
ЗАРЕЖДАНЕ...
Внимавайте! Производители изкуствено удължават срока на годност на продуктите | ||||||
| ||||||
Често търговци опитват да пласират стоките с изтичащ или изтекъл срок на годност по време на промоции. Това каза за БНР-Варна Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите". Тя даде пример и за друг капан, за който теябва да внимаваме. "Когато потребителите са привлечени от съобщение за намаление, но отивайки в магазина виждат, че промоционалната стока е изчерпана. Тогава те се насочват към други стоки, които са оставени в непосредствена близост до празния рафт и подвластни на емоцията заради това, че намалената стока я няма, посягат инстинктивно към тази, която е в близост без да погледнат срока на годност. И когато се приберат вкъщи виждат, че той е изтекъл или ще изтече скоро", коментира Руменова. Експертът предупреди и за друга нелоялна практика - двойната опаковка. Тя е използвана при предварително пакетираните продукти, поясни Руменова и обясни как една опаковка може да бъде двойна. "Наскоро имахме подобен случай с опаковка с бисквити. Махаме първия слой опаковка, на който е написана една дата за срок на годност. А в долния слой опаковка - датата е друга. Това показва, че самият производител е подходил така, че да удължи изкуствено срока на годност на продукта. Това обаче не може да се случи и без участието на самия магазин или търговец", обясни експерта. Габриела Руменова подчерта, че институцията, която трябва да сигнализираме при подобни случаи е Българската агенция по безопасност на храните. |
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (12457) | 55% | ![]() |
Не (7701) | 34% | ![]() |
Не мога да преценя (2299) | 10% | ![]() |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg