ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Специалист: Няма как в градските автобуси да се постига голямо разхлаждане
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:25 / 09.08.2019Коментари (2)2874
©
Не е добър вариант климатиците да се включват на максимална или минимална стойност, каза за БТА гл.ас. д-р инженер Кръстин Йорданов към катедра "Топлотехника" на Техническия университет във Варна. Според него е най-добре през зимата в помещенията да се поддържа температура от 22 градуса, през лятото - между 25 и 27, като най-добре е те да са с 5-6 градуса по-малко в сравнение с външната температура.

Специалистът уточни, че няма как в градските автобуси да се постига голямо разхлаждане през горещите дни, тъй като телата на пътниците също отделят топлина. Вариантът хората да се чувстват напълно комфортно е броят им да е по-малък или точно колкото пише за седящи и правостоящи места.

Позицията на Йорданов е, че изборът на климатик е строго индивидуален за всяко помещение. Без значение къде ще бъде монтирана машината обаче - ниско долу или до тавана, филтърът й трябва да се почиства редовно, както и ламелите под него.

Климатиците не бива в никакъв случай да работят на минимум или на максимум, подчерта Йорданов. По думите му най-разумно е през лятото в помещенията да се поддържа температура с 5-7 градуса по-ниска от външната. Тази разлика помага на организма да се адаптира по-бързо от по-хладно към по-горещо. Според специалисти най-оптимално е да се поддържат 26-27 градуса през лятото и 22-23 градуса през зимата.

Критичните температури не са препоръчителни и за автомобилите, каза още Йорданов. По думите му избягването на този риск е причината вече да се използват климатроници. Малко по-особена е ситуацията в градския транспорт, допълни Йорданов. Той обясни, че климатиците в автобусите са предвидени да работят при определено натоварване с хора - седящи и правостоящи. Тъй като всеки човек отделя топлина, когато има пътници над предвиденото, охлаждането от климатика престава да се усеща и обратното - когато има по-малко пътуващи се усеща по-голямо охлаждане. Отделен е проблемът, че регулирането на климатиците в автобусите, оскъпява много както съоръжението, така и поддръжката му, допълни специалистът.

При избора на климатик всяка стая се разглежда индивидуално - брой и размер на прозорците, каква е дограмата, има ли изолация в помещението, има ли външни стени, допълни Йорданов. Той уточни, че разликата между инвентора и хиперинвентора е много малка. Обикновеният климатик се включва изведнъж на 1 киловат и работи докато достигне температурата, докато инвенторът се включва и бавно увеличава оборотите си, за да няма натоварване на електрическата мрежа, достига до някакъв максимум и си поддържа тази температура, обясни специалистът.

Къде е по-добре да бъде поставена машината в стаята според Йорданов зависи изцяло от предпочитанията на собственика. Високият монтаж не позволява на децата да пипат климатика и не заема пространство. Предимството на ниския е, че почистването на филтъра става без да се ползва стълба. Независимо дали ще е до тавана или на земята обаче пред уреда не трябва да има прегради, за да има хубаво движение на въздуха в стаята и да се получава еднаква температура навсякъде, обобщи специалистът.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Вътрешното тяло на климатика трябва да е поставено около 20-30 см под равнището на тавана, като през зимата и лятото има една особеност за употреба: През лятото въздушната струя задължително трябва да бъде насочена напред, а не надолу, за да може вкарваният студен въздух да измества насъбралият се топъл такъв, който по естествен начин се издига по тавана. По този начин топлият въздух бива изтласкван от студената струя отново надолу и се поема от климатика, който го изкарва навън. А през зимата е обратно - топлата струя от климатичното тяло трябва да бъде насочена надолу или под наклон до 45 градуса, за да може по този начин студеният въздух да отиде към тавана. Ако през зимата въздушната струя от климатика бива насочвана настрани към тавана, ще има най-големи енергийни загуби, тъй като в долната половина на помещението ще остава по-студен въздух и ще се изисква по-продължителна работа за достигане на желаното затопляне за живущите в стаята.
0
 
 
И бойлера на нощна тарифа трябва да е.Много ни скачат сметките от бойлера.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Парламентарни избори 2024
Дублиращ отбор на ПФК Локомотив
Матури 2023 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян (875) 16%
Спас Гърневски (778) 14%
Д-р Иван Чомаков (531) 10%
Славчо Атанасов (1432) 26%
Иван Тотев (1455) 26%
Здравко Димитров (480) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: