ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Срам! Турция рекламира туризма на България в Брюксел
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:31 / 28.03.2022Коментари (0)2587
©
България в лицето на Министерството на туризма не участва с щанд в изложението "Salon des Vacance“ в Брюксел, Белгия. Това съобщи за TravelNews Георги Събев, бивш зам.-министър на земеделието, който посети събитието и го е описа в своята фейсбук страница. Участието на страната в изложението не е заложено в годишната туристическа програма за реклама от бившия министър на туризма доц. Стела Балтова, става ясно от ведомството. Това е първото голямо събитие в Брюксел след обявяването на пандемията от март 2020 г. и привлича около 100 000 посетители за четири дни. 

Същевременно турският туроператор и авиокомапния "Corendon“ рекламират България на своя щанд и предлагат почивки за страната ни, обяви Георги Събев. "Те имаха голям щанд и плакати, на които беше изписана България и сложено националното ни лого на 2 места. Ако страната ни иска да има повече туристи от това кътче на Европа, задължително е да има самостоятелно присъствие. Имаме какво да покажем“, коментира Събев. Туроператори и хотелиери допълниха, че е срамота България да няма самостоятелно присъствие на най-голямото туристическо изложение в сърцето на столицата на Европейския съюз. 

Белгия е сред най-важните пазари за българския туризъм. През 2021 г. са дошли над 48 000 белгийски туристи у нас, което е ръст от 149% спрямо предходната година, показва справката на Министерството на туризма. Страната е на 18-то място в топ 20 на чуждите туристи. Преди пандемията са пристигнали над 122 000 белгийци и се нареждат на 11-то място по важност пазари за българския туризъм. 

Георги Събев обяви, че държавите, които искат да привличат белгийските туристи, са на изложението физически. Това са Гърция, Хърватия, Румъния, Словения, Испания, Тунис, Тайланд и др. "Бранд се изгражда и поддържа с присъствие и напомняне“, обясни той. Прави впечатление, че къмпинг вановете са популярни и се предлагат много на място. Много от щандовете предлагат маршрути за вело туризъм. Събев препоръчва да започнем да участваме на туристическите изложения като останалите държави - с продажби на пакети и правене на резервации на място, отстъпки за посетители на изложението (5-10% например), продажба на моментно преживяване на събитието, като част от културата на дестинацията - напитка/храна или снимка с фон. 

Гърция се представя на изложението в Брюксел с мотото "Всичко, което искаш, е Гърция" с впечатляващ щанд. Румъния залага на "Опознайте градините на Карпатите" с голям щанд, но без интерактивно присъствие. Хърватия беше представена от своето крайбрежие - Далмация. Присъстваха представители на Дубровник, Шибеник, Задар и Сплит. Те се радваха, че отново може да се пътува и че туризмът се завръща, като очакват добър сезон. Щандовете бяха само с информационна насоченост и се представяха само с брошури и други печатни материали.  

Словения има мото, което брандира навсякъде. I feel SLOVEnia (love [англ.] = любов, т.е. получава се игра на думи - Чувствам Словения, но всъщност изгледжа и като Чувствам Любов/Обич). Държавата има много свежо присъствие със зеленина. Много тематични материали имаше на френски и английски език. Представителите бяха от Словенския туристически борд. Имаше представители от различни части на страната - всеки обособен на различни минищандове. 

На показ (като демонстрация) беше регионът на село Йерузалем с население от само 43 човека. Макар населеното място да е малко, там произвеждат вино и спиртни напитки. На място може да се опита жълт мускат (rumeni muškat), както и спиртна напитка от круша (като ракия). Не е атракция - ако няма музикант! Правило, което беше спазено от словенците – имаха усмихнат акордеонист. 

Какъв е профилът на белгийския турист? 

Белгиецът пътува средно 4-5 пъти в годината - 2 седмици лятна почивка и няколко по-кратки пътувания през годината. Над 47% от белгийците предпочитат да ходят основно на кратки ваканции. Близо 82% от белгийците пътуват в чужбина, само 18% остават в Белгия. 87% предпочитат Европа, 4% Азия, 4% Африка, 3% Северна Америка, останалите 2% - други региони. 41% пътуват със самолет, 41% с кола (МПС), 9% с автобус, 6% с влак, 2% с







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2022 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Изграждането на АМ "Тракия"
Политическо противоборство в САЩ
Бюджет 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: