Мая Чолева - Регионален мениджър за Южна БългарияДинамиката на пазара на труда през последните няколко години достига своя “пик" и създава все по-големи предизвикателства пред организациите. Отдавна отмина времето на високите нива на безработица, когато работодателите успяваха лесно да открият, наемат и задържат своите служители. Пандемията, световна инфлация, политическа несигурност, навлизането на новата работна сила допълнително утежниха тези процеси в компаниите.
Работодателите започнаха да осъзнават, че привличането на нови кадри е скъп ресурс, изпълнен с несигурност, а влагането на усилия за задържането и ангажирането на текущите служители е основополагащо за успеха на организацията. От своя страна служителите, вече не търсят само сигурност на работното си място, а уважение и достойно заплащане. И ако не го открият в настоящия си работодател, търсят реализация другаде.
Това налага нуждата добрите организации да имплементират различни процеси, с които измерват своето състояние – допитвайки се до мнението на служители си, клиенти, партньори. За да бъдат успешни, конкурентни на пазара на труда и предпочитан работодател, все повече компании се интересуват до колко тяхната работодателска марка е атрактивна и привлекателна за служителите.
С добавянето на таргетиран отдел "Проучвания“ към портфолиото на
Manpower ние подкрепяме работодателите, които искат да бъдат иновативни и адаптиращи се към динамичните промени на пазара на труда. Чрез различните метрики и методологии, помагаме на организациите да взимат интелигентни решения относно развитието си.
Най-предпочитаният начин от работодателите за измерване на тяхното състояние на пазара на труда е събиране на данни в "Сравнителен анализ на възнагражденията“, чиято основна цел е промяната или защитата на текущите възнаграждения в самата организация. Опитът показва, че високото заплащане и добрата работодателска марка са двете основни неща, които служителите търсят в новата си работа и добрите компании се стремят винаги да са информирани за актуалните нива на възнагражденията.
Но доколко настоящите ни служители се мотивират само от заплатите си и как да измерим тяхната ангажираност?
Всички сме чували или сме запознати със стандартните въпросници за ангажираност и удовлетвореност, които големите организации разпространяват в определен момент вътрешно, с цел обратна връзка от служителите. Този метод в повечето пъти се доказва обаче като неефективен – често служителите реално не споделят какво мислят и какви предложения имат за подобрение.
Проучванията на Manpower за ангажираност и удовлетвореност на служители използват уникални за българския пазар подход и методология. Те целят да идентифицират какви са истинските мотивационни фактори на хората. Също така резултатите от проучванията дават информация какви са начините за повишаване на ефективността от работата на служителите, както и какъв дългосрочен план да се направи за тяхното развитие и задържане.
Ние съветваме партньорите си да провеждат подобни проучвания поне веднъж годишно, за да стигнат до правдоподобна информация какво е нивото на ангажираност на служителите им, а не да гадаят или да се оправдават със ситуацията на пазара на труда.
Защото само точната и достоверна информация ни дава възможност да управляваме правилно бизнеса си и да бъдем успешни.
Свържете се с нас тук, за да разберете повече за нашите проучвания.
Запознайте се с експертизата на колеги и клиенти и прочетете ценни съвети в сферата на HR и бизнеса като цяло
тук.
Последвайте ни в социалните мрежи!
FacebookLinkedInInstagramYouTube