ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Петър Ризов, "Булсатком": Наши конкуренти безпочвено ни обвиняват в незаконни действия, когато те самите са въвлечени в такива в Сърбия
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:00 / 06.03.2023Коментари (0)1256
©
Притежаваме много силен бранд, изграждан в продължение на години, добре позициониран в цялата страна и завоювал завидни позиции пред своите клиенти, каза управителят на "Булсатком" пред novini.bg. Той акцентира на:

Една от най-важните цели на екипа ни е да подкрепяме българското образование - помагаме за обучението на млади учители

Ние сме първата телекомуникационна компания, която лансира в платформата Viber услуга, чрез която потребителите получават персонализирана информация, могат да активират и заплащат услуги

С b.boxapp клиентите имат достъп до над 240 тв канала, още бърз достъп до топ 100 най-гледани филми и предавания, подредени по жанрове, 7-дневен архив. Получават и достъп до над 40 канала, разпространявани само и единствено при нас

Озадачава ме реакцията на наши конкуренти, които безпочвено ни обвиняват в незаконни действия, когато те самите са въвлечени в такива в съседна Сърбия.

Ето и цялото интервю:

- Г-н Ризов, поехте управлението на “Булсатком" преди два месеца, какви са първите впечатления и в какво състояние заварихте компанията?

- Да, преди малко повече от два месеца поех тази позиция, благодарен съм за тази възможност и съм силно мотивиран. През последните години компанията е преминала през доста трудни и предизвикателни моменти, но вярвам, че с правилна стратегия, фокусиране на усилията върху приоритетните области, силно управление на оперативно ниво и разбира се, с много добра екипна работа ще успея да финализирам процесите по стабилизирането ѝ.

“Булсатком" притежава много силен бранд, изграждан в продължение на години, добре позициониран в цялата страна и завоювал завидни позиции пред своите клиенти. Несъмнено това е основна предпоставка за успеха на една компания – “Булсатком" е оформила своя образ и се е отличила като смел, дързък и иновативен бранд и именно това е в основата на продължаващия успех на компанията през всички тези години. Към настоящия момент ние държим лидерското място на един силно конкурентен и в същото време фрагментиран пазар, с над 240 доставчици на телевизионни услуги. В това аз виждам изключителни възможности за развитие.

- Казахте, че фокусирате усилията си върху приоритетни области? Кои за вас са тези области?

- На първо място, това е продължаването на процеса по оздравяване и стабилизиране на компанията.

Друг ключов приоритет е продуктовото портфолио и неговото непрекъснато развитие, за да предложим възможно най-добро качество на нашите клиенти. В същото време запазваме много силен фокус и върху подобряване на обслужването на клиентите. Продължаваме да инвестираме в развитие на иновативната услуга b.box, която пуснахме през пролетта на миналата година. Както и в мобилната ѝ версия – b.boxapp, която предложихме няколко месеца по-късно. С нея нашите клиенти получават достъп до над 240 телевизионни канала, от които над 130 с HD качество и 8 в 4К качество. Разполагат още с бърз достъп до топ 100 най-гледани филми и предавания, подредени по жанрове, 7-дневен архив и детайлна информация за предаванията, актьори, сценарий и други. В допълнение получават и достъп до над 40 канала, разпространявани само и единствено за клиентите на “Булсатком". Не мога да не отбележа и едно от най-важните предимства - клиентите на “Булсатком" могат да гледат всичките си любими канали чрез b.boxapp в чужбина. Резултатите към този момент показват, че тя се приема много добре и от настоящите ни абонати, и от новите клиенти, които привлякохме благодарение на нея.

Другата високоприоритетна област е съдържанието. Продължаваме да инвестираме в нови канали и в предлагането на разнообразни продукции, за да отговорим на различната палитра от вкусове и интереси на нашите клиенти. Само преди няколко месеца обновихме портфолиото си от канали и като първа стъпка заменихме филмовите канали с новите  cine-box, action-box и comedy-box като част от текущите абонаменти и пакети за развлекателно филмово съдържание. Сine-box e за почитателите на драма, романтика, биографии и филми, направени по истински истории.  Аction-box е - новият филмов канал, профилиран за любителите на екшъни, трилъри и криминални продукции, а сomedy-box е - насочен към цялото семейство, защото предлага забавни комедии, семейни филми и анимация. Пуснахме още BBC Earth, който предлага интригуващи предавания и поредици, “Евроспорт" в 4К със суперкачествено спортно съдържание, както и канала, определян като дома на качествените турски сериали – dizi.

Преди броени дни добавихме нова функция за по-лесна и бърза комуникация със своите клиенти, а именно специално разработения чатбот в платформата Viber - b.bot от “Булсатком". С него потребителите получават навременна и персонализирана информация, могат да виждат текущите си договори и услуги, да надграждат плановете си или да активират и заплащат услуги. “Булсатком" е първата телекомуникационна компания в България, която лансира такава функция в платформата Viber. Вярваме, че дигиталните технологии са неизменна част от потребителското изживяване на клиентите, и правим крачка в тази посока с новия чатбот, разработен специално за нас.

Съвсем скоро предстои да стартираме онлайн магазин и програма за лоялните ни клиенти.

Ако трябва да обобщя, не спираме да инвестираме в нови услуги, повече и по-качествено съдържание чрез добавянето на нови канали и продукции. Всички тези инвестиции и усилия са насочени към това да осигурим едно вълнуващо и качествено изживяване за нашите клиенти.

Друга важна цел пред нашия екип е подкрепата за българското образование. Отделяме част от приходите от продажби на допълнителния ни тв пакет “Глобус" за “Заедно в час", които от няколко години работят целенасочено за подготовката на млади учители за държавни училища в цялата страна. Стремежът на организацията е тези млади хора да внесат и споделят с учениците новите знания и умения, които ще им помогнат да се изградят като по-добри професионалисти.

- Появиха се коментари от ваши конкуренти относно сделката за придобиване на “Булсатком". Как ще коментирате?

- На първо място, бих искал категорично да заявя, че всички стъпки по сделката са извършени съгласно изискванията на действащото българско и европейско законодателство. И съм убеден, че проверката на българските институции ще потвърди законността на сделката.

Дори студент първи курс знае, че финансирането на бизнес придобиване с дълг е стандартна бизнес практика, прилагана в хиляди сделки по света. Учудват ме абсолютно безпочвените твърдения на някои наши конкуренти, че взимането на дълг за покупката на “Булсатком" нарушава законодателството.

- Дори продажбата на част от инфраструктурата?

- Да, точно така. Продажбата на част от инфраструктурата за рефинансиране на дълг е напълно нормална практика в световен мащаб, която е възприета от големи имена в телекомуникационния бранш. Ако погледнете, и в миналото, но и сега това се прави от най-различни индустрии и бизнеси – от ритейл, през различни производства, до телекомуникационния сектор. Какво конкретно имам предвид - повечето европейски телекоми вече са продали пасивната част от мобилната си мрежа, включително имена като Deutsche Telekom и Vodafone. И всички те са използвали приходите от продажбата за погасяване на задължения. Затова за мен е напълно разбираемо, че “Булсатком" и новият инвеститор с цел да я стабилизират са решили да продадат част от инфраструктурата, като залагат на тези широко използвани практики в световен мащаб. В момента Telecom Italia предприе абсолютно същия ход - продава своята фиксирана (оптична) мрежа. Мисля, че можете да се досетите за какво ще използват приходите от продажбите.

- За какво се използват приходите от подобни продажби?

- Естествено, за погасяване на задълженията. Мнението ми е, а и световната практика доказва, че оптимизацията на активите с цел изплащане на заеми не само не е закононарушение, а е съвсем нормална бизнес практика. Защо това може да се случи и да е напълно нормално за тези компании в страни като Италия, Германия и Великобритания, и в същото време да се внушава, че е нещо нередно, когато се случва в България. Затова не разбирам защо има подобни странни реакции от страна на някои от конкурентите ни. А още по-озадачаващо за мен е, че обвиненията за незаконни действия идват от представители на компании, които, доколкото знам, сами са въвлечени в такива. И това се случва не къде да е, а в съседна Сърбия.

- Обяснете за какви точно действия на ваши конкуренти в Сърбия става дума?

- PPF Group, собственик на Yettel и bTV в България, притежава и Yettel в Сърбия. Според публична информация Yettel и Telekom Srbija са сключили договор за ползване на инфраструктурата на държавния телеком, което има за реална цел неутрализиране на най-големия им конкурент, кабелният оператор SBB.

Публикации в медиите в Сърбия твърдят, че съществуват реални доказателства за недопустими съгласувани действия, които да доведат до унищожаването на конкурент и отстраняването му от пазара. Смятате ли, че това е нормално бизнес поведение на компания, която твърди, че оперира според европейските стандарти? Според изнесеното в пресата са налице множество ходове от страна на Yettel в Сърбия, които нямат нищо общо с нормалните бизнес практики и са със съмнителна законосъобразност. Компетентните власти и европейските институции са запознати с това. В този смисъл се питам дали тези безпочвени обвинения не са подхвърлени с друга цел – да увредят нашия имидж.

CV

Петър Ризов пое управлението на “Булсатком" ЕООД през декември 2022г. “Булсатком" eдин oт нaй-гoлeмитe и пepcпeктивни дocтaвчици нa плaтeнa caтeлитнa и интepaктивнa тeлeвизия.

Петър Ризов има повече от 20 години опит в управлението на български и международни компании в сферата на бързооборотните стоки, телекомуникации и финанси. Завършил е право в Софийския университет “Св. Климент Охридски" и ЕMBA в Американския университет в България.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2023 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Аматьорски футбол
Детско-юношески футбол
Матури 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: