Агенция "Пътна инфраструктура" ще започне ремонта на 52-километров участък от автомагистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора в платното в посока Бургас след 15 септември 2020 г., за да не се затруднява интензивният автомобилен трафик през летния сезон. Това каза в отговор на депутатски въпрос министърът на регионалното развитие и благоустройството
Петя Аврамова. Ремонтните дейности ще бъдат изпълнени без да се спира движението.
Изготвен е технологичен проект, който е съгласуван с Института по пътища и мостове. Изработва се и документацията, свързана с подготовката на задание за възлагане на необходимите ремонтно-възстановителни дейности. По експертна оценка индикативната стойност на ремонта на разширения участък от 52 км ще бъде около 89 млн. лв., като 70 млн. лв. са за пътната част. 15 млн. лв. ще са за подмяна на ограничителните системи в участъка на средна разделителна ивица и банкет и 4 млн. за монтиране на пътни знаци в двете платна и полагане на хоризонтална маркировка. Средствата са осигурени, информира регионалният министър.
По време на ремонтно-възстановителните дейности ще бъде въведена нова организация на движението, за да бъдат спазени всички нормативни изисквания.
Със завършването на ремонта на дясното платно на участъка между Чирпан и Стара Загора ще се постигне желаният комфорт и безопасност на движението. След което са планирани ремонтни дейности на ляво платно, но това ще стане последователно, за да се запази пропускателна способност на магистралата, обясни министър Аврамова.
Тя припомни, че на 1 юли сутринта беше пуснато движението по ремонтираните 5 виадукта на АМ "Тракия" при 13-ти, 15-ти, 17-ти, 18-ти и 20-ти км. Той започна на 13 март и изпълнителите работиха изключително мобилизирано, за да завършат работата си преди началото на летните месеци, така че всички пътуващи да могат да се движат спокойно по обновените мостови съоръжения.
Агенция "Пътна инфраструктура" работи и по съставяне на задание за изработване на идеен и технически проект за удвояване на габарита на обходния път на гр. Враца, за да поеме автомобилния поток след разширяването на пътя Видин-Ботевград. Ще бъде изградено второ платно с две ленти за движение и ще се реконструира съществуващия двулентов път. По този начин обектът ще се интегрира в общия проект, така че всички участъци от Видин до Ботевград да отговарят на съвременните изисквания за скоростен път. Министър Аврамова отново заяви, че пътят Видин – Ботевград, част от който е обходният път на град Враца, е приоритетен инфраструктурен проект с национално и трансевропейско значение, тъй като ще осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма", както и с държавите по протежението на европейския коридор "Ориент/Източно Средиземноморие".