ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Почти няма марка автомобил, която да е без българско участие
©
Почти няма марка автомобили, в които да няма български метал, произведен профил или шина, или нещо подобно. Това каза пред Радио "Фокус" изпълнителният директор на Българската асоциация на металургичната индустрия (БАМИ) Политими Паунова. На 5 ноември металурзите отбелязват своя професионален празник.

"България изнася между 80 и 90% от произведената продукция в металургията. Голям е износът на мед. Производството на мед е в немска фирма – "Аурубис“, която фактически притежава завода, тъй като има потребност от тази мед. Произвежда я в България и си я изнася за техните други предприятия по Европа и света. И другият метал, който изнасяме, това е цинк и олово.

Това са т.нар. метали, които са блокови метали, но много голям износ и вече все по-голям дял от цялата продукция заема следващата преработвателна степен по веригата на преработка и добавена стойност – това е производството на профили, ламарини, ленти, най-различни изделия от мед, месинг, алуминий и различни други сплави. Тези продукти фактически днес задоволяват голяма част от потребностите на европейските пазари", каза изпълнителният директор на БАМИ.

"Почти няма марка автомобили, в които да няма български метал, произведен профил или шина, или нещо подобно. Например 30% от пазара на Европейския съюз държи нашето производство на фолио в "Алкомет“ – Шумен. Така че има с какво да се похвалим, и то в следващата степен на преработка на метала до по-голяма добавена стойност. Често ми се случва да чувам "експерти“, които казват "Стига България е изнасяла суровини“. Не, България вече не изнася суровини. Изнася и готови продукти, които са от метали, които директно се влагат в производството на машини, автомобили, ВЕИ-та и всички тези неща".

Това е и перспективата на България, категорична бе Политими Паунова.

"Със Зелената сделка се очаква в десетки и стотици пъти да нарасне потреблението на тези метали. Така че бъдещето е свързано с изпълнение на целите на Европейския съюз. Не може да има дигитална трансформация, не може да има нисковъглеродна икономика без метали, защото в тези фотоволтаици, вятърните турбини, електромобилите – във всичко това количеството на метала е много по-голямо, отколкото в тези конвенционалните средства. И това дава шанс фактически на страната ни да се развива успешно", каза изпълнителният директор на Българската асоциация на металургичната индустрия (БАМИ).







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Ботев в Първа лига, сезон 2023/2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Български национален отбор по футбол
Лято 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян (873) 16%
Спас Гърневски (777) 14%
Д-р Иван Чомаков (531) 10%
Славчо Атанасов (1431) 26%
Иван Тотев (1452) 26%
Здравко Димитров (480) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: