ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
ПП-ДБ: АПИ е сключила договори на стойност 1,2 млрд. лева за АМ "Струма"
Автор: ИА Фокус 13:52 / 17.05.2023Коментари (0)1012
© Фокус
Ние, от коалиция "Продължаваме Промяната – Демократична България“ сме обезпокоени от сключените тихомълком от Агенция "Пътна инфраструктура“ два договора на стойност 1,2 млрд. лева за реализация на изпълнението на Лот 3.2 на автомагистрала "Струма“ в участъка между с. Крупник и гр. Кресна. Това написаха в своя позиция от коалицията "Продължаваме промяната-Демократична България". 

Сериозно ни притеснява фактът, че Агенция "Пътна инфраструктура" е финализирала договори за проектиране и строителство преди да са завършени процедурите по препоръчаните от ЕК стъпки - оценка на алтернативните трасета извън Кресненското дефиле, анализ на съответствието на избрания вариант със специфичните природозащитни цели и осигуряване на финансиране на проекта със средства от ОП "Транспортна свързаност".

От ПП-ДБ твърдят, че са извършени груби нарушения на Закона за обществените поръчки. 

Освен прибързаните действия, които могат да доведат до загуба на европейско финансиране, констатираме и грубо нарушение на изискването за публичност в Закона за обществените поръчки:

Обявленията за сключените договори са публикувани в регистъра за обществените поръчки повече от месец след тяхното сключване – на 12.05.2023 г.

Става ясно също, че в края на април 2023-а година са сключени допълнителни споразумения и към двата договора, които поставят влизането им в сила под отлагателни условия за осигурено финансиране, завършване на анализа за съответствие със специфичните природозащитни цели и завършване на процедурата за изменение на инвестиционното предложение според Закона за опазване на околната среда.

От ПП-ДБ се обръщат към председателя на АПИ с въпроси, на които те очакват да получат отговори. 

Гореописаната обстановка поражда основателни съмнения за законосъобразността на действията на Агенция "Пътна инфраструктура“ от гледна точна на националното и европейско законодателство в областта на опазване на биоразнообразието, обществените поръчки и ефективното, ефикасното, икономично и прозрачно управление на публичните финанси. Призоваваме председателят на управителния съвет на АПИ да представи незабавно обяснения на следните въпроси:

1. Защо са сключени договори за обществени поръчки въз основа на оферти, подадени на базата на инвестиционно намерение за трасе, което не е одобрено от Европейската комисия?

2. Защо не са прекратени стартиралите през 2018 г. обществени поръчки, при положение, че офертите са подадени още през 2018 г. и договорените цени вероятно не отговарят на днешната пазарна конюнктура?

3. Защо са сключени въпросните договори при положение, че не е завършен анализът на алтернативите и възможностите за строителство на двете трасета на Лот 3.2 извън Кресненското

дефиле?4. Защо сключването на договорите не е своевременно оповестено съгласно изискванията на ЗОП?

5. На какво правно основание са изменени договорите за обществени поръчки едва 20 дни след тяхното сключване?

6. Защо е започнало изпълнението на пътен възел "Кресна“ при положение, че не е изпълнено нито едно от отлагателните условия за влизане в сила на договорите?

7. С какви средства е обезпечно финансирането на проекта, при положение, че все още не е приет държавния бюджет за 2023 г., нито е одобрено финансиране със средства по ОП "Транспортна свързаност“ 2021 – 2027 г. от Европейската комисия?

8. Какво е обяснението, че изпълнението на Лот 3.1.1 е възложено на консорциум от дружества, спрямо чиито ръководители са повдигнати обвинения за документни престъпления, данъчни измами и пране на пари на стойност десетки милион във връзка със строителството на АМ "Хемус“?.

От "Продължаваме Промяната – Демократична България“ считаме е, че АМ "Струма“ трябва да бъде построена, но повече от десетилетие този проект не може да се реализира въпреки осигуреното европейско финансиране. Вместо това служебното правителство и редица редовни правителства преди него не работят за изграждане на магистрала, а за строеж на първокласен двупосочен път.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Кауза Колежа
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Първа лига, сезон 2023/2024
Реформи в БДЖ
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян (902) 16%
Спас Гърневски (808) 14%
Д-р Иван Чомаков (550) 10%
Славчо Атанасов (1489) 26%
Иван Тотев (1519) 26%
Здравко Димитров (504) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: