ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Обмислят тол такса от 10 ст. на километър за тировете по магистралите
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:10 / 18.02.2015Коментари (21)3358
© Impact Press Group
Не повече от 10 стотинки на километър ще е таксата за преминаване по магистрали на тировете, сочат първоначалните разчети на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова

В интервю за Нова телевизия тя коментира темата с уговорката, че анализът на трафика тепърва предстои, затова все още е рано да се каже колко стотинки на километър ще плащат леките коли, за да се предвижват по магистралите. Разчетите ще бъдат направени от Световната банка и ще са готови до края на годината, а въвеждането на тол такса за леките коли не е на дневен ред през следващите две-три години.

Ако това се случи, пътуването от София до Бургас за тировете ще излиза по 36 лева в едната посока, а между София и Варна би било около 43 лева, когато магистрала "Хемус" бъде завършена.

Целта на въвеждането на тол такси за движение по магистралите е да се въведе по-справедлив начин за заплащане. Ще се заплаща не времето за пътуване, а разстоянието, обясни министър Лиляна Павлова.

"По -справедливо е тези, които пътуват повече, да плащат повече, както и автомобилите над 3,5 т. и транзитно преминаващите автомобили", заяви Павлова.

Тя подчерта, че целта на реформата е да се генерират повече средства за поддръжка и строителство на пътища у нас, тъй като генерираните от винетни стикери 200 млн. лв. са недостатъчни, при нужда от 1 млрд. лв., за да имаме европейски пътища.

Според Павлова по този начин ще имаме възможност за по-дългосрочна визия в пътния сектор, включително за доизграждане на магистралите, които ще извадят тежкия трафик от малките пътища и те няма да се рушат толкова бързо.

Тол системите трябва да започнат да се въвеждат от 2017 г. Световната банка ще консултира Пътната агенция за въвеждането им.

Относно националната програма за саниране, предприета от правителството, министър Павлова заяви, че тя има за цел да подпомогне нуждаещи се граждани. Тя е напълно прозрачна, с ясни правила и се реализира на територията на всички 265 български общини, посочи още Лиляна Павлова.

Тя опроверга твърденията на опозицията, че санирането е само за големите градове. "Опозицията няма аргументи срещу санирането и затова си служи с манипулации и лъжи. Това се дължи на завист, защото ние напипахме пулса на обществото. Програмата достига до 2.5 млн. души, без значение от политическата им и религиозна принадлежност, което се използва от опонентите за предизборни дивиденти и съзнателно заблуждаване на хората за смисъла на санирането, подчерта още министърът.

Министър Павлова обясни, че към днешна дата са подадени 11 искания за сключване на договори за целево финансиране от Враца, Варна, Плевен. 4 искания са подадени от Мадан и 2 от Момчилград, които са малки общини с кметове на ДПС. Останалите са от Плевен и Димитровград.

"Виждате, че няма общини само на ГЕРБ, а от всички политически сили. Дори община с кмет на БСП успя първа да сключи договор", заяви Павлова.

Министърът подчерта, че националната програма за саниране е предизборен ангажимент на партия ГЕРБ, залегнал в правителственото споразумение и няма нищо общо с предстоящите местни избори.

"Изпълняваме ангажимента си още в първите 100 дни на управление. Инвестираме 1 млрд.лв. в икономически и социален проект, в който ще участват над 2500 малки и средни фирми, а целта е да удължим живота на панелните сгради, чрез конструктивно укрепване, да намалим сметките за ток на гражданите и да направим модерна градската среда с красиви, уеднаквени и подредени сгради", изброи министърът.

Павлова заяви, че не може да се съпоставя програмата за саниране с нуждата от подпомагане на пострадалите от бедствия. "Ние помагаме и на хората в беда. Вчера Министерски съвет одобри 28 млн.лв. за пострадалите региони, така че мислим и за пострадалото население", обясни тя. Министър Павлова припомни, че мегаломанските проекти, от които няма никакъв смисъл за обществото са патент на други партии.

"Само ще припомня, че за яз. "Цанков камък" бяха изхарчени 1 млрд.лв. за 80 мегавата електроенергия, което е около 3% от мощностите ни в страната. С този проект не намаляха нито сметките за ток, нито се оправи икономиката. Напротив - този проект загроби НЕК с дългове, от които страда цялото общество", заяви Павлова.

Тя подчерта, че Националната програма ще създаде икономически и социален ефект за милиони граждани, а същевременно ще се намалят сметките за ток и ще подобри състоянието на сградния фонд.

Министър Павлова напомни, че сдружението, което се регистрира е целево с ограничени правомощия и неговата цел е да получи само финансовата помощта от държавата, без да се обременява с неплатени сметки. Няма ограничение жилището, което се санира след това да се продава. "Апартаментът може да се продава, но да остане с жилищно предназначение, а не търговско", обясни Павлова.

"Нелепо е да се твърди, че хората ще изгубят собствеността на имота. Неприкосновената частна собственост е гарантирана по конституция", каза още тя.

Лиляна Павлова бе категорична, че няма да се опаковат конструктивно неукрепени сгради, а целта е да има надеждни жилищни блокове, чийто живот да бъде удължен. Министърът добави, че остъклените тераси също ще бъдат санирани и няма да се премахват. "Около 80% от терасите са остъклени", заяви министърът и добави, че за тях важат еднакви правила.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на ikod
премахни филтъра

+2
 
 
Бдж товарни превози почти не се използва. Едно левче на километър трябва да е такасата за да печели държавата от транспорт на стоки, а не само да налива пари в магистрали, от които печелят единствено спедиторите
на 18.02.2015 г.
+2
 
 
Като се замислиш не е много, пък и не ги плаща тираджията, а работодателя. Дано поне се използват ползотворно парите и да се стегнат магистралите, ама нещо от вътре ми подсказва, че някой пак ще напълни гушата...
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Първа лига, сезон 2023/2024
Реформи в БДЖ
Проектът Модър - Царевец
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: