ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Искат от софиянци да си купят винетка, за да отидат на работа
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:50 / 19.02.2020Коментари (3)2848
© БГНЕС
Винетка трябва да купят близо 20 хил. софиянци, за да отидат на работа. Причината за това е, че в момента е платено преминаването по целия околовръстен път на София, който разделя столицата от крайните квартали, както и по третокласните шосета към Банкя, Бистрица, Панчарево и Железница. След включването на камерите на Националното тол управление само през последните дни над 800 души в цялата страна бяха глобени заради липса на валидна електронна винетка, като част от санкциите са за преминаване по пътищата край София.

Платените за леките коли пътища са определени с решение на Министерски съвет от 31 декември 2018 г. Според него близо 20 хил. км автомагистрали и пътища първи, втори и трети клас са платени.

Санкциите предизвикаха недоволство в социалните мрежи, тъй като на пътя между столицата и Банкя, който е един от 24-те административни района на Столична община, няма поставени знаци, които да указват нуждата от винетки, пише "Труд". Въпреки че задължението е още от януари миналата година, досега проверяващите органи масово си затваряха очите за нарушения. Водеха се и разговори между Столична община и пътната агенция за премахване на трасетата до софийските квартали от обхвата на пътната мрежа.

От пътната агенция заявиха, че няма проблем това да се случи, стига общината да поеме отговорността за поддържане на тези шосета. Дори беше създадена работна група, но така и не се стигна до решение за промяна. От Столична община са категорични, че скоро промяната ще бъде факт и шосетата край столицата ще станат безплатни.

В момента обаче, след засилените проверки през последните дни, мнозина софиянци изпищяха от солени глоби. На тези отсечки, които са от третокласната пътна мрежа и не влизат в обхвата на тол системата, контролът се извършва само от мобилни екипи и няма инсталирани камери, обясни доц. Георги Балабанов от Националното тол управление.

Според жителите от столичните квартали е абсолютно недопустимо да си купуват винетка, за да ходят на работа, като в същото време по тези шосета безплатно след 1-ви март ще се движат камиони и автобуси. Тогава влиза в сила новата тол система, а след преговори между превозвачи и кабинета обхватът на платената за тежкотоварни автомобили и автобуси пътна мрежа беше намалена на малко над 3000 км. В същото време шофьорите на леките коли, които рушат по-малко пътищата, ще плащат за всичките 20 хил. км републиканска пътна мрежа, включително и за третокласни шосета и за транспортни връзки между градовете и крайните им квартали.

През следващите дни жителите и гостите на Банкя ги очаква и още една неприятна изненада освен факта, че трябва да си купят винетка, за да отидат на работа в София. В Банкя обмислят да въведат платено паркиране заради туристическия поток. То ще бъде валидно само за почивните дни, с гратисен период от 30 минути, заради местните жители, които слизат от кварталите в центъра, за да пазаруват.

Жителите на София обаче ще трябва да плащат, ако искат да се разходят до Банкя. Решението дали ще има платено паркиране в Банкя ще стане ясно на 26 февруари, когато ще бъде общественото обсъждане на предложението в Информационния център в града.

Предстои подписване на споразумение между Столична община и Агенция “Пътна инфраструктура", с което Околовръстният път на София и шосетата към кварталите ще станат безплатни и ще могат да бъдат ползвани без винетка. Това обяви зам.-председателят на постоянната комисия по транспорта в Столична Община Зафир Зарков. В момента се изготвя карта с маршрутите, които ще са безплатни, заяви той пред БНТ. Споразумението включва всички пътища около София към Нови Искър, Симеоновско шосе, Банкя, Владая. Тези пътища, които осигуряват ежедневно придвижването на хората от тези населени места от урбанизирания град, обясни Зарков.


Още по темата: общо новини по темата: 33
01.12.2020 »
01.12.2020 »
19.09.2020 »
31.08.2020 »
07.08.2020 »
19.06.2020 »
предишна страница [ 1/6 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+3
 
 
И пак двете Българии , София и прованс !Банкя ,Нови хан и селата около Сф. Ами Асеновград ,Войводиново,Труд,Марково и още населени места на няколко минути път от Пловдив ,огромен процент от хората работят в града !Ние сме си доволни,плащаме си и щом не ме на улицата като шопите - значи сме съгласни !
+1
 
 
Не може да караш по магистрала и да не плащаш винетка, така че тарикатите, които не искат винетки да ходят пеша или да ползват градския транспорт.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Парламентарни избори 2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Стрелба в Москва
Бомби в училищата
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян (887) 16%
Спас Гърневски (795) 14%
Д-р Иван Чомаков (545) 10%
Славчо Атанасов (1456) 26%
Иван Тотев (1495) 26%
Здравко Димитров (487) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: