ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Корнелия Нинова и посланикът на Япония обявиха нова инвестиция в българското кисело мляко | ||||||
| ||||||
Двамата разгледаха производствените помещения и лабораториите, където се съхраняват над 1000 щама бактерии и повече от 100 закваски за оригиналното българско мляко. Голяма част от модерната техника в компанията е японска, а много от служителите в нея са били на обучение в Япония. "Ел Би Булгарикум“е държавно предприятие и няма да се приватизира, увери Корнелия Нинова. Тя е първият министър от 20 години, който посещава лабораторията. Българското кисело мляко е марката на България, позната в целия свят, обявиха министър Нинова и посланикът на Япония. Н.пр. Хироши Нарахира обясни, че за японците киселото мляко е символ на България и разказа, че то влиза в Япония през 1970 г., когато е представено на Експо "Осака“. "Тогава императорът спира на българския щанд и опитва българското кисело мляко. Това е много известна история в Япония“, обясни той. Нарахира беше категоричен, че България привлича интереса на Япония и с това, че се намира на стратегическо място и че има много талантливи хора, особено в науката и IT-сектора. Вицепремиерът Нинова и посланик Нарахира се обединиха около тезата, че сегашната трудна ситуация след ковид кризата и заради войната в Украйна може да е възможност за развитие на двустранните връзки. "Стокообменът между Япония и България е повишен, има възможност и да задълбочим икономическите отношения между нашите две държави“, каза вицепремиерът и допълни, че японските фирми са добре дошли в страната ни. Хироши Нарахира сподели, че министри и депутати от Япония проявяват интерес към визита в България и среща с министър Нинова. Япония е приоритетен търговско-икономически партньор на България. Българският бизнес може да се превърне в доставчик на японски компания в сферата на информационни и комуникационни технологии и автоматизация; машиностроене, машинни части и инструменти, производство на автомобилни части; строителство; минна индустрия; фармацевтична и козметична промишленост и др. Вносът от Япония обхваща предимно автомобили, кабели, машинни части, машини и др. Догодина ще се навършат 50 години от старта на производството и продажбите на кисело мляко с името "България“ в Япония. Това става възможно след като през 1972 г. българското правителство разрешава на японската корпорация "Мейджи Деъриз“ да продава продукта. Тогава се сключва и лицензионен договор между японската фирма и предприятие ВТО "Техника, което е предшественик на "Ел Би Булгарикум“. Днес между "Ел Би Булгарикум“ и "Мейджи“ има сключени и успешно осъществени три лицензионни договора, чрез които българското кисело мляко е разпространено на азиатските пазари. В процес на подготовка е и четвърти. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Пътничка даде 4 по 20 стотинки и 2 по 10, вижте реакцията на шофьора
18:55 / 05.05.2024
Десетки шофьори в Пловдив осъмват с подобни хартийки по колите си
10:17 / 05.05.2024
Мъжът на Галена Великова издаде тайна, която тя не пожела да коментира
15:43 / 05.05.2024
Кошмарно задръстване на магистрала "Тракия", колите са буквално спрели
14:17 / 06.05.2024
Къща или бебе? Певецът Миро готви изненада
11:47 / 06.05.2024
Удар между коли затапи Околовръстното на Пловдив, има полиция
14:01 / 06.05.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години? | ||
Д-р Гарабед Томасян (1849) | 16% | |
Спас Гърневски (1638) | 14% | |
Д-р Иван Чомаков (1121) | 10% | |
Славчо Атанасов (3065) | 26% | |
Иван Тотев (3000) | 26% | |
Здравко Димитров (1039) | 9% |