Срещу това "удоволствие“ да си стигна до апартамента, ми искат такса от 150 лева месечно.   

Закупих апартамента преди години, подобни задължения не бяха вписани в договора ми,както и в договорите на всички хора, с които съм говорила. Проблемите са от 2009 година. До 2016 собственикът на комплекса е събирал парите без да провежда общи събрания и на тях да бъдат вземани подобни решения. От 2016 г. се представя като редовен домоуправител самоназначен. Сега вече има съдружник, който фигурира тук в разни договори. Направиха някакво сдружение, пак без да искат нашето мнение. Не зная как се върши всичко, при условие че собствениците отсъстват и не се правят реални и легитимни общи събрания. До момента не ни е даден отчет за една стотинка от всички тези пари, които събират от хората.

Тъй като имат непродадени апартаменти се пишат мажоритарни собственици и ето това сдружение са си го направили сами. Той казва " ами ние ще правим..“

Законът гласи, има го записано, че ако не живееш тук, трябва да плащаш 50 на 100. Той прибира от всички 100 на 100 такси. Просто удря по масата и казва "няма такова нещо“. До един момент всички плащахме безропотно. Вече не искаме да плащаме и сме се обърнали към адвокат, за да ни помогне да решим проблемите“, обясни собственичка на апартамент в комплекса.

77-годишният Марин Маринов, който от 4 месеца живее без електрозахранване в апартамента си сподели следното:

"Собственик съм на апартамент в частната собственост на комплекс "Света Елена“.  През есента на 2020 г имахме събрание, а според протокола, ние трябва да плащаме таксата за вода и ток заедно с поддръжката. Ние отказвахме да правим това, защото той не ни дава отчет за какво се изразходват парите. След като не платим, съответно отказва да ни вземе парите за ток и вода и ми е спрял тока от 1-ви декември. Така и досега съм без ток, употребявам алтернативни източници, като акумулатори, газови печки и котлони.

Електрозахранването ни е от трафопост, за който собственикът на комплекса твърди, че е лично негов. Енерго Про дава обяснение, че когато те са взели дружеството, той е бил единствения, който е искал да го купи. Става така, че той купува трафопоста и после упражнява това като продавач на електрическа енергия за всички, които живеят в комплекса. Не знам колко е законно това, обаче цените на тока са двойно по-скъпи, отколкото са законните в Република България.

Енерго Про дава отговор в това отношение, че това било комплекс и ние като живеем в комплекса, значи трябва да се подчиняваме на нарежданията на собственика на комплекса. Не е логично и е фрапиращо това, че той ни взима двойна такса , плащаме нощната такса толкова скъпа колкото дневната такса.

Таксата за поддръжката през 2008 година беше 3 евро, сега вече е 8 евро и 20 % се начисляват на това като ДДС. Това прави 9, 60 евро или над 18 лева на квадратен метър за година. Ако имам 100 кв. м апартамент, трябва да платя 960 евро на година, това са около 2000 лева за поддръжка, която не виждаме. Плащаме му дефакто за поддръжката на хотела, за всичко друго като тенис корт, басейн, фитнеси и кокошки, и патки има там в двора са. Като на село. И ние плащаме за поддръжката на всичко това. И всички тези съоръжения като тенис корт, фитнес и други, басейн, трябва да си плащаме екстра. Бихме искали да ги ползваме, но трябва да плащаме допълнително, освен издръжката.Парадокс е това, че когато аз искам да си купя някаква мебел или каквото и да е и влизам в комплекса, трябва да платя допълнително 5 лева, че съм влязъл до стълбите да си сваля тежкия багаж.  Хората са си купили ваканционни апартаменти и идват понякога за Нова Година и през лятото за няколко седмици. Това е интересното, че те не обръщат никакво внимание, докато аз си купих апартамент през 2016 година. Организирах ги и им обясних, че аз съм шведски гражданин и съм живял в чужбина над 50 години, затова имам понятие как нещата трябва да функционират. Прави ми впечатление, че това е чиста кражба, ограбване, лъжи и измами.

През 2016 г., когато дойдох тук, имаше връзка с терминал, който е свързан с НАП-а. На следващата година изчезна терминалът и сметките почнаха да се плащат директно, дават някакви фактури, които изглеждат официални, обаче не са свързани с НАП.

Ние настояваме да си плащаме реалните суми за поддръжка, но никой не иска да вземе мнението ни предвид. Всяко лято правим събрания и се опитваме да осъществим среща, като изпращаме препоръчани писма. Той се крие като мишка, бяга от нас като дявол от тамян. Руснаците са тук по седмица, две и след това си заминават и той знае това, и се крие само и само да не го докараме на събранието. От своя страна въпросният "домоуправител“ прави събрание на две години веднъж и то на 22 декември, 2 дни преди Коледа. Това е много добре направено и пресметнато, за да не може да присъства никой, всеки е у дома и се готви за празници. 

Предната година ноември месец го направи малко по-рано обаче това е пандемия, аз даже пуснах обяви по вратите, че той не може да прави такива машинации защото хората не могат да влязат в България, не само че е пандемия, но и от Русия не могат да излязат и влязат в България, без да стоят след това под карантина. Да стоиш 10 или 15 дни само, за да присъстваш на едно събрание, няма как да стане. Така той си прави събранието по такъв начин,  че  да си прокара собствените намерения като официално взето решение, защото е мажоритарен собственик с 57%. Той няма абсолютно никаква нужда от други хора, за да вземе някакво решение, това е основният проблем. Смятам, обаче, че хотелът му не може да бъде включен в нашата етажна собственост.

Долу на другото крило има един локал, който е 250-300 кв. м. и е включен в нашата поддръжка. Ние нямаме нищо общо с това, това са лично негови работи. Той трябва да си плаща собствените разноски. Руснаците си плащат и си кротуват, не знам защо. Почнаха от 3 евро, стигнаха до 8 евро. Едва след като повдигнахме въпроса за плащането на таксата, започна да начислява и ДДС, явно за да изглежда по-легално.  

Собственикът на комплекса ни обясняваше също, че плащаме тази такса от 8 евро, защото той от своя страна плащал на холдинга, който притежава "Св. Св. Константин и Елена“. Аз обаче се допитах до ръководството в комплекса и ми обясниха, че това не отговаря на истината.   

Аз не дължа никакви пари за ток и вода. Тъй като отказах да плащам за поддръжката ми свалиха бушона и съответно живея без ток, дори да искам да си платя на Енерго Про, не мога.

Когато се купуват апартаментите ни обещават, че имаме отопление през зимата, климатик през лятото. Имаме топла вода целогодишно и най-вече, че можем да ползваме всичките тия, които изброих, като тенискорт, басейн, фитнес безплатно. Оказва се, че нямаме отопление през зимата, защото има свързани тръби с комплекса, а водата, която идва от котела, не стига до нашите кухни и бойлери.

За гълъбите мога да кажа само лошо, защото моята тераса е точно над тях. Там с извинение изпражнения, урина всичкото това влиза в тенискорта в специалната покривка като мокет. Правихме няколко жалби до здравната инспекция. Идваха, гледаха, отидоха после да говорят с него и след няколко дни получихме становище, че нямали никакви забележки.

Когато се оплакваме на собственика, той казва на който не му харесва, да си продава апартамента. Когато му казваме, че той не е прав защото ние сме платили  и на нас ни харесва да сме близо до морето и до ботаническата градина, той казва- тук определям аз, аз съм Бог. Това са точно негови думи и ги казва на руснаците всяко лято“, сподели Марин Маринов.

Допълва го и Мишел, който е избрал да остане в България заради близостта до морето:

"Работата е в това, че аз си плащам регулярно таксите за поддръжка, ток и вода, но ни дават фактура, написана на ръка, а не оригинална фактура от Енерго Про или ВиК. Тази бележка не се явява законен документ. Това е бележка, че съм платил за поддръжката за трите студия, които имам. Освен всичко друго, плащаме в евро. Редно ли е в България да се изисква такса в евро? Плащах, защото първоначално от 2012 г. идвах за месец-два през лятото. Подписах договор за поддръжка, в него ми е вписано, че аз имам три студия в частен блок, а не в хотел "Св. Елена“. Разочарован съм, че вместо градина с рози, сред която да се разхождам и отдъхвам, всъщност  това са просто бетонни алеи без цветя и удобства. Въпреки всичко си плащах таксите, описани в договора. През 2020 г. отново ми казаха: Плати поддръжката! Аз им заявих: Беше епидемия, каква поддръжка, след като аз не съм излизал от вкъщи и не съм ползвал нищо в комплекса, защото нищо не работеше. Заявих им, че този договор от 2012 г. за мен е изтекъл, защото условията по договора не се изпълняват. Затова поисках да плащам за услугите единствено в частния блок, в който живея.  Настоях да бъде изготвен нов договор с нови тарифи за реално ползваните услуги. Имам предвид за почистване в общите части и осветление в коридорите, за асансьора.  До този момент няма такъв нов договор за поддръжка. Другото нещо, което ме притеснява, че плащам за ток една и съща цена за дневна и нощна тарифа. През 2020 г. плащах 0,22 стотинки за киловат, а сега ми искат 0,24 стотинки за киловат. Поисках документ от Енерго про, в който се посочва, че има повишение на цените, такъв не ми беше предоставен“, сподели Мишел.

Медията ни потърси за коментар управителят на ВиК Варна. Според Валентин Вълканов що се отнася до сметките за вода, собственикът на комплекса отчита ползваната вода през един водомер, затова той се разплаща с дружеството, но събира сумите за разходваната вода от собствениците на жилища. За да има всеки право сам да отчита и заплаща ползваната вода, трябва собственикът на комплекс "Св. Елена“ да пусне заявление до водното дружество за отделни партиди на всеки собственик.

Изпратихме и официално запитване до Енерго Про възможно ли е да бъде "купен“ трафопост и електроенергията да се препродава и защо обитаелите нямат право да си плащат тока директно към дружеството, на което все още нямаме отговор.

Какво още споделиха потребителите на "ВИП“ услугите в комплекс "Св. Елена“, вижте във видеото!








Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 21.07.2021 г.
0
 
 
Анна, здравей! Вашият контакт ми беше предоставен от Светлана Кравцова. Казвам се Елена, собственик съм на ап. 21С Имам въпрос към вас относно дизайна на индивидуален електромер. Видяхме репортаж от комплекса за случващото се. Скандално. Като собственици, живеещи постоянно, за да се държат в такива чудовищни ​​условия. Какво обаче да кажа, когато пристигнем, няма топла вода, значи има проблем с интернет. Сега те също се изключват от електричеството ( Така Цветков също изпраща ежемесечни писма за изплащане на несъществуващ дълг и ежемесечно изплащане. За 2020-2021 г. и се твърди, че ще се обърне към съда за отказ да плати. Бих искал да ви попитам дали сте инсталирали индивидуален електромер и дали е имало някакви пречки от страна на Цветков? Мисля, че много собственици ще искат да последват примера ви и да се отделят от Цветков. Ще бъда благодарен за вашия отговор)
Aнонимен
на 12.05.2021 г.
0
 
 
Гълъ бите стават ли за колене малака фиге апо Варна григо амесос сти ОМУРТАГ какъв Добрич от Омуртаг е
0
 
 
Тази дебелата мутра там, дето го играе на частно "Енерго" и рекетира хората, си е направо за СЪД! Тя няма никакво право да спира тока на никой, защото никое общо събрание НЕ може да вземе такова безумно решение, да се спира тока на този, който не плаща таксите за поддръжка на сгадата. Това е просто вън от правомощията на общото събрание в сгради в режим на етажна собственост, така че подобно решение е невалидно според Закона! Още повече, че дебелата мутра е взела САМА това решение, което е в разрез със законите на държавата, тъй като тя има много по-голяма част от гласовете на общото събрание, тъй като все още има повече нейни имоти в комплекса. Така, че тя се възползва изцяло от господстващото си положение и с това налага, и приема безумни решения, които граничат с престъпления!
Aнонимен
на 12.05.2021 г.
0
 
 
няма закони в България
Aнонимен
на 11.05.2021 г.
0
 
 
Ами вие какво правите във такива комплекси, като купувате къде бяхте, ма визуализацията и архитектурата се радвахте, но не помислихте дали сте за там
Aнонимен
на 11.05.2021 г.
-1
 
 
Трябва да си много прост да се занимаваш с тимаджий.
+1
 
 
А бе,ще ги стигнем,но няма,да ги заварим,защото,те ще са си отишли;)
Aнонимен
на 11.05.2021 г.
+2
 
 
Директно на съд в Страсбург или в Хага! Това е абсолютно противоконституционно ,противозаконно и недопустимо в 21 век. Абсолютен геноцид спрямо собстврниците на самозтоятелни обекти в сградата.Има готови мастити адвокати, които веднага ще започнат дело по линия на хартата за правата на човека. Дори в затворите има ток и вода. Това е абсурдно.
0
 
 
Само адвокат Калашников ще ви оправи проблемите, ама и сами сте се набутали в тия комплекси.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2021 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Парламентарни избори октомври 2024 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Наводнения във Валенсия
Денят на народните будители
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: