ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
По празниците КЗП отбелязва бум на подадените жалби от некоректни търговци
Автор: Екип Plovdiv24.bg 18:41 / 02.01.2019Коментари (0)2632
©
Около 500 сигнали и оплаквания са постъпили в Комисията за защита на потребителите (КЗП)  в периода между 22 декември 2018 г. и 1 януари 2019 г., съобщи председателят Димитър Маргаритов в предаването "Плюс-Минус" по Нова ТВ.

"Това означава, че хората са имали предвид нашата институция, когато са срещнали някакви затруднения във връзка с пазаруването", коментира Маргаритов. Според него обаче на фона на активното присъствие на хората на пазара и извършването на сделки на обща стойност от порядъка на стотици милиони левове в тези дни, наличието на около 500 сигнала не говори за това, че пазарът ни е пълен с нарушения.

Председателят на КЗП отбеляза, че част от потребителите са използвали почивните дни, за да отнесат своите проблеми към институцията, но специално по Коледните празници не са били чак толкова активни, тъй като най-вероятно са предпочели да отделят време за по-приятни емоции.

"Има сигнали, които пряко касаят пазаруването в празничните дни – несъществуващи намаления, на касата се отбелязва по-висока цена от тази на етикета. Но има и оплаквания, които касаят ситуации, които са се случили доста по-назад във времето", добави Маргаритов. По думите му хората са се възползвали от почивните дни, за да могат по-спокойно да изложат фактическата обстановка и да формулират своите искания. "Тук говорим най-вече за случаите на рекламация на дефектни стоки, които не са били уважени от търговците или не са получили адекватна реакция", уточни той.

Димитър Маргаритов обясни, че при кампаниите за намаления е некоректно търговецът да обяви отстъпка "до -50%" например, когато то се отнася само за единични бройки в обекта. "Произнасяли сме се за такъв тип нелоялни търговски практики и санкционираме извършителите им с възможно най-високите глоби, които нашата институция може да налага – до 30 000 лв. при първоначално нарушение, а при повторение в рамките на една година – до 50 000 лв.

При забавени доставки на покупки от електронни магазини потребителят следва да отнесе претенцията си към търговеца, дори вината да е на куриера, разясни още председателят на КЗП в студиото на Нова телевизия. "Този търговец е поел ангажимента за доставка на стоката в определен срок. Нека напомним, че той не може да бъде по-дълъг от 30 дни, но може по желание на търговеца да бъда намален, само че тогава той е длъжен да спази този ангажимент", добави той и посочи, че когато това не се случи, е налице нарушение.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Парламентарни избори октомври 2024 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Наводнения във Валенсия
Денят на народните будители
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: