ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Порочните практики при автошколите: Евтиното излиза скъпо | ||||||
| ||||||
Причина за увеличението са по-високите цени на горивата и електроенергията, както и по-скъпите автомобилни масла, резервни части и наеми, които автошколите плащат. Някои автошколи обаче запазват старите цени или ги вдигат минимално. Според Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ), по-ниската цена е за сметка на броя часове и качеството на услугата. "Някои школи намаляват часовете. Ако досега курсът е бил 31 часа, сега става 20. А после и 10 часа. Всичко е за сметка на качеството. Българинът обикновено търси евтиното. Но накрая разбира, че нещата не се получават с евтиния курс. Плаща евтиния курс, после плаща още толкова за допълнителни часове. Накрая като не го научат на нищо, отива в друга автошкола и отново плаща. Т.е евтиното му излиза твърде скъпо. Да не говорим, че оттук произлизат и корупционни практики. Курсистът като вижда, че не се получават нещата, плаща на инструктора, който дели с изпитващия", поясни Георгиев пред БНР и наблегна на факта, че тези шофьори след това са опасни на пътя. Според Красимир Георгиев, автошколите в България се делят на две категории. От една страна са изрядните пред държавните институции, а от друга страна - школите в сивия сектор. "Това са автошколи, в които инструкторът е всичко. Той е ръководител, инструктор, технически сътрудник, теоретик и автомонтьор", поясни Красимир Георгиев. Във Варна цената се е повишила минимално и е около 900 лева. Красимир Георгиев обаче недоумява защо има разлика в цените в различните градове, при положение, че разходите навсякъде са еднакви. Председателят на АКАБ даде примери с някои порочни практики от страна на автоинструкторите. Подобни практики са често срещани във Варна, според Красимир Георгиев. "Инструкторът "Иванчо" си е направил сайт и пише: Лицензирана автошкола "Иванчо" прави шофьорски курсове. В случая обаче, "Иванчо" няма никакво прави да провежда шофьорски курсове. Той просто с личната си кола се е закрепил към фирма с разрешително. Такива хора ги наричаме "закачалки". Масово автонструктори стават автошколи. Само че инструкторите не плащат данъци, а школите плащат, обясни Красимир Георгиев. Той допълни, че тези инструктори, които провеждат обучения със собствените си автомобили се възползват и от отстъпката от 25 стотинки при зареждането на гориво - нещо, което юридическите лица нямат право. "Къде е тук равнопоставеността", попита Георгиев. По думите му, поскъпването на курсовете не е довело до отлив на желаещи да изкарат шофьорска книжка. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Веселин Маринов: Страх ме е да отида в моята къща
08:18 / 28.04.2024
На 70 една от най-големите ни певици не спира да пее и твори
08:12 / 28.04.2024
Шофьорка от "Кючука" отмъсти за неправилно паркиране
07:37 / 28.04.2024
Зрител: Владимир Зомбори спечели "Като две капки вода"
21:02 / 29.04.2024
След "Капките" Геро остава на екран Рачков пада
15:44 / 28.04.2024
Как да взимаме по-висока пенсия?
08:40 / 28.04.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години? | ||
Д-р Гарабед Томасян (1728) | 16% | |
Спас Гърневски (1509) | 14% | |
Д-р Иван Чомаков (1039) | 10% | |
Славчо Атанасов (2812) | 26% | |
Иван Тотев (2769) | 26% | |
Здравко Димитров (940) | 9% |