ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Контрольорите вече трябва да минават през езиков курс по английски език
Автор: Екип Plovdiv24.bg 22:50 / 23.03.2023Коментари (4)2728
©
Пращат контрольори на езиков курс по английски език. Това се прави за първи път у нас, казаха от Центъра за градска мобилност пред "Телеграф“. Към момента около 20 служители са били обучени.

Проверка на медията пък установи, че чужденци масово се возят гратис в транспорта. Причината - не могат да се ориентират откъде и как да си купят билети.

Столица

От ЦГМ заявиха, че общо 180 души следят за редовността на пътниците. В софийското метро чужденците не могат да пътуват безплатно заради пропускателния режим. Освен това във влакчетата има гласово известяване на два езика за маршрута. Не така е в наземния транспорт, където по няколко линии има само гласово известяване, но само на български.

Персонал



В автобусите на градския транспорт на Благоевград повечето контрольори са над средната възраст. Доста са тези, които са пред пенсия, не повече от двама-трима са младежите до 30-35 години, които носят тази служба в рейсовете. Най-вероятно заплащането не е толкова атрактивно, че да има наплив на млади хора към тази професия. Голяма част от хората, които дават билетчетата, не знаят чужди езици. Причината е ясна - учили са предимно руски език, което обаче е било толкова отдавна, че са го забравили. Някои от младите, които са кът в тази професия, все пак могат да се разберат с пътници, които знаят английски език. Но истината е, че чужденци рядко ползват градския транспорт. Градът не е голям и те предпочитат да се придвижват с таксита или пеша, въпреки че автобусите са сравнително прилични - топли през зимата, не са мръсни. В града схемата за пътуване е съвсем опростена. Пътуващите, които нямат карта, си приготвят 1,20 лева за билет, който им се дава срещу тази сума от контрольорите. Често минава и контрола, която проверява дали всичко е изрядно в даването на билети. Целта е да се установи дава ли се пропуск на всеки пътник, или някои контрольор е решил да прибере нещо над надницата. В някои автобуси дори има монтирани видеокамери срещу подобни своеволия, а и да се следи за сигурността на пътниците.

Кондуктор vs контрольор

Кондукторите в градския транспорт на Варна запазиха работните си места след въвеждането на новата автоматизирана система за продажба на билети. Доскорошните билетопродавачи имат вече контролни функции - проверяват картите и билетите, издавани от новите устройства. Разпознават се лесно по сигналните жилетки и баджовете и дежурното "Всички билети и карти - за проверка“. Работата им обаче не е никак лесна и те често са в устата на недоволни пътници, особено когато те имат основание. "Абсолютно безобразие - само така мога да определя случилото се в автобус по линия номер 20 във Варна. Трябваше да сляза, защото автоматът за билети не работи, а контрольорът обясни, че повредата не я касае. Аз трябвало да звънна на изписаните номера за ремонт“. Това разказа възмутена жена, която е пътувала от спирката на жп гара Варна, без да успее да си купи билет, и по настояване на кондуктора е трябвало да слезе, изпускайки часа си за лекарски преглед. При друг случай проверяващият плаши пътниците с несъществуващи глоби, разказват потърпевши от "любезния служител“. "От "Възраждане“ се качи жена на средна възраст и си купи електронен билет. Очевидно подразнена от факта, че изобщо съществуват пътници, които ползват услугите на машината, тя грабна билета от ръцете на пътника и започна с остър тон да й обяснява как да го валидира при прекачване в следващия автобус. На пръв поглед изглеждаше, сякаш иска да помогне, но назидателният тон издаваше раздразнение. "Като се качите в следващия автобус, слагате билета в това устройство и трябва да ви изпише, че валидацията е успешна. Ама да няма - имаше задръствания, ама да няма - не мина автобус навреме, да си ги нямаме такива. Ако е минало времето и край. Иначе 60 евро е глобата!", плаши категорично и авторитетно проверяващият. Същият служител миналото лято заплаши майка с дете, която беше забравила картата на малчугана у дома, че глобата е 20 лева, ако мине контрола. Впоследствие излезе информация, че такава глоба никога не е имало", коментира очевидец на случилото се.

При разправии с нередовни пътници пък често попадат в истински екшън, особено с пияни или роми. От общинския превозвач припомнят случай, при който нередовен пътник - тийнейджърка от града, потрошила стъклото на вратата на автобус след спор с контролата. Когато спрял на поредната спирка, девойката набила здрав ритник в една от вратите, счупила стъклото, успяла да отвори и избягала. Малко по-късно била задържана. На контрольорките е отредена и нелеката задача да се справят с джебчиите.

Сблъсък



Контрольор не успя да глоби нередовни пътници, защото нямат базови познания по английски език. Случката е от трамвай номер 20 и се разви във времето след 20 ч. На сп. "Подуяне“ се качиха двама контрольори. След като провериха пътниците, стигнаха до две момичета, които говореха на английски и за разлика от находчиви ученици, които се майтапят с тях по този начин, за да избегнат глобата, тук не ставаше въпрос за това. По една или друга причина момичетата не бяха с превозен документ. Двамата проверяващи ги обградиха и започнаха неистово да правят опити да съберат глобата, но не знаеха как да я поискат. Едно от момичетата им говореше на английски, а те повтаряха, че дължи глоба на английски и че е нередовна. На спирка "Бул. Васил Левски“ двамата мъже свалиха двете момичета от трамвая и ги придружиха до банкомат в близост. За съжаление това е един от многото подобни случаи. И докато в метрото има гласово оповестяване на спирките на английски, то в наземния транспорт е само на български. Единствено валидаторите са двуезични.

Във Варна спасиха живота на жена

Пътничка във Варна смята, че служители в автобус по линия 409 са спасили живота й. Тя припаднала по време на движение и водачът и контрольорът веднага се притекли на помощ и повикали "Спешна помощ". "Искам да благодаря на хората, които ми помогнаха и избраха да спасят живота ми", пише жената за спасителите си Ивайло Гатев и Ивелина Стойкова.

Друг случай за пример разказва пътникът Марин Славчев, който се качва в градски автобус от спирка "Чаталджа“ и остава изненадан, когато в превозното средство го посрещат с усмивка, “Добър ден" и му пожелават “Приятно пътуване". Събитие, което не се случва често според нашия читател, впечатлен от вежливата служителка Светла Тодорова. "За пръв път попадам на такова отношение от човек, работещ в градския транспорт в морската ни столица. Дано има повече такива човеци на този свят! Останах възхитен!", споделя Марин.

Пътници недоволстват: Някои линии не се проверяват

Определени линии и хора не се проверяват, твърдят пътуващи, снабдени с редовни документи. Става дума за градския транспорт, който обслужва ромските махали. В останалите превозни средства представителите на този етнос се подминават от контрольорите. Според изрядните пътници причината за това двойствено поведение е страхът на проверяващите от ромите. Те възприемат случващото се като дискриминация и двоен стандарт. Хора споделят още, че когато хванат нередовен пътник и той не е от етноса, контрольорите са безмилостни, често арогантни и нерядко си служат с неприлични думи и опити да бутат, дърпат и блъскат хванатия в нарушение.


Още по темата: общо новини по темата: 30
03.01.2024 »
28.08.2023 »
18.04.2023 »
10.04.2023 »
03.04.2023 »
19.02.2023 »
предишна страница [ 1/5 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 27.03.2023 г.
0
 
 
В Англия дали учат български?
Aнонимен
на 24.03.2023 г.
0
 
 
чужденците нарочно се правят на лулави. ако иска ще намери начин и ще си купи билет.само да стои една минута и да гледа какво правят другите ще им стане ясно.като украинците масово се правят на луди и като видят контрольор и почват да се бутат за билет.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Мигрантски натиск към България
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Локо в Първа лига, сезон 2023/2024
ВиК-Пловдив пред фалит
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян (884) 16%
Спас Гърневски (792) 14%
Д-р Иван Чомаков (540) 10%
Славчо Атанасов (1445) 26%
Иван Тотев (1482) 26%
Здравко Димитров (486) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: